Mijn wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Mijn wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:15

Vandaag wedstrijd gehad! Het ging super goed, mijn instrutrise (ook jury) vond het een plaatje! De proef ging super! Alles was oke! Maar de jury's van tegenwoordig. Ze willen alleen maar een lief pony'tje zien die netjes met ze hoofdje laag loopt en blijft lopen! Mijn pony die loopt ook keurig vind me instructrise en loopt mooi opgericht. En ik vind het super lopen en dan krijg ik 154 punten Sjeetje miena het is toch niet meer te geloven!
Ik krijg er wat van.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:25

ja soms is dat wel jammer ja zulke lage punten maar zolang je der zelf maar teverden mee was daar gaat het om

truusbertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:10

Huh? Denk je dat je te weinig punten hebt? Heb je de proef gefilmd? Dan kan je misschien dingetjes zien waarvan je niet doorhad dat het net iets minder ging???
Wel jammer voor je!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:21

truusbertha schreef:
Huh? Denk je dat je te weinig punten hebt? Heb je de proef gefilmd? Dan kan je misschien dingetjes zien waarvan je niet doorhad dat het net iets minder ging???
Wel jammer voor je!

Jah, het klinkt misschien wel wat raar, maar het is mijn mening Haha!
En ik wil eigenlijk ook niet heel erg opscheppen maar mijn instructrise (rijd Z2 dus verstand heeft ze er wel van!) Die vond mijn pony toch het aller mooist lopen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:28

Verplaatst van VvdD naar WD.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:55

Ja maar je instructrice ziet je vaker rijden en die weet wanneer het goed is en minder goed is. Je kan voor jouw gevoel maar ook voor haar beeld nog zo'n goeie proef rijden. ALs de jury het anders wil zien, of het net iets beter wil zien, dan punten ze daarna. Ik denk dat je heel tevreden mag zijn. Je rijdt 154 punten, dat betekend dat je tegen de winstpunt aan zit. Film de volgende keer eens je proef dan kun je hem terugzien en snap je misschien waarom je bepaalde punten krijgt.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:58

Helaas blijft het een jurysport en komt het wel eens voor dat je niet tevreden bent over je punten, omdat je ander gevoel hebt over je proef. Kijk naar het commentaar op je proef, blijf er aan werken dan komt het vast helemaal goed.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:30

Het wil niet per definitie zeggen dat als mensen Z2 hebben gereden/rijden, ze er alles vanaf weten.......
ik heb gisteren een hele tijd bij de Z1 staan kijken, maar oei oei wat reden er een aantal toch slecht Scheve mond
Dan snap ik af en toe niet hoe ze in de Z terecht zijn gekomen.

Ik ken je instructrice niet , dus dit is ook geen aanval naar haar toe, maar misschien kun je eens een proefles nemen bij iemand anders, die heeft er een andere kijk op en misschien ziet die wel een aantal dingen waarom het "altijd" zo gaat Verward

Succes de volgende keer OK dan!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:59

hij blijft niet de hele tijd laag en blijft niet de hele tijd daar, maar hij is wel opgericht.. ik denk dat je bedoelt dat hij gewoon niet rond was.. en misschien ook wel een beetje tegen de hand.. dan vallen de punten snel tegen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:31

Misschien had je pony teveel spanning? En al die laag lopende pony's niet?

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:32

Het is wel zo dat je de punten meer verdiend door de oefeningen goed uit te voeren. Ze letten er niet zeer streng op dat die omhoog komt. Maar jah het is nou eenmaal gebeurd en 154 punten is eigenlijk helemaal niet zo slecht. En ik zal eens kijken of ik van iemand een camera kan huren want zelf heb ik geen.

loutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:23

hey!
ik weet niet welke klasse je rijdt...Maar de oprichting willen ze pas zien vanaf de m2!!!
Dus van B/l2 (m1) mag je pony best wat langer/lager lopen denk ik!! OK dan! (tenminste dat is wat ik ervan weet, vanaf de m1 gaan ze wel zeggen dat de achterhand er iets meer onder moet komen, en iets meer oprichting)
SUCCES!!! OK dan!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:35

loutje schreef:
hey!
ik weet niet welke klasse je rijdt...Maar de oprichting willen ze pas zien vanaf de m2!!!
Dus van B/l2 (m1) mag je pony best wat langer/lager lopen denk ik!! OK dan! (tenminste dat is wat ik ervan weet, vanaf de m1 gaan ze wel zeggen dat de achterhand er iets meer onder moet komen, en iets meer oprichting)
SUCCES!!! OK dan!

Eh...ik heb in de L2 een keer als commentar gehad dat hij meer opgericht mag gaan lopen, want de M zit binnen handbereik Verward

Ik ben het wel met je eens hoor, de b en de L zijn de basisklasses en dan mag je pony/paard van mij langer en lager lopen dan in de M2/Z
M1 hangt er een beetje tegenaan hé Tong uitsteken Haha!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:48

Dus in de M kan ik best kans maken! of niet?

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:07

Toen ik in de L2 kwam kreeg ik mindere punten als ik mn pony minder had opgericht dan wanneer ik haar meer opgericht had, maar 154 punten vind ik zeker niet slecht, nog iets beter en je hebt n winstpunt te pakken.

loutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:16

Kijk het gewoon nog een paar wedstrijden aan, en tsja als je nou elke keer in de 140 had, dan was het denk ik erger geweest dan nu. Je zit er nu gewoon tegen aan, blijven rijden zou ik zeggen! OK dan!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:14

dat is waarom ik liever spring, dan heb je tenminste een vast resultaat :p
mn eerste ( en enige )dressuurwedstrijd was een initiatieproef ( alleen cirkels, voltes, diagonalen baan oversteken en middelijn in draf en galop) zeer simpel dus en ik had 52,4 % en ik was best tevreden, dus zo slecht was het toch niet?!

mn bbrevet proefje was wel beter maar die punten heb ik nooit geweten