Bah.... alsof je geen lol mag hebben met je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Bah.... alsof je geen lol mag hebben met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 23:51

Vandaag weer wedstrijd gereden met Jurres en Nimo bij ons op de manege.

Ik reed eerst met Jurga in de L1. Ze was buiten wel wat aan het spoken, maar lekker eigenwijs en zó Jur. Er waren echter wel wat dingen verbeterd ten opzichte van vorige keer, toen ze voor het eerst sinds de zomer weer mee was. Vooral de aanleuning was weer een stuk beter.
Tijdens de proefjes zaten er natuurlijk best wat fouten in. Madam was wat heet, waardoor ze mijn hand niet lekker wilde volgen, plus dat ze steeds wilde galopperen. Afijn, ik dik tevreden. Heb met een grote grijns te paard gezeten en gewoon lekker gereden.

Beginnen buiten ten eerste mijn ouders al dat het er niet uitzag, dat ze zich haast schaamden omdat iedereen wist dat het hun paard was e.d. Fijn hoor, support! Scheve mond Kan ik het helpen dat ik een heerlijk jolig paard heb met een lekkere eigenwijze kop erop?! Geef mij maar tien Jurga's!

Later toen ik na Nimondro mijn coupons van Jurga ophaalde (punten 138 en 144, dat vind ik echt nogal laag...), begon de wedstrijdsecretaris van onze Ruitervereniging al tegen me 'niet meer starten dat paard, echt niet doen...'.

Ehm... EXCUSE ME?!

Eerst was het al eens: 'Nu heb je een goed en een slecht paard...' en nu 'je moet stoppen met Jurga'.

Ten eerste: Jurga is géén slecht paard! Jurga is mijn merrie Lovers met haar enorme kop erop (héérlijk karakter!), net een beetje hersteld van haar 'blessure'. Ze is nog niet terug op haar oude niveau nu, maar ik weet 100% zeker dat áls zij terug komt, ze méér kan dan iedereen voor mogelijk houdt. Maar blijkbaar ben ik de enige die in haar gelooft.

Ik heb allang gezegd: als het dit indoorseizoen niet beter gaat, trek ik haar voorgoed terug uit de dressuursport. Ik word nu wel een beetje ziek van alle commentaar om me heen richting mijn paard.

Ik rijd wedstrijden puur en alleen omdat ik daar vreselijk veel lol in heb, ik heb enorm veel plezier in het wedstrijdrijden. Maar ik krijg voor mijn gevoel elke keer weer een trap na. Ik wil alleen nu nog niet stoppen.

Ik voel dat er nog meer inzit nu bij Jurga, dus ik houd me maar vast aan mijn voornemen in ieder geval dit indoorseizoen uit te rijden. Wat ze om me heen ook zeggen. Maar da's best moeilijk.

Ik krijg steeds het gevoel met Nimo te moeten presteren en da's echt niet prettig. Bovendien kennen veel mensen bij ons op de manege hem van zijn vorige eigenaren. Dus ja, er is altijd vergelijk, ook al hoor ik veel dat hij er goed uitziet.

Voel me echt bar kl*te nu, sta weer eens op het punt helemaal te stoppen met wedstrijdrijden. En dat wil ik helemaal niet. Huilen

Afbeelding

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:54

Hey! Je bent niet de enige die in jou en Jurga gelooft! Ik geloof ook in jullie twee! Lovers

En niet stoppen hoor! Met allebei niet, met Jurga gaat het helemaal goedkomen, en Nimondro heb je snel genoeg in de M1, dat weet ik zeker!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:58

Jurga, trek je niks aan van al het gezeik om je heen.

Als jij het fijn vindt om wedstrijden te rijden met je paard, dan laat de rest lekker ervan vinden wat ze vinden!!!!
Als jij erin gelooft komen de resultaten vanzelf!!!!!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:58

ah joh laat het lekker je ene oor in en je andere oor uit gaan!

En voor de rest kan ik alleen maar zeggen: volg je gevoel OK dan!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:00

Ach gut Hier is ie wel! De aai smiley! Knipoog

Zoals je weet vind ik echt dat je gewoon door moet gaan. Ik vind Jurga een leuk paardje met een mooie uitstraling!

Ik heb je 2e proef gezien vanavond en het was soms wat onrustig. Jurga had de gang er goed in Knipoog Buiten met inrijden was ze ook lekker dwars he.... Maarja ik vind het altijd beter dan een beest die je aan moet duwen... !

Keep your head up!!! Het zal vast weer snel beter gaan! OK dan!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:00

He wat heeft deze support gezegd! Niet dat je moest stoppen hoor!
En niet alleen je punten van Jur waren laag. Die van Nimo waren écht schandálig!
Wat ik zei met voorlezen zaten die twee in dat jury hok alleen maar te beppen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:13

ik vind jurga een heel mooi paard, en de mensen die zo praten zijn niet goed wijs, dan had ik ook al 20x kunnen stoppen met de wedstrijden...... mijn merrie heeft ook een heel eigen karakter maar ze is ook gewoon een schat, ik hoop ooit de Z te halen....... jammer dan als het langer duurt, enne kop op..... dat zijn gewoon rare mensen, die het eerst zelf maar eens moeten proberen... daarna oordelen..... succes verder, en veel plezier!!!!!!!! xxx Jessy

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 00:23

Oóit, willen ze allemaal een Jurga.

(toch?!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:36

Natuurlijk! Hoewel ik een echt ponymens ben, Jurga spreekt ze me wel zeker aan, ze heeft volgens mij een mooi karakter, waar je echt gelukkig mee kan zijn Lachen En als jij gelukkig bent met haar, dan moet je dat zeker blijven, en je niet zoveel van die anderen aantrekken hoor Ach gut

Ga ervoor!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:52

Gewoon doorzetten en niet opgeven , probeer al het commentaar maar achter je te laten. Ik vind het een erg leuk paard en is volgens mij echt wel het proberen waard *LOL* , succes ermee OK dan!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:05

Wat een gezanik zeg. Mensen zijn zo gefocused op prestatie dat ze de lol niet meer zien.

Trading passion for glory, noemt mijn nicht dat heel mooi Haha!

Belachelijk. Silly is ook lastig, vooral indoor. Ik kom ELKE proef uit met een grote smile op mijn kop, gewoon omdat ik zoveel lol heb met mijn beestje. En inderdaad kijken mensen dan soms wat raar. Nou, lekker belangrijk... gewoon niks van aantrekken (ja, makkelijk gezegd... Boos! ).

Wel vind ik het slecht van je ouders dat ze je geen bijval geven. Mijn moeder is ALTIJD trots op me, als ik maar lol heb Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:09

Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch! (quote van Anky) OK dan!

Ik heb ook mijn extreem lastige paard tot de M2 met winstpunten gekregen en vaak mocht ik als enige uit de kring naar de provinciale kampioenschappen. Sommigen waren blij voor mij en zeiden eerlijk dat ze het nooit verwacht hadden, anderen zagen alleen maar groen en geel van jaloezie.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:09

He meid, kop op joh!
Je hebt een topmerrie met een topkarakter.
Dat je ouders zich schamen vind ik nogal wat. En dat men zegt dat je beter niet met Jur kunt starten.

Ik dacht toch echt dat er plezier in hebben het allerbelangrijkste is van wedstrijdrijden.
En niet iedereen heeft het doel alleen maar bovenin mee te rijden.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:36

Getver, zo gaat de lol er ook wel vanaf. Jammer dat je ouders ook zo reageren, dat wil je ook niet. Ik snap niet dat mensen het plezier wat je erin hebt kunnen waarderen. Door het plezier wat je erin hebt, ga je gewoon door waar anderen het misschien allang hadden op gegeven..

Lekker door gaan met wat je leuk vind!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:36

Wat een nare mensen zijn dat!
Ik snap je ouders ook niet eigenlijk hoor, hoe kan je nu zo tegen je eigen dochter praten, en vooral als je zelf best tevreden bent!
Dat is toch het belangrijkste!!
Ik weet zeker dat ik een jurga fan ben, van de foto's iig! Ze is net als die van mij denk ik, alleen denk ik dat Jur mooiere gangen heeft!!
Niet opgeven hoor, en gerwoon lekker doorrijden, en uiteindelijk bewijs je het tegendeel, als je er maar wel voor zorgt lekker te blijven rijden en dat je dat vooral voor jezelf doet!!!
Hup Jur!!!!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:49

Je hebt van die mensen, die gunnen andere geen plezier Niks van aantrekken hoeveel pijn het ook doet! Heeft heeft tijd nodig voor ze weer op der oude niveau is, maar ik weet zeker dat jullie het dan kunnen!
Geloof mij maar, het kost tijd en energie, maar achteraf denk je: Ja het was het waard!
Heel veel sterkte meis en hou in je achterhoofd dat wij in jullie geloven!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:55

Ik zou stoppen. Dat is echt het allermakkelijkste. Je stopt en dan krijgen zij 100% gelijk. Da's toch veel makkelijker dan doorgaan en laten zien dat JIJ GELIJK HEBT??????

Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:35

ah iloon laat ze in de drek zakken
als jij lol hebt met je knol is het toch goed?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:38

Wij willen Jurga! Haha!

Kom op meid, laat de anderen zitten. Als jij Jurga wilt rijden, dan rij je Jurga! En ik merk dat je hartstikke gek op haar bent en erin gelooft, waarom zou je dan opgeven?

Ga gewoon eigenwijs door en laat ze zien dat je het wel kan, saampjes, want jullie kunnen het best!

Ik weet wel hoe je je voelt, want ik stond ook voor zo'n situatie. Met Dancer reed ik in het L1 hele lage punten omdat mevrouw ook zo'n typische merrie was. Boas, een flinke showbal, liep daarin tegen eind 160. Tja... en dat is niet altijd leuk, zeker niet als je band met het paard dat slechter loopt beter is!

Kop op. Kies de moeilijke weg en ga ervoor! En bovendien, als jij toch lol hebt, wat maken de punten dan uit? Knipoog

Succes meid Lachen

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:43

he bah da's ook niet leuk als mensen zo reageren! Jurga is een hartstikke leuk paard jammer hoor van die reacties. Maar waar een wil is is een weg dus gewoon lekker doorgaan.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:13

Jeetje.. Als jij er nu lol in hebt,dat is het belangrijkste volgens mij..

Lekker laten praten hoor.. Trouwens ik vind het ook heel laag dat mensen bij een secetariaat zeggen dat je beter niet met zo'n paard kunt gaan starten.. Dat slaat nergens op.. Als jij dat nu wilt?

Tevens zou ik er dan ook over na denken omdan gewoon ergens anders wedstrijden te gaan rijden,waar ze je paarden niet zo goed kennen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:17

Doorzetten hoor, niet opgeven!
Zeker als je zelf in je paard geloofd en plezier met haar beleefd, wie zijn al die anderen dan om daar commentaar op te hebben???
Doorzetten hoor, jij gelooft in haar en laat de anderen maar zien, dat dat niet ten onrechte is!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:20

Meis, laat iedereen toch lekker kletsen en doe waar JIJ plezier in hebt.

Je rijdt voor jezelf, niet voor de rest van de wereld, en ik zie wel eens lagere punten in de L hoor, het kan dus best erger Knipoog. Gewoon lekker doorgaan en maling hebben aan de hele wereld, het is jouw paard en jouw plezier. Pas wanneer je zelf zou denken dat het niet leuk meer is stoppen, maar wie weet hoe het nog gaat lopen verder Lachen ? Volg je gevoel, en doe wat je wil doen Lachen.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:09

Jee, wat vervelend zeg. Laat je vooral niet gek maken.
Haha!
Ze hebben altijd wel wat om over te zeuren en te kletsen, volg je eigen hart en als jij er lol in hebt, ga dan lekker verder met wedstrijden rijden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:21

Bah zeg Iloon.. Als jij er plezier in hebt ga je toch gewoon lekker door??!! Kom op zeg, sommige mensen kunnen zo enorm bot zijn.. Jij moet bepalen wanneer het genoeg is, en dat kan je echt wel! En zolang het plezier er nog is en zolang je er nog in gelooft ga je gewoon lekker door!!