Ik heb even een beetje een rare vraag, maar heeft iemand een heldere definitie van het progessieve parcours? Ik organiseer woensdag namelijk voor de 5e x met nog een meisje bij ons in het dorp een concours en nu waren we met een programmaboekje bezig, maar daar willen we graag een uitleg bij van het progressieve parcours. De deelnemers kunnen namelijk 2 parcoursen doen: klassiek(niet voor wp omdat het niet officieel is...) en een 2e parcours: progressief dus. De meeste deelnemers rijden geen officiele wedstrijden, dus daarom moet de uitleg er even bij.
Het parcours ed is al bedacht, en ik weet ook wel hoe alles werkt, maar kan iemand het een beetje mooi en duidelijk formuleren? (of dat het ergesn al op internet staat?). Alvast bedankt! 

Maar ik moet gewoon een duidelijke uitleg hebben voor het programmaboekje. We springen zonder joker.. Maar ik zet er wel gewoon in de de 1e hindernis 1 punt is, 2e 2, enz enz. En als je dan de volle 21 punten hebt, mag je barrage rijden, over de al gemaakt barrage(5 hindernissen). Maar ik twijfelde even over het aantal strafpunten, als je bijvoorbeeld een balk op hindernis 5 hebt, krijg je dan: 1. geen punten op hindernis 5, dus als je verder foutloos bent, 16 punten