Zaterdag moest ik met mijn ruin in de L2 starten om nog dat laatste felbegeerde puntje te halen voor de M1.
Uiteindelijk reed ik 2 hele constante proeven. De eerste proef werd beloond met 167 en een eerste plaats en de tweede met 164 en een derde plaats. We gaan volgende maand in de M1 starten. Ben heel trots op mijn ruin die toch, van uit een diep dal geklommen te zijn, binnen 3 maanden 10 winstpunten bij mekaar heeft gescoord! Topknol!
Zondag was het de beurt aan mijn hengst in de M2.
De eerste proef begon heel constant en netjes maar we hadden een kleine miscommunicatie bij het aangalloperen in de verzamelde galop bij H. Hij sprong in de contra aan en changeerde weer en bij de inzet van de volte 10 meter changeerde hij weer! Dus voor zowel het aangalloperen als de volte had ik een 3! Balen!
De tweede proef was voor mijn gevoel netjes en constant en geen gekke dingen, er ging niet echt iets fout.
Tijdens de prijsuitreiking beginnen ze altijd heel fijn onderaan... we waren met 7-en en het begon al met iets van 132 punten...auw!!! Ik dacht; dit komt nooit meer goed! Bij nummer 2 zaten we uiteindelijk op 145 punten en toen bleek ik dus de eerste prijs te hebben met, helaas, 154 punten maar op zich heel begrijpelijk door de twee misstappen in de galop. Was dat goed gegaan dan hadden we makkelijk een wp gehad.
In de tweede proef waren de punten ook al weer een DRAMA!
Maar WEER werd ik eerste en dit keer met een overtuigende 161 punten!!!
De eerste is binnen en mijn eerste twee prijzen in de M2 ook al weer!!!! Jippie! Ben kei trots op mijn manneke!
Hopelijk kunnen we deze stijgende lijn weer volhouden en dan kunnen we misschien volgend jaar wel Z1 gaan starten!
Ik had in ieder geval nog niet verwacht om al meteen bovenaan mee te rijden in het begin maar dit was een leuke en motiverende start!
Nou, zelf nog wat meer ervaring krijgen in de M2 en dan zou het goed moeten komen