Op internationale springwedstrijden moet je altijd met een spoortje van een cm rijden, maar landelijk mag je het gewoon zelf weten volgens mij. Met dressuur mag je volgens mij ook gewoon met iedere spoor rondrijden.
Rosalie123
Geplaatst: 03-11-04 21:32
Ik weet wel dat er met de SGW nog wat strenge regels over zijn, maar ik weet niet precies hoe dat nou zit.. misschien dat iemand anders dat weet?
Exit13
Geplaatst: 03-11-04 23:28
Rosalie123 schreef:
Ik weet wel dat er met de SGW nog wat strenge regels over zijn, maar ik weet niet precies hoe dat nou zit.. misschien dat iemand anders dat weet?
Die stonden pas in de paard en sport, dus dan moet je daar even kijken, als je die hebt.
fresco
Geplaatst: 04-11-04 00:21
Je mag dragen: knopsporen spoor met rechte tand benedenwaarts gericht spoor met hamertand spoor met draaiend wieltje (wieltje mag niet scherp zijn) knopspoor opwaarts gericht zwanenhals met draaiend wieltje.
Voor de rest: ze mogen alleen van metaal zijn. wieltjes moeten kunnen draaien. ponyruiters mogen max. 3cm lang dragen met een diameter van 0,5 cm. internationaal is dit 1,5 cm lang. In de b t/m L2 mag je sporen gebruiken, vanaf de M1 is het verplicht.
Ik hoop je hier voldoende mee geinformeerd te hebben.... anders hoor ik het wel!