startkaart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 14:59

is een startkaart verplicht ook als je lange afstanden wilt rijden enzo..
wie kan mij er uitleg over geven.
misschien is dat al zo vaak geweest dat weet ik niet
maar ik vroeg het me dus af.
en omdat ik niet lid ben voor een ponyclub of manege wel geweest en het is me niet bevallen dus vanddar.

gr

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:01

Volgens mij moet je wel een startkaart hebben enzo, want er staan wel de gegevens van jou en jou paard op. En als je een startkaart moet je natuurlijk ook lid zijn van een ponyclub of rijvereniging. Je hoeft ook niet altijd lessen te nemen, er zijn heel veel ruiters die zijn lid van een ponyclub of rijvereniging alleen voor een startkaart.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:23

Je bedoelt voor de endurance?
Zoek dan maar eens op endurance, er zijn al heel veel topics over geschreven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:19

Ja als je wedstrijden wilt rijden, maakt niet uit wat voor soort, moet je een startkaart aanvragen. Je zal waarschijnlijk wel een keer mogen oefenen zonder startkaart, maar als je echt mee gaat doen moet je een startkaart. Maar zonder startkaart zou je anders ook geen winstpuntenregistratie hebben.
Een vriendin van mij rijdt liever ook niet op een manege of een ponyclub. Ze is wel gewoon lid van een vereniging maar rijdt dan gewoon de clublessen etc. niet mee. Ze is alleen lid omdat het moet.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:06

voor de endurance mag je 3x mee rijden je krijgt dan een dag startkaart.
Je kan voor endurance een aparte startkaart aanvragen hier nag je echter geen dressuur of springen mee doen.
Andersom mag wel dus een startkaart voor springen/ dressuur is wel geldig bij endurance.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:28

dus vicky als ik het goed hem kan ik wel een dagstartkaart aan vragen?maar moet je daar ook lid van zijn ..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:35

Die 3 x dagstartkaart is maar 1 keer per jaar... Dus 3 jaar achter elkaar. Je kan dus wel een keer uitproberen, maar als je het leuk vind zou ik gewoon een startkaart nemen. Geloof me, na 1 keer endurance hou je een jaar wachten echt niet meer vol. Cool (ik iig niet, ik werd meteen lid. Nagelbijten / Gniffelen) En als je niet zeker weet of endurance jouw 'tak' is, dan kan je het het jaar daarna dus nog een keer proberen. Maar als je er interesse in hebt zou het me niks verbazen als je na je eerste wedstrijd vaker wordt gespot op de endurancewedstrijden. Het is - net als bokt Haha! - verslavend. Knipoog

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:18

Hahaha roskur zo te horen ben jin verslaafd:P
als ik mag vragen hoe zal ik een x zodagstartkaart kunnen aanvragen?en is chippen dan al verplicht?

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:09

ja chippen is verplicht! en zorg voor de juiste inenting waarin je ook de booster kan aantonen!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:19

booster?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:25

De basisenting wordt daarmee bedoeld. Je paard moet dus correct geënt zijn en ook gechipt.

Een dagstartkaart hoef je niet apart aan te vragen. Als je je inschrijft voor je eerste rit in de kennismakingsklasse - maakt niet uit bij welke endurancewedstrijd - dan krijg je een formulier van de organisatie om te ondertekenen. Dat is dan je dagstartkaart.

En je kunt idd 1x per jaar kennismakingsklasse starten, hooguit 3 jaar achter elkaar. Wil je vaker (en dan start je dus in de officiële wedstrijdklasse 1) dan moet je lid worden van de KNHS Endurancevereniging - zie www.deronline.nl - en dan moet je ook een startkaart aanvragen. Die kost hetzelfde als een ponystartkaart voor dressuur/springen (gereduceerd tarief dus).