Ik reed eerst met Jurga in de L1. Ze was buiten wel wat aan het spoken, maar lekker eigenwijs en zó Jur. Er waren echter wel wat dingen verbeterd ten opzichte van vorige keer, toen ze voor het eerst sinds de zomer weer mee was. Vooral de aanleuning was weer een stuk beter.
Tijdens de proefjes zaten er natuurlijk best wat fouten in. Madam was wat heet, waardoor ze mijn hand niet lekker wilde volgen, plus dat ze steeds wilde galopperen. Afijn, ik dik tevreden. Heb met een grote grijns te paard gezeten en gewoon lekker gereden.
Beginnen buiten ten eerste mijn ouders al dat het er niet uitzag, dat ze zich haast schaamden omdat iedereen wist dat het hun paard was e.d. Fijn hoor, support!

Later toen ik na Nimondro mijn coupons van Jurga ophaalde (punten 138 en 144, dat vind ik echt nogal laag...), begon de wedstrijdsecretaris van onze Ruitervereniging al tegen me 'niet meer starten dat paard, echt niet doen...'.
Ehm... EXCUSE ME?!

Eerst was het al eens: 'Nu heb je een goed en een slecht paard...' en nu 'je moet stoppen met Jurga'.
Ten eerste: Jurga is géén slecht paard! Jurga is mijn merrie

Ik heb allang gezegd: als het dit indoorseizoen niet beter gaat, trek ik haar voorgoed terug uit de dressuursport. Ik word nu wel een beetje ziek van alle commentaar om me heen richting mijn paard.
Ik rijd wedstrijden puur en alleen omdat ik daar vreselijk veel lol in heb, ik heb enorm veel plezier in het wedstrijdrijden. Maar ik krijg voor mijn gevoel elke keer weer een trap na. Ik wil alleen nu nog niet stoppen.
Ik voel dat er nog meer inzit nu bij Jurga, dus ik houd me maar vast aan mijn voornemen in ieder geval dit indoorseizoen uit te rijden. Wat ze om me heen ook zeggen. Maar da's best moeilijk.
Ik krijg steeds het gevoel met Nimo te moeten presteren en da's echt niet prettig. Bovendien kennen veel mensen bij ons op de manege hem van zijn vorige eigenaren. Dus ja, er is altijd vergelijk, ook al hoor ik veel dat hij er goed uitziet.
Voel me echt bar kl*te nu, sta weer eens op het punt helemaal te stoppen met wedstrijdrijden. En dat wil ik helemaal niet.