Als alles lukt wil ik per oktober gaan starten, de vereniging waarvan ik lid wil worden organiseert alleen geen onderlinge wedstrijden. Ik heb dus niet de mogelijkheid om alvast op andere locatie te oefenen. Ik heb dus geen idee of ik wel tussen de bordjes kan rijden, lees hier wel eens dat sommige mensen daar problemen mee hebben
Is het verstandig om dat toch wel eerst een keer te oefenen? Ik kan wel de bordjes uit de bak op stal halen en in het weiland zetten en dan gaan rijden. Voor zover ik weet zijn hier niet veel wedstrijden op gras, meestal rijd je gewoon in een buiten- of binnenbak dus hoef je niet heel veel tussen de bordjes te rijden. In het begin zal ik toch wel niks van mn wedstrijden bakken, ga vooral om veel ervaring op te doen en dan is het leuk als er af een toe een puntje bij zou zitten
Ik heb met mn paard nooit ergens anders in de bak gereden met andere paarden enzo erbij, ik weet dus ook niet echt hoe die daarop zal reageren.Hoe zijn jullie dus begonnen
? 

Dan voel je jezelf toch zekerder... Gelukkig was ze de 2e keer al een stuk rustiger en op de wedstrijd zelf was ze heel braaf
gewoon doen dus..