Van club verwisselen, hoe zit dat met startkaart?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Van club verwisselen, hoe zit dat met startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 21:47

Ik ben in juli dit jaar lid geworden van de rijvereniging uit het dorp waar mijn paard staat. Uit gemakszucht omdat de dochter van de stalhouder het wedstrijd gebeuren regelt, en ze de oefenavond 's winters bij ons op stal houden.
Nou heb ik met mijn pony toen der tijd bij een andere club gereden en daar had je ook verplichtingen van helpen met wedstrijden en dat is echt geen probleem, maar nou wil deze club allerlei verplichtingen in gaan voeren voor het volgen van de clublessen.
Nou betaal ik voor de lessen, betaal voor de bak huur, terwijl ik daar op stal sta, en ben 'verplicht' om te komen.
Voor het clubgevoel. Nou heb ik de keren dat ik gereden heb niks gemerkt van dat "clubgevoel"
Alleen zeer gefrustreerd van een nog gefrustreerder paard gestapt omdat het een gekrioel in de bak was, wat we niet gewent zijn. Opzich een goede oefening, maar ik rij nog altijd voor mijn lol, en om lid te worden van een club om vervolgens allerlei verplichtingen te hebben, dat zie ik niet zitten.
En toen ik vanmiddag hoorde dat het vrijwel zeker is dat ze gaan invoeren als je zomers niet naar de lessen komt, je ook niet mag starten stond ik echt even met mijn oren te klapperen Knipoog
Op stal alle faciliteiten, en dan zou ik zomers mijn ouders moeten vragen om mij met de trailer daar heen te brengen en weer op te halen, aangezien ik niet alleen met mijn paard naar buiten ga. En die 'verplichting' wil ik mijn ouders niet opleggen.

Nou ben ik dus aan het rondkijken bij welke club ik zal gaan. Eentje in de buurt, waar je niks geen rare verplichten opgelegd krijgt.
In Noord Holland blijken zat van die clubs te zijn (blijkt typisch Brabants te zijn), maar ik sta t/m maart ingeschreven bij allerlei kring wedstrijden (wist ik veel, gewoon wat datums aangestreept) en die mag ik dan dus niet rijden als ik bij een andere club buiten die kring-regio ga rijden?

Maar hoe zit het precies met de startkaart als je van club verwisseld? Krijg je dan weer een rekening, weer nieuwe coupons?
Wat zijn ongeveer de kost, het geregel, en kan ik de ingeschreven wedstrijden nog wel rijden, terwijl ik bij een andere club rij?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:05

Officieel mag je pas van vereniging verwisselen per 1 januari. Dus mocht je het nog willen dan moet je het snel doen.
Je krijgt weer een nieuwe startkaart en startcoupons met de juiste vereniging.
Toen ik overstapte van vereniging had ik mazzel. Dit hadden ze in het jaar gedaan, terwijl mijn vriendin dezelfde overstap wilde maken en nog een aantal maanden moest wachten want het jaar was nog niet voorbij.
Wat betreft de kringwedstrijden, sommige wedstrijden zijn opengesteld voor andere combinaties die buiten de kring een vereniging hebben.
Dan zal je wel dus die wedstrijd mogen rijden, maar kom je niet voor de selectie in aanmerking.
Dat zal ik even goed nakijken.
Succes met het vinden van een nieuwe vereniging.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:10

Je kan het hele jaar van club verwisselen. Je krijgt een nieuwe startkaart en coupons. Coupons moet je betalen, je startkaart betaal je voor een jaar en dan maakt het niet uit of je halverwege het jaar van club verwisseld.
Ga je in een andere kring rijden dan kan je helaas niet mee doen aan die wedstrijden. Blijf je in dezelfde kring dan maakt het niks uit.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:12

Maar dan moet ik dus voor 1 januari wisselen? Want in januari t/m maart heb ik 5 wedstrijden aangevinkt. Weet niet of die al opgegeven zijn, even bellen morgen.
Opzich gaat het me niet om de selectie, maar meer omdat ik die wedstrijden kan rijden. Beetje zonde om 5 wedstrijden inschrijfgeld betaald te hebben en niet te morgen rijden Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:16

die 5 wedstrijdne kun je nu nog wel afzeggen zonder iets te hoeven betalen...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:16

Die wedstrijden kan je wel rijden als je in je eigen kring blijf ( kringwedstrijden).
Ook al start je onder een andere verenigingsnaam, dat maakt niet uit.
Als het zo is dat je bij de ene vereniging uit geschreven bent, en bij de andere al ingeschreven, en je hebt je nieuwe startkaart/ coupons nog niet mag je gewoon onder de naam van de oude club blijven rijden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:25

wij ehbben het hele proces nu ook doorgaan alleen wat ingewikkelder met drie paarden en 2 personen die dus drie startkaarten hebben om over te zetten. maar je moet dus eigelijk gewoon weer opnieuw starkaart aanvragen en ik denk dat je dat het beste door je vereniging kan laten doen. je heb dus ook nieuwe startcoupons nodig en die oude gelden dan niet meer. volges mij moet je wel voor 1 januari wisselen want dat was bij ons ook zo dacht ik

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:30

In zuid-holland heb ik ook nog nooit van die verplichtingen gehoord... Niet bij de drie verenigingen waar ik lid ben (geweest) iig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:02

bij ons zijn er ook geen verplichtingen........ wel raar, en als je nou optijd afbelt of zow???? kan me voor stellen dat als je gewoon niet op komt dagen, dat ze dan balen.......... stel dat er dan maar eentje rijd........ en wij betalen contributie, en daar zitten de lessen ook bij ( dat is 93 euro per jaar......) ik ga nu per 1 januari ook naar een andere vereniging, kopie paspoort en een kopie startkaart opsturen en het komt goed (voor mij doet de nieuwe vereniging dat) veel succes xxx

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:25

Volgens mij kan je het hele jaar wisselen hoor Ik ben iig ook weleens midden in het jaar overgestapt, je betaalt dan alleen dubbel(of iig ongeveer) Clown

Ik ben miv dit jaar overgestapt naar een 'papieren' vereniging, niet omdat mijn oude club niet beviel, maar ik had gewoon geen tijd voor alle verplichte clubactiviteiten naast mijn studie en wilde niet iedere keer mijn moeder achter de bar en op de oud-papier-wagen zetten Knipoog
Maakte eigenlijk geen gebruik meer van de faciliteiten van de club dus toen was de beslissing snel genomen. Dit is ook een stuk goedkoper

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:16

let op je vereniging moet je voor 30 november afgemeld hebben bij de KNHS en je nieuwe rijvereniging moet je voor die datum opgegeven hebben.
Op die manier is alles op tijd geregeld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:41

je mag gewoon starten op die wedstrijden, tenzij ze alleen voor de andere kring zijn open gesteld. Heb je al een nieuwe vereniging in gedachten? Anders kan ik je Vught van harte aanbevelen, je hebt alles in eigen hand, ze houden veel wedstrijden met voorinschrijving en lidmaatschap is 25 euro (excls KNSH afdracht en P&S). Als je meer info wilt, moet je even PB-en naar mij of naar Beppies.

/edit
ik zie dat ik niet goed gelezen had Bloos! Vught is dus echt een administratieve club, oud NBVR Knipoog
ze hebben trouwens met de Kerst ook altijd een gratis clinic voor de leden, zowel voor dressuur als voor springen.