Inge de Bruijn: Goud!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Inge de Bruijn: Goud!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 23:14

ATHENE (ANP) - Uren, maanden van eenzaamheid en afzien. Inge de Bruijn was vanavond alles op slag vergeten. Met de prolongatie van haar gouden Olympische medaille op de 50 meter vrije slag kreeg de bijna 31-jarige Barendrechtse het ultieme bewijs dat ze met de terugkeer naar coach Paul Bergen de juiste beslissing nam.

"Ik ben in de zevende hemel'', jubelde De Bruijn nadat ze onder toeziend oog van premier Jan Peter Balkenende in 24,58 naar het goud was gesneld. "Dit is tien keer mooier dan in Sydney. Het voelt zo fantastisch om het weer te flikken en me onsterflijk te maken. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar hier heb ik het allemaal voor gedaan.''

Met het goud bracht De Bruijn haar score in Athene op vier en haar totaal aantal Olympische plakken op acht. Dit aantal maakt haar tot de succesvolste Nederlandse Olympische sporter uit de geschiedenis. Met vier keer goud, twee keer zilver en twee keer brons ging ze op de eeuwige ranglijst de springruiter C.F. Pahud de Mortanges voorbij. Tussen 1924 en 1936 haalde hij vier maal goud en eenmaal zilver.

De historische waarde van haar prestatie was volledig aan haar voorbij gegaan. "Wow, ben ik nu de beste Nederlandse Olympische sporter. Ik heb daar geen moment bij stilgestaan. Het enige wat ik wilde was het goud. Over drie dagen ben ik jarig. Dit is het mooiste cadeau wat ik mezelf ooit heb kunnen geven.''

(bron: http://www.sport.nl/athenenieuws/home.php3?id=14629 )

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:58

Barendrecht Schijnheilig hihi daar woon ik dus ook! En wel bij inge in de straat!! hihi dus vrees dat het wat aan de drukkan kant zal gaan wordn als ze strax terug is

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:02

Echt super gaaf voor haar OK dan!
Ze heeft er hard voor moeten werken en ik vind dat ze het verdient heeft *LOL*

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:22

Echt zo goed he! Ik had het echt gehoopt, want ze verdient het inderdaad echt.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:25

Er is al zo'n soort topic over Inge, maar het neemt niet weg dat het super is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:03

Ik heb het gezien, echt zo goed van haar! Idd Fabienne1, ze verdient het!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:49

super!!! ik vond het echt zo mooi om haar ontlading te zien dit was echt wat ze zo graag wou nou echt goed van haar Lachen

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:53

echt onwijs super van d'r! heb het ook gezien, en het ging haar echt goed af!
ze heeft het zeker verdient *LOL*