Otto Becker - Cento met tuigstang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:35

Deze vind ik ook wel speciaal
Afbeelding

besita
Berichten: 6814
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:29

dat is nena verlooy dat beestje wordt daar al jaren op gereden

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:36

Is dat een leren bitje, of wat?
Ziet er leuk uit! Zal mijn paard ook wel blij mee zijn zo zonder neusriem!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:41

Hebben je Joel niet gezien?. Volgens mij liep die met een redelijk normaal bit?.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:43

ik vind het echt absurt dat hier mensen commentaar durven te geven op ruiters die bij de wereld top horen. deze bitten worden niet voor niets gebruikt en de beste paarden hebben nou eenmaal vaak een moeilijk karakter en dan zal een scherper bit wel eens nodig zijn. Proberen jullie zelf maar eens een z of zz parcours te springen met een trensje! Begrijp me niet verkeerd er zijn paarden waarbij het kan maar dat zijn er maar heel weinig.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:48

Jeetjemineeeeetjeeee
Hebben jullie gezien wat zo'n bit kost??? Bijvoorbeeld een pelham is $189.95
pheffff maarja de toppers kunnen dat wel betalen Lachen

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:00

Prisca schreef:
Hebben je Joel niet gezien?. Volgens mij liep die met een redelijk normaal bit?.


Joel werd altijd met een watertrens gereden (weet niet of het nu nog zo is).
Fleche Rouge wordt ook met een simpel bustrensje gereden.
En ook Maseratie (winnaar derby van Valkenswaard) wordt met een bustrens gereden.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:02

Ik zag er vanmiddag ook een langskomen met stang en trens, wie het was weet ik niet meer maar het viel me wel op Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:04

Dat bit van die nena verlooy zit zeker wel met een kinriempje vast? Het moet toch ergens vastzitten?
Al dat ijzerwerk viel mij ook wel op met springen. Als Joel met een gewoon trensje wordt gereden vind ik het knap want dat is me wel een heethoofd zeg.
Ik rijd mijn paard o.a. op een rubberen Thiedeman stang en daar krijg ik soms al commentaar op, laat staan als je met zo'n hele ijzerwinkel voorbij komt Knipoog

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:16

ruiters op dit nivo weten echt wel waar ze mee bezig zijn, een mik mar is een redelijk eerlijk bit als je er mee kunt rijden, om het mondstuk kan je ook nog een soort kunstof draaien, weet je wat pas erg is; die landelijke ruiters die in het L met een pessoa bit gaan rijden omdat ze denken dat hun paard zo sterk is, terwijl ze het beest K T aan het been hebben en dan denken dat het aan de mond ligt, weet je wel hoe scherp die bitten kunnen zijn als je er niet mee kunt rijden ?
En als men de overgang gaat maken van het M naar het Z, standaard pelhem, en dan gaan ze zich ook nog afvragen waarom het paard stopt.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:27

Ik heb net in de finale toch heel wat normale bitjes voorbij zien komen eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:28

Ruchet schreef:
ruiters op dit nivo weten echt wel waar ze mee bezig zijn, een mik mar is een redelijk eerlijk bit als je er mee kunt rijden, om het mondstuk kan je ook nog een soort kunstof draaien, weet je wat pas erg is; die landelijke ruiters die in het L met een pessoa bit gaan rijden omdat ze denken dat hun paard zo sterk is, terwijl ze het beest K T aan het been hebben en dan denken dat het aan de mond ligt, weet je wel hoe scherp die bitten kunnen zijn als je er niet mee kunt rijden ?
En als men de overgang gaat maken van het M naar het Z, standaard pelhem, en dan gaan ze zich ook nog afvragen waarom het paard stopt.


OK dan!

En aten we het maar niet over boscrossers (recreatie ruiters dus) hebben

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:28

joel wordt inderdaad gereden op een water trens maar ik weet bijna zeker dat ze bij hem ook heel wat bitten hebben geprobeerd maar dat ie dan nog onrustiger werdt.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:31

Moet je voor de gein eens op zaterdag ochtend vroeg bij de B pony's gaan kijken Scheve mond
Denk dat 3 kwart met een pelham op het onderste gaatje daar rondcrost en loopt te trekken en plukken.
Snap niet dat ze dat toestaan bij ponyruiters en dat er geen commentaar op komt van juryleden.
Oh ja, omdat de pony natuurlijk z'n mond open doet van dat gepluk, gaat er een mexicaanse neusriem om en een martingaal die lekker kort zit.

Dan heb ik respect voor een 11 jarig meisje wat met een watertrensje, lage neusriem en veelzijdigheidszadeltje het M springen wint en waar opa de pony even voor haar vasthoudt als ze parcour gaat lopen.
Zij hebben tenminste een leuke dag uit en de pony ook Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:32

Ik zag in de finale een bitje gesloopt worden, dat was pas lachen.... Maar wel triest natuurlijk. Was ook een creatief bit trouwens.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:32

annegti schreef:
Ik zag in de finale een bitje gesloopt worden, dat was pas lachen.... Maar wel triest natuurlijk. Was ook een creatief bit trouwens.

Cursus lassen voor beginners

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:34

Citaat:
Dan heb ik respect voor een 11 jarig meisje wat met een watertrensje, lage neusriem en veelzijdigheidszadeltje het M springen wint en waar opa de pony even voor haar vasthoudt als ze parcour gaat lopen.
Zij hebben tenminste een leuke dag uit en de pony ook Lachen


OK dan!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:39

Jongens als ik niet beter zou weten zou ik zeggenga het maar na doen.

Als je ergens geen verstand van hebt moet je er niet zo makkelijk over oordelen. We hebben het hier over de Olympische Spelen..

(je zegt toch tegen Anky ook niet kan die Kur ook niet met een dubbelgebroken trensje...)

besita
Berichten: 6814
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:50

clinton :gewone trens
montender:gewone trens
baloubet :gewone trens
royal kalliber:gewone trens
waterford crystal :gewone trens
maaike:gewone trens
montreal:gewone trens
carnute:gewone trens
er zullen er wel meer geweest zijn

Als het niet nodig is hangen ze er echt geen ijzerwinkel in hoor .Daarbij die topruiters zullen nou wel een iets beter hand en gevoel hebben dan wij de gemiddelde bokker
t'is net zoals je het zegt ruchet ,degene die het bit gebruikt is veel belangrijker dan het bit zelf ,Ik heb het in een ander topic (cento -tuigstang) al aangehaald de landelijke ruiter wil die dingen (micmar bit of bv de hoge peesbeschermers achter) uitproberen -meestal weten ze zelfs niet waarvoor het dient -ten koste van hun paard alleen omdat het de nieuwe rage is

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:00

Ook zoiets ja, hoge beschermers achter, nou die gekken hier in de buurt gebruiken ze ze al in het L, ik heb ze zelf voor het eerst in de finale van de kampioenschappen in het ZZ gebruikt, maar dan gebruik ik ze echt een keer in het heetst van de strijd.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:01

Sorry, maar als jullie denken dat het op deze manier niet goed is van de ruiters, waarom doen jullie dan zelf niet even mee?

Commentaar geven zo vanachter de computer is wel erg makkelijk en dan vooral nog over zulke ruiters.

Sorry, dit is niet banketstaaf bedoeld, maar ik vind het nergens op slaan om zulke goede ruiters zulk commentaar te geven. Ik denk dat deze paarden minder last hebben van `allesĀ“ wat er aan hun hangt, dan de meeste paarden van amateurs met een gewoon trensje.

besita
Berichten: 6814
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:26

paardje schreef:
Sorry, maar als jullie denken dat het op deze manier niet goed is van de ruiters, waarom doen jullie dan zelf niet even mee?

Commentaar geven zo vanachter de computer is wel erg makkelijk en dan vooral nog over zulke ruiters.

Sorry, dit is niet banketstaaflig bedoeld, maar ik vind het nergens op slaan om zulke goede ruiters zulk commentaar te geven. Ik denk dat deze paarden minder last hebben van `allesĀ“ wat er aan hun hangt, dan de meeste paarden van amateurs met een gewoon trensje.

thats right!!

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:33

MarijeR schreef:
Moet je voor de gein eens op zaterdag ochtend vroeg bij de B pony's gaan kijken Scheve mond
Denk dat 3 kwart met een pelham op het onderste gaatje daar rondcrost en loopt te trekken en plukken.



Vreemd, want een pelham is in de B (t/m M) niet toegestaan.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:39

Ruchet schreef:
Ook zoiets ja, hoge beschermers achter, nou die gekken hier in de buurt gebruiken ze ze al in het L, ik heb ze zelf voor het eerst in de finale van de kampioenschappen in het ZZ gebruikt, maar dan gebruik ik ze echt een keer in het heetst van de strijd.


Ahum..die hoge beschermers ken ik dus niet Bloos Wat zijn dat dan?
Ik heb gewoon strijklappen achter, maar als het de benen beschermt maakt het toch niet uit of je ze in het ZZ gebruikt of in de B?

Ik ga er iig vanuit dat die topruiters weten waar ze mee bezig zijn. Heb Ludger Beerbaum al met verschillende paarden zien rijden en bijna ieder paard had een ander bit. Hij rijdt er al jaren succesvol mee aan de top, dus blijkbaar kiest hij ze zorgvuldig uit.
Ik vind zijn rondjes er ook altijd erg gecontroleerd en zelfs 'makkelijk' uitzien.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:05

Ruchet schreef:
Ook zoiets ja, hoge beschermers achter, nou die gekken hier in de buurt gebruiken ze ze al in het L, ik heb ze zelf voor het eerst in de finale van de kampioenschappen in het ZZ gebruikt, maar dan gebruik ik ze echt een keer in het heetst van de strijd.


Ik rij ook in de L en heb ook hoge beschermers achter, wat is daar mis mee? Ik heb ze voor het crossen gekocht en waarom zou ik ze ook niet met springen gebruiken?