Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:africhtingsbit
de extreme gevoeligheid van de paardentong wordt benut
ligt perfect in de paardenmond omdat bij de vervaardiging hiervan rekening is gehouden met de anatomische vormen van de mond
kort middenstuk, waardoor er geen druk op het gehemelte ontstaat
middenstuk ligt 45 graden gedraaid in de mond, waardoor het extra mond- en tongvriendelijk is
de teugelhulpen komen beter aan bij de zijkanten van de tong door de ligging van de buitenste bitdelen
het meest zachte bit voor het paard
Kitty schreef:Waarom is een enkelgebroken bitje onbegonnen werk?
En waarom rijd je dat jonge paard met een pessoabitje? (passoa is toch echt wat anders *hips* ).
Misschien is het handig je paard rijtechnisch netjes voor elkaar te hebben voordat je een wedstrijd wilt gaan starten.
en ik ben lekker aan het oefenen met haar, wij hebben een dubbelgebroken sprenger bit, werkt super, is gewoon zacht, en ja, ze gaat er wel eens vandoor, maar ja ze is nog jong en het wordt steeds beter, ik heb de tijd met dr hoor
...... ik wil eind februari eens een soort onderlinge gaan rijden, eens kijken hoe dat gaat
, en ik weet dat we nog een hoop moeten leren, so what.... ze is 4 jaar... mag het??? ze leert nu net in stap aan de teugel te lopen, en ik zit er dan op als een trotse pauw!!! (ze kan het, ze kan het!!!
) mijn advies; neem lekker de tijd, en rij op een normale trens.... en ja, ze zullen er wel eens vandoor gaan, begin je weer opnieuw met je oefening
succes, xxx Jessy miekie02"]
[size=18][/size]rijtechnisch in mijn paard inmiddels Z-klaar.
[/quote]
Jouw voormalig verpeste 4-jarige is inmiddels Z-klaar? hihi
[quote="miekie02"]
[size=18][/size]een enkelgebroken watertrensje is onbegonnen werk!!
[/quote]
[quote="miekie02 schreef:op een ongebroken trensje liep mijn paard niet lekker op, hij accepteerde het bit niet.
miekie02 schreef:een pasoa bitje ziet er vrij scherp uit, maar heeft een zeer zachte inwerking op de paardenmond.

0ojannekeo0 schreef:ze heeft haar teugel gewoon aan de heeft de teugels op de ring het dicht bij gentle z´n mond.....