Mijn weekend kan niet meer stuk!
Ik had vrijdag les bij Tyrza. Die les is me erg goed bevallen en zeer zeker voor herhaling vatbaar. We hebben een hoop geleerd en ik heb weer een hoop tips die ik heel goed kan gebruiken in het rijden van mijn proeven. Dus daar hebben we wel een reisje voor over

Zaterdagavond had ik wedstrijd in Breda bij Liberty en Confetti. Laiser was al hyper in de trailer toen ik de auto geparkeerd had, hij wilde er eigenlijk meteen uit. Maar helaas pindakaas hij moest nog even wachten ik wilde me eerst even melden en daarna mocht hij er eigenlijk nog een half uur opblijven. Voor het behoud van mijn trailer heb ik dat maar niet gedaan. Meneer ging namelijk flink te keer en om te zorgen dat andere paarden niet onrustig werden door Laiser's gedrag heb ik hem er maar uitgehaald. Onder luid gesnurk nam hij het terrein eens goed in zich op. Terwijl hij flink om mij heen aan het stappen was in een stevig tempo. Kortom er zat genoeg pit in

Uiteindelijk heb ik hem toch maar gezadeld en ben ik er maar op gaan zitten en richting de losrijdbak gestapt en daar opgestapt. Het losrijden ging heerlijk en de dingen die we bij Tyrza geleerd hadden konden we ook hier in praktijk brengen.
Het naar de binnenbak gaan vond hij toch maar spannend door de schaduwen op de grond. (het was namelijk inmiddels donker geworden buiten) Terwijl ik er op zat en Liberty heb aan de hand begeleidde was hij er nog niet van overtuigd dat je veilig over die donkere plekken heen kon stappen. Gelukkig voor Laiser bleek dat die donkere plek die op een paard leek weg stapte en kon hij gewoon naar de binnenbak. (Moest wel flink bukken

De eerste proef ging aardig. Liberty las me luid en duidelijk voor

Tussen de twee proeven door liet Laiser merken dat hij nog lang niet moe was en die tweede proef nog met gemak kon lopen. Gelukkig voor mij was die houding er van Laiser ook nog tijdens de tweede proef. Hij liep echt een heerlijk voorwaartse proef maar nog wel goed te bewerken dus eigenlijk misschien wel een van mijn beste proeven.

Jammer van de tweede galop dat hij verkeerd aansprong, maar gelukkig kon ik dat snel herstellen.
Nadat ik hem uitgestapt had en in de trailer had gezet was de prijsuitreiking al.
Ik had voor mijn eerste proef 159 punten en voor mijn tweede proef 164 en was ik tweede

We gaan nu niet meteen M1 starten. Er zijn nog een paar dingen die nog beter moeten en waar ik nog even lekker aan door wil werken (zowel bij Laiser als bij mezelf) zodat als we de overstap wel maken dat we die verantwoord maken.
Liberty en Confetti, Ik heb een hele leuke ontspannen wedstrijd gehad bij jullie. Jullie zien ons zeker nog terug