Contributie KNHS e.d.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie87

Contributie KNHS e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 19:48

Ik heb even een vraagje over het starten van KNHS wedstrijden, nl. wat je allemaal nodig hebt om die te kunnen starten en hoeveel dat kost. Heb het een en ander opgezocht op de site van de KNHS, maar heb geen idee wat ik daarmee moet eigenlijk en kon ook geen duidelijk ander topic vinden.
Iig heb je een startkaart nodig (22,50€ pony's; 36,25€ paarden) en startcoupons (15,00€ voor 16 st.) en je moet natuurlijk lid zijn van een vereniging.
Maar hoe zit het met het lidmaatschap van de KNHS? Wat is de contributie daarvan (incl. P&S)? Een moet je ook nog registratiegeld betalen of administratiekosten, wat is ongeveer het inschrijfgeld per proefje en welke kosten heb je nog meer?
Ik zit er nl. over te denken om over een tijdje wedstrijden te gaan starten maar ik wil eerst weten wat het allemaal inhoudt en of het uberhaupt betaalbaar is.
Nog een laatste vraagje: is het ook mogelijk om sommige dingen voor een half jaar ipv voor een jaar te nemen (bijv. startkaart, lidmaatschap) en wat moet je allemaal overzetten als je van de pony's overstapt naar de paarden, iig een andere startkaart natuurlijk, maar moet je de rest ook vervangen?
Heel erg bedankt, groetjes Annemarie

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:07

Lidmaatschap knhs kost geloof in rond de 30 euro, zit je P&S bij. Daarbij kan het wezen dat je eenmalig registratiekosten krijgt van je paard. Ik weet niet precies hoe dat zit.
Inschrijfgeld voor een proefje zit rond de 8 euro. Je kan niet voor een half jaar lid zijn. wel is het zo dat je je startkaart de laatste drie maanden van het jaar voor half geld krijgt. Voor de overstap van pony's naar paarden moet bij de knhs doorgegeven worden.

Annemarie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:17

Dank je wel voor je reactie Haha!.
Op de site van de KNHS staat 25 euro voor P&S per jaar en bij contributie staat Basisafdracht per lid: 17,50€ en Verenigingen: 81,50 euro.
Is het dan niet de Basisafdracht + P&S ofzo?
Kan je trouwens je lidmaatschap bij de KNHS en van de vereniging (geen ponyclub) wel gewoon door laten lopen als je overstapt van pony's naar paarden? Want startkaart en startcoupons moet je wel opnieuw aanvragen toch? En moet je je ook opnieuw laten registeren?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:49

Die 81.75 betaald de vereniging, ik geloof dat het dan idd 17.50 + 25 euro is. Je lidmaatschap kan je gewoon doorlaten lopen, verder krijg je dan alleen een nieuwe startkaart en coupons. je hoeft je maar eenmalig te registreren

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:30

Ik heb het gister ook eens nagekeken. ALs je de zoekfunctie gebruikt wordt je al heel veel wijzer

Annemarie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:36

Had de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt veel vinden. Maar kan je halverwege het jaar zonder extra kosten overstappen van ponys naar paarden wat betreft lidmaatschap KNHS (die 37,50 per jaar) en de vereniging?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 06:08

Dat weet ik niet. Maar je zou ook eens naar de KNHS kunnen bellen, dan heb je informatie uit de eerste hand. Misschien weet je rijvereniging dat ook wel. Volgens mij moet je wel degelijk betalen voor de overstap pony's - paarden, maar dat weet ik niet heel zeker.

Van een belletje wordt je altijd wijzer

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:20

De overstap naar een andere vereniging kost niets, behalve dan dat je nieuwe startcoupons moet betalen. De overstap pony naar paard weet ik niet, omdat bepaalde dingen voor pony's goedkoper zijn dan voor paarden. Maar idd bel ze even of stuur ze een mailtje, ze kunnen je het daar precies vertellen.