Paralympics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 10:16

strandloper schreef:
Ik geloof dat BNN dagelijks een 1/2 uur besteed aan de paralympics als ik het goed heb om 17.30

staat geloof ik op de site van het http://www.paralympischdressuurteam.nl/

Ik hoop dat ze ook wat paardensport laten zien



Ja dat hoop ik ook. Dat wordt dan maar afwachten.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:05

kijk ook ff bij [HAW]paralympisch team USA was hier!!
da heb ik fotos van het USA team opgezet!!!kijk en geniet!!!

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 11:54

Van de week was er ook een stukje op het jeugdjournaal. Ze schijnen er ook aandacht aan te gaan geven elke avond.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:32

waarschijnlijk een heel onpopulaire mening
ik vind het niet zo raar dat er van paralimpics niks wordt uitgezonden. Bij sport gaat het erom dat de beste wint, daar is niks eerlijks aan. Degene met het talent en middelen wint.
mensen met een handicap hebben dit net als de gemiddelde mens niet. Dat is nou eenmaal sport.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:15

Dominque schreef:
Ik was bij Tineke Bartels en net toen ik weg ging was ze les aan het geven aan één van de paraolympiers. Deed niet onder voor een gemiddelde Z ruiter *LOL* vind het ook erg jammer dat deze spelen niet leeft in de publiciteit.


Die heeft al meerdere paarden op regulier Z2 niveau uitgebracht. Zij wikkelt de teugel om haar 'hand' heen en kan daardoor redelijk normaal rijden. Sjerstin was mijn instructrice in mijn ponytijd.

Gisteren werd bij Studio-Sport ook over de Paralympics gesproken.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:23

paralympics ga ik zeker kijken! ik wist ook niet dat er Special Olympics waren, echt stom eigenlijk dat daar zo weinig publiciteit omheen is, 't is veel mooier eigenlijk dn de normale spelen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:33

dana schreef:
waarschijnlijk een heel onpopulaire mening
ik vind het niet zo raar dat er van paralimpics niks wordt uitgezonden. Bij sport gaat het erom dat de beste wint, daar is niks eerlijks aan. Degene met het talent en middelen wint.
mensen met een handicap hebben dit net als de gemiddelde mens niet. Dat is nou eenmaal sport.


Ik vind niet dat je een onpopulaire mening hebt, je mening slaat nu echt helemaal nergens op. Talent is bij mensen met een lichamelijke handicap zeer zeker aanwezig, en middelen doorgaans ook. Ik durf zelfs te beweren dat er meer doorzettingvermogen bij komt kijken om met een handicap in de topsport mee te draaien dan bij een normaal valide persoon. Vertel mij nu eens wat het verschil is tussen een normaal valide, en een gehandicapte die een hand of een arm mist? Om hard te kunnen lopen hebben ze allebei talent nodig, hebben ze allebei doorzettingsvermogen nodig, en die hand heb je bij het hardlopen nu toch echt niet nodig...Dus allebei maar in een klasse laten starten? Zou kunnen, maar waar leg je de grens?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:34

Hanneke_S schreef:
paralympics ga ik zeker kijken! ik wist ook niet dat er Special Olympics waren, echt stom eigenlijk dat daar zo weinig publiciteit omheen is, 't is veel mooier eigenlijk dn de normale spelen...


Dat is zeker veel mooier. De sfeer is er ook gemoedelijker. En je zult er iig geen dopinggevallen tegenkomen...Lips are sealed

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:04

dana schreef:
waarschijnlijk een heel onpopulaire mening
ik vind het niet zo raar dat er van paralimpics niks wordt uitgezonden. Bij sport gaat het erom dat de beste wint, daar is niks eerlijks aan. Degene met het talent en middelen wint.
mensen met een handicap hebben dit net als de gemiddelde mens niet. Dat is nou eenmaal sport.


Sorry maar deze opmerking is zeer kort door de bocht.
Ieder z'n eigen mening....
Hier moet ik echt op reageren.

De opmerking dat mensen een handicap net zo min talent hebben als,
zoals jij het noemt, 'de gemiddelde mens".
Slaat kant noch wal.
Vraag me af waar je deze conclusie vandaan haalt??? Boos!

Doorzettingsvermogen (het geloof en het vertrouwen) en de
financiële capaciteit zijn eerder doorslaggevend.
Ik geef toe dat de financiën ook absoluut een hoofdrol spelen.
Denk maar eens aan de kinderen van de topruiters en topamazones
die etwa 10yrs (of zelfs minder) geleden aan de top zaten.
Thja denk dat het voor die kids wel makelijker is.

Vraag me af of jij dan een "Top-amazone" bent of een (ik vind deze
benaming zeer de denigrerend
) "gemiddelde mens".
Zelf ben ik een "gemiddelde mens" daar mankeert overigens niks aan!

Mensen die fysiek of mentaal gehandicapt zijn, hebben absoluut
ieder een unieke persoonlijkheid en talent.
Begrijp jouw negativiteit hierover totaal niet.

Cassidy: Voor jouw broer heb ik absoluut waardering en respect!
Hoeveel Nederlanders hebben eerder geen dan wel een medaille thuis. OK dan!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:55

ik heb het niet over paralimpics, specail limpics opzich. Maar alleen over het uitzenden ervan. Je hoeft er toch niet een week naar te kijken omdat "ze zo hun best doen". Wie wordt er dan niet serieus genomen, toch juist deze mensen imo. je behandelt ze anders omdat ze gehandicapt zijn. ik zie het liever gewoon als lager niveau dan topsport, (want uiteindelijk lopen ze toch minder hard). En waarom zou dat iets anders zijn dan lager niveau voor mensen zonder handicap, dat ook niet uit word gezonden.

Ik vind het gewoon iets heel denigrerends hebben om steeds te zeggen ze doen zo hun best, en voor een gehandicapte is het toch nog wel knap. en ze ondertussen maar in het groepje "gehandicapt" in te blijven delen. En een soort tweede rangs spelen te organiseren. ipv gewoon mee te doen met reguliere sport en dan minder ver komen.

En ik vind dat er best een beetje discussie over mag zijn. ipv een soort taboe omdat het om gehandicapten gaat en die het al zo zwaar hebben oid. daarbij vind ik de indeling wel of niet gehandicapt ook idioot, iedereen heeft zijn eigen talenten.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:30

Dana sorry maar ik kan jouw mening absoluut niet delen...... Je hoeft er niet naar te kijken hoor er zit ook een rood knopje op jouw afstandsbediening, die heb ik ook tijdens de gewone os wel eens gebruikt. Ik heb gigantisch veel respect voor wat die mensen daar presteren, want dat lukt jou bij lange na nog niet zonder handicap wat zij kunnen met handicap. Zo en denk daar nu maar eens over na!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:38

Kirsty: helemaal mee eens.
Dana: jaloers ofzo? ik wil wel eens zien of jij het dan beter kan.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:43

Waarschijnlijk dacht ze daar al wel over na, Kirsty. Ergens kan ik me er wel in vinden. Natuurlijk is het ongelooflijk knap wat ze doen, maar is het dan niet ook ongelooflijk knap van mij als ik eindelijk die felbegeerde winstpunt in de B heb gehaald, om maar iets te noemen? Dat is voor mij al heel goed, maar voor een ander minder interessant, omdat het er niet spectaculair uitziet. In zekere zin ben ik ook gehandicapt, omdat ik gewoon niet zo goed kan rijden, die mogelijkheid heb ik niet. Anky wel, maar de paralympiers ook niet. Ze rijden heel goed en heel knap, maar geen Grand Prix, dus is het minder interressant. Ik wil het zelf wel graag zien, vind het leuk, maar begrijp wel dat het niet heel veel wordt uitgezonden. Wat ik al eerder zei: Knapper vind ik het niet van deze mensen dan van bijv. Anky, het is allebei gewoon knap. Iedereen presteert naar eigen kunnen. Ben voor gehandicaptensport, maar ook voor deelname in het reguliere circuit, omdat je niet altijd 'gehandicapt' hoeft te zijn.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:48

Ik denk dat de reden dat het niet veel uitgezonden is,
dat de omroepen het commerciëel niet interessant vinden.
Wat onterecht is. Scheve mond

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:50

Dana: Gisteren had ik je de volgende vraag gesteld:
Vraag me af of jij dan een "Top-amazone" bent of een (ik vind deze
benaming zeer de denigrerend) "gemiddelde mens".

Tot op heden heb je deze nog niet kunnen beantwoorden.

Is alles wel goed met je Schijnheilig

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:35

nee ik ben geen topamazone, vraag beantwoord, snap niet wat het er mee te maken heeft maar goed.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:48

Dana: de special olympics zijn misschien idd niet beter van niveau dan het doorsnee niveau op de gemiddelde sportclub. Maar wat je bij die evenementen wel ziet is een gezonde eerzucht en openheid en eerlijkheid, die je bij de normaal valide sporten soms ver moet zoeken. Alleen al om die sfeer te kunnen laten zien zou je wat kunnen uitzenden. Geen dagen lang, maar korte samenvattingen. En geloof me, het is soms ongecompliceerd lachen, en dat mag dan ook, want ze doen net zo hard mee.

Als ik zou mogen kiezen: bezoek aan de normale OS of de Special OS, dan kies ik voor het laatste. En het is dat ik weet dat je er toch niet voor te porren bent om mee te gaan, want anders had ik je uit willen nodigen om me te begeleiden.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 00:30

Citaat:
Alleen al om die sfeer te kunnen laten zien zou je wat kunnen uitzenden. Geen dagen lang, maar korte samenvattingen


daar kan ik wel inkomen.

misschien oordeel wel ik wat hard, en jij bent er misschien meer bij betrokken. Wil natuurlijk niemand belachelijk maken of kwetsen.

Maar een beetje discussie mag toch wel, zo'n reactie als die van cassidy is toch iets waar je even over nadenkt, en mijn mening is nu ook wel duidelijk denk ik.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:39

dana schreef:
daar kan ik wel inkomen.

misschien oordeel wel ik wat hard, en jij bent er misschien meer bij betrokken. Wil natuurlijk niemand belachelijk maken of kwetsen.

Maar een beetje discussie mag toch wel, zo'n reactie als die van cassidy is toch iets waar je even over nadenkt, en mijn mening is nu ook wel duidelijk denk ik.



Ieder zijn eigen mening

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:41

De talenten zijn bij deze mensen echt wel aan wezig en vooral doorzettingsvermogen. Maar de middelen laten ze nog wel eens in de steek, want het is soms moeilijk aan paarden te komen. In duitsland krijgen de mensen ouden grandprix paarden, maar in nederland valt dat nog tegen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:57

In Nederland vallen er wel meer dingen tegen. En daar hoef je niet gehandicapt (geestelijk of lichamelijk) voor te zijn Lips are sealed. Zo gauw als er in Nederland veel geld wordt geboden voor een paard is hij doorgaans verkocht. Ook bij een normaal valide ruiter.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:37

Ja dat is zo.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:43

dana schreef:
nee ik ben geen topamazone, vraag beantwoord,
snap niet wat het er mee te maken heeft maar goed.



Met het plaatsen van zo'n opmerking,
Citaat:
Degene met het talent en middelen wint.
mensen met een handicap hebben dit net als de gemiddelde mens niet.
,

haal je jezelf, waarschijnlijk onbedoeld, ook naar beneden.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:26

Op de BBC is er elke avond vanaf 19.00 tot 20.30 uur uitzending van de Paralympics en ook op Eurosport besteden ze er aandacht aan.
Ned 2 (BNN) elke avond een half uur.
Ik ga zeker kijken en ook ik vind dat er te weinig aandacht aan besteed wordt.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 15:05

Bedankt voor je informatie. Ik ga kijken! *LOL*