leuk joh, 3e met 147!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

leuk joh, 3e met 147!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:54

Ja, of ik dr blij mee moet zijn weet k nie maar goed.
Ik had wel lekker gereden (M2) maar dr was dus echt laag gejureerd!
Hebben de jurys weer cursus gehad ofzo??
Beetje wazig maar goed.
Hopen dat de jurys volgende week in n betere stemming zijn

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:59

Verward Tjee dat is wel heel erg laag.
Bij mij was het ook raak vandaag, volgens mij hebben ze herhalings cursus gehad.
Ik werd tweede met 151 in B en de 1e had 152 punten. Geen winstpunten vandaag gereden in het B.
Bloos!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:04

nou dat is wel raar jah die jury. ik zit ook in de M2 en ben al heel vaak 1ste geworden met 146 punten soms ook nog wel eens lager maar dan geen 1ste, ach die jury daar kun je niks van na vertelen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:07

2e in de b met 148 Haha!

Huilen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:30

Ik vind het zoieso in de M2 altijd triest gesteld met de punten. Kijk nu ook maar eens naar de uitslagen van de noordzeeolie competitie. Ik geloof 3 winstpunten!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:35

ja het ligt ook altijd aan de jury! Verward
misschien wordt er wel gewoon erg slecht gereden?
de meeste juryleden willen echt wel winstpunten geven hoor *LOL* maar vaak kan het gewoon echt niet!

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:44

op mijn wedstrijd was er ook weer laag gejureerd in de B alleen ik 2x 2e plaats met 158 en 159, en dan degene die eerste was. voor de rest helemaal niemand winst.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:51

Tjsa idd laag, maar ja!!! Toch netjes hoor 3e! OK dan! Echt wel...

Vorige week had ik ook wedstryd, we hadden 24 onderdelen, dus totaal 240 punten kon je halen.. Ik was eerste, had 149 punten, dat is met 26 onderdelen dus 161... Knipoog
Dus dat gaat wel, maar toch had ik heel stiekem iets hoger verwacht omdat ik zooo ontzettend blij was met de proef...

Maar ik was het meest 'blij' met de proef... heel leuk die beker en die punten... maar de proef ging echt zo goed!!! Lovers haha

maar ik ga maar weer stoppen! Nog veel rij- en wedstryd plezier Knipoog

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:00

libertysnowy schreef:
op mijn wedstrijd was er ook weer laag gejureerd

Tong uitsteken die jury's ook, zitten er echt met z'n allen om vooral geen winstpunten te geven Verdrietig neem maar van mij aan dat er echt heel veel juryleden zitten die liever hoge dan lage punten geven, maar door het nivo niet anders kunnen dan lage cijfers geven. Ga maar eens mee met een jury om te schrijven, dan zul je zien en horen dat het meestal niet aan de jury ligt maar toch echt aan de ruiters! (oke, uitzonderingen daar gelaten!)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:08

Tong uitsteken Nou soms heb ik wel zoiets van t mag wel wat hoger Schijnheilig En soms denk ik van dat is wel weer heel positief.
Ik heb ook wel t gevoel dat mn 150 pnt van zat. erg laag waren. Er waren dan ook geen wp, terwijl dit mn beste proef tot nu toe was in de M2, voor mijn gevoel, en ook mn moeder vond dat. En die is nogal kritisch Schijnheilig

Maar ach, ik geloof dat ik nog 2e was van de M2, alleen er was 1 M1 combinatie bij, dus 6 starts, 2 prijzen. En nr .1 in M2 had 153.
Heel fijn haha, volgende keer beter dan, ik heb lekker gereden en weet dat ik weer vooruit ben gegaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:12

Ik zeur nooit over jury's. Ben namelijk altijd van mening dat je je punten moet verdienen. Maar afgelopen vrijdag had ik echt een vage jury. Ik reed gewoon B en de jury zat voornamelijk te letten op de stelling en de impuls, volgens mij hoor je dat nog niet te beoordelen in de B of wel??
Ik had wel 2 winstpunten hoor, maar erg dik waren ze deze keer niet..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:20

Ben laatst meegeweest met mijn instructrice die nu ook B en L jureert. En nou snap ik ook waarom het zo moeilijk is om echt punten te geven, het niveau is vaak echt te beroerd voor woorden.
Ik dacht dat het wel meeviel maar werkelijk waar; het is zo nu en dan triest. Zij zegt zelf ook dat de ruiters dan wel lopen te kankeren dat ze weer een 6-en jury hadden maar beter was het zeker niet. En ik heb zelf ook wel een aantal keren lopen zeiken over mijn punten maar het beeld en het eventuele gevoel komen echt niet altijd overeen. Ik heb ook meer respect gekregen voor jury's en zal mij ook sneller neerleggen bij mindere punten dan dat ik ga lopen klagen.
Natuurlijk zijn er altijd zwartkijkende jury's die overal het gemiddelde naar beneden halen maar dat houd je toch.
Volgende keer hopen op een positievere jury Knipoog
Ik ben van mening dat de meeste jury's wel punten willen geven maar het zit er vaak echt niet in!
En als geen een combi in de M2 een punt verdiende dan zal het niveau ook echt niet van dien aard geweest zijn dat er punten vergeven zouden kunnen worden!
Slikken en weer doorgaan en zelf kritisch naar jezelf blijven kijken!
Omdat ik toch ook van plan ben om in het voorjaar van 2005 Z te starten nemen wij zo nu en dan de proeven thuis wel eens op en dan evalueren we dat samen met mijn instructrice. Dat is heel verhelderend! Soms denk je dat het allemaal goed zit maar vooral van af de M2 is het NOT DONE dat je paard scheef wordt in de middendraf of middengalop en daar heb je vaak geen erg in! Of uitzwaaien op de volte 10 meter! Je ziet echt ALLES in zo'n juryhokje! Ik vind een video ideaal om bewuster bezig te zijn met het correct rijden. Als je niet weet waar je fouten liggen, kan je ze ook niet corrigeren!
Hoeveel mensen denken er niet dat ze recht binnenkomen en staan zo scheef als een hoepel!?
Het is echt opvallen hoe vooral in de B, L1 en L2 de paarden scheef door de baan worden gestuurd! Is logisch dat je daar vanaf M1 en M2 onverbiddelijk voor wordt afgestraft.
Dus wees eerst kritisch op je zelf voordat je dat naar een jury wordt. Of ga een keer mee schrijven met een jury, word je echt wijzer van Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:25

Zwelgje ik ben het helemaal met je eens. Maar het paard wat ik rijd is van iemand die zelf jury is. En die ziet ook echt wel een heleboel dingen en die vond dit commentaar volkomen onterecht, evenals verschillende andere mensen.
Ik vind het niveau op het moment ook om te huilen, en aan mezelf kan ik ook nog een heleboel veranderen en verbeteren.
Wat ik nog het ergste vind ik dat mensen met kreupele paarden/ponys in de bak komen en dan verwachten dat ze punten rijden..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:25

youngster schreef:
Ik zeur nooit over jury's. Ben namelijk altijd van mening dat je je punten moet verdienen. Maar afgelopen vrijdag had ik echt een vage jury. Ik reed gewoon B en de jury zat voornamelijk te letten op de stelling en de impuls, volgens mij hoor je dat nog niet te beoordelen in de B of wel??

natuurlijk wel. Hoe kun je nou wendingen en oefeningen rijden zonder stelling, buiging en impuls? Als je dat niet hebt kun je geen paar passen middendraf laten zien en ook geen grote voltes.

Ik ben het aardig met Zwelgje eens.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:28

Lielle schreef:
natuurlijk wel. Hoe kun je nou wendingen en oefeningen rijden zonder stelling, buiging en impuls? Als je dat niet hebt kun je geen paar passen middendraf laten zien en ook geen grote voltes.

Ik ben het aardig met Zwelgje eens.

Ik had 8en voor mijn middendraf in die proeven. Dat was nou juist het kromme.. Het paard loopt echt wel tussen 2 teugels en op 4 benen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:31

In de B gaat het om de basis. Stelling is toch wel heel erg basis!

Ik heb wel eens dagen dat ik echt aan zowat iedereen een wp weg kan geven. Dat is echt lekker jureren. Maar er zitten ook dagen bij dat er echt beroerd gereden wordt. Als jury hoop je dan elke keer als er een nieuwe combi de ring inrijdt dat deze het dan eindelijk eens gaat doen. Echt een teleurstelling als dat niet gebeurt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:31

maar dan snap ik jouw opmerking niet Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:36

Lielle schreef:

Leg uit??

Ik had wel winstpunten hoor afgelopen keer, alleen het commentaar sloeg nergens op. Kan het ook moeilijk uitleggen omdat je de proef niet hebt gezien, dus ja het is nu alleen mijn kant. Maar ik heb echt fijne proeven gereden, ze was goed aan mijn been, mooi over de rug en liep goed over 4 benen. Maargoed ik slaap er niet minder om hoor, we gaan gewoon door naar de volgende wedstrijd
Laatst bijgewerkt door youngster op 18-10-04 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:36

Lielle schreef:

Is die opmerking voor mij? Welke opmerking bedoel je?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:38

nee, voor Youngster. Ze zegt dat een jury in het B niet oip stelling en impuls mag letten, ik leg uit waarom dat niet kan en dan zegt ze dat de middendrfaf wel goed was (had ik aangehaald als voorbeeld).

En ik heb idd de proef niet gezien, maar IMO kun je niet in het algemeen zeggen dat een jury in het B niet op stelling en impuls hoort te letten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:41

Het valt mij nog mee dat hier niet geroepen wordt dat een paard in de B niet nageeflijk hoeft te lopen.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:42

Mijn paard stond zaterdag niet vierkant stil volgens de jury, in de B... Clown

Ach ja, ik kan me er gelukkig niet druk om maken.
Ik had zaterdag twee 5én voor mijn middendraf, ik was reuze tevreden, omdat mijn aanleuning nog wat instabiel was en ze nog wel eens onregelmatig wordt in de middendraf. Nu zijn we dat punt voorbij, ze blijft lekker over de rug lopen en verruimd daadwerkelijk iets, ipv snel en kort te gaan lopen *trots*
Maar de jury ziet dat anders, waarschijnlijk heeft hij zoiets, voor het type paard kan ze veel meer en dat wil ik zien. Tja, so be it. Ik had trouwens geen commentaar bij de 5en, das dan wel weer jammer, want ik loop nu te gissen van wat hij dacht.
Ik had trouwens 160, dus viel nog mee. Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:45

Lielle schreef:
nee, voor Youngster. Ze zegt dat een jury in het B niet oip stelling en impuls mag letten, ik leg uit waarom dat niet kan en dan zegt ze dat de middendrfaf wel goed was (had ik aangehaald als voorbeeld).

En ik heb idd de proef niet gezien, maar IMO kun je niet in het algemeen zeggen dat een jury in het B niet op stelling en impuls hoort te letten.

Tuurlijk moet er wel wat stelling en buiging en impuls zijn. Maar het is niet zo dat daar voornamelijk opgelet moet worden. De jury mag tegenwoordig blij zijn als er op de letter gereden word en als het paard niet kreupel door de bak loopt. . Je kan in je boekje kijken wat er gvraagd word voor een B proef dat is echt niet veel.
Ik snap heus wel dat je als jury wel wat wilt zien, maar het stomme is dat ze een pony heeft laten winnen die bovenstaande dus echt niet had. En een paard met vreselijk swung en mooi stelling en buiging daaronder heeft geplaatst..
Laatst bijgewerkt door youngster op 18-10-04 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:47

Tigger schreef:
Mijn paard stond zaterdag niet vierkant stil volgens de jury, in de B... Clown

Tja, so be it. Ik had trouwens geen commentaar bij de 5en, das dan wel weer jammer, want ik loop nu te gissen van wat hij dacht.

Een paard hoeft in de B en L nog echt niet vierkant te staan. Maar het gewicht moet wel gelijk verdeeld zijn over 4 benen. Dus als 1 achterbeen bijv. heel ver naar achteren staat dan is dat niet meer gelijk verdeeld. Ik denk dat de jury dat bedoelt heeft, maar het niet goed verwoord heeft op de coupon. Komt wel eens vaker voor.

Geen commentaar geven vind ik wel kwalijk. Behalve als iemand de hele proef alleen maar 4ren en 5ven rijdt en je zoveel moet opschrijven dat het echt niet meer past, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:48

Scum is jury Knipoog ik was jury *LOL*

Citaat:
De jury mag tegenwoordig blij zijn als er op de letter gereden word en als het paard niet kreupel door de bak loopt.

en dat vind ik onzin. Je moet je jureerstandaarden niet aanpassen aan wat je toevallig in de ring krijgt, maar een vaste norman hanteren.

Tigger, een 5 is voldoende. Een klein beetje verruiming is ook voldoende, maar niet genoeg voor een 6.