voorlezers... nooit geen probleem meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:33

Nee dankje Haha! 1x per jaar een buitenconcours van onze club is wel voldoende Haha!, ik rij zelf al jaren niet meer op ons concours omdat ik altijd wel aan het helpen ben. Ik moet mijn zus s middags helpen voorlezen Haha!, dus delen ze me maar in als ringmeester of assisent parcoursbouwer,dan kan ik wel even weg Haha!.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:35

Hmmm... maken we er één rij van. Kom op mensen aanmelden.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:44

Zo die lijst wort wel erg lang zo hoor. @ Anoeska B jij mag ze ook lenen geen probleem.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:50

Laatst was er iemand die voorstelde dat voorlezers €2,00 per proef moesten kunnen krijgen, als je dat bekent maakt weet ik zeker dat je een rijtje voorlezers bij een tafeltje op concours krijgt!
Maar denk erom, eerst geld en dan pas mee. Die ruiters naaien je waar je bij staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:52

In Zweden ben je vanaf ong L2 niv verplicht om uit je hoofd te rijden. Lekker stil als je hier op concours gaat (Sowieso meestal maar 2 banen, die mensen kijken je heel vreemd aan als je verteld hoe een landelijk concours in de Hollandse polders eruit zien Haha!)

Op sommige vraagprogramma's heb ik expliciet vermeld zien staan dat de organiserende vereniging geen voorlezers heeft. Dat impliceert dus dat dat wel voor kan komen blijkbaar.

Wij hadden vroegâh wel 'eigen' voorlezers mee op de wedstrijden waar je vanuit de vereniging georganiseerd naartoe gingen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:32

Lijkt me niet zo'n strak plan. Vrijwilligers vind je niet. Bij ons worden de schrijvers al betaald. En dan gaat natuurlijk het inschrijfgeld ook omhoog.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:38

amondi schreef:
Laatst was er iemand die voorstelde dat voorlezers €2,00 per proef moesten kunnen krijgen, als je dat bekent maakt weet ik zeker dat je een rijtje voorlezers bij een tafeltje op concours krijgt!
Maar denk erom, eerst geld en dan pas mee. Die ruiters naaien je waar je bij staat.

Kan ik me best in vinden.. bij inschrijven aangeven dat je een voorlezer wil, of ter plekke. Dan 2E per proefje betalen.. Werkt met voorbrengers op de keuring ook prima (maar dan voor ca 5 euro) Daar geen gebrek aan voorbrengers hoor! Knipoog

*edit* nooit geen betekent altijd* Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:39

Raar eigenlijk. Dat je vrijwilligers te kort komt om patat te bakken kan ik begrijpen. Vind ik zelf ook niet geweldig, hoewel ik het wel doe.
Bij ons op de vereniging moet je 3 keer per jaar helpen op een wedstrijd.

Maar schrijven is wel een leuk klusje, lekker paarden kijken en je steekt er nog wat van op ook.
Ik meld me altijd vrijwillig aan als schrijver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:18

Mijn vader leest altijd voor en rijdt met de trailer.
Ik hoef me hier over dus nooit druk te maken.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:08

Bij FNRS proeven hebben wij wel altijd lezers van de vereniging, maar ja dat komt omdat het grootste grut FNRS'ers kindertjes met een gemiddelde leeftijd van 9 zijn en geen paardrijdende ouders...

Bij KNHS wedstrijden mag je er lekker zelf voor zorgen hoor, en dat vind ik niet meer dan normaal. Ik zorg ook altijd dat ik iemand heb, en is er écht niemand die kan, dan wil ik nog wel eens een vreemde aanschieten Bloos (die heb ik dan wel eerst een proef horen lezen of course...).

Het idee om lezers van een vereniging aan te stellen is natuurlijk een goed idee, maar zoals al eerder gezegd: geen hond die dat graag doet. Ik ben zelf ook altijd vrijwillig (gedwongen door mijn moeder Tong uitsteken ) bezig voor onze vereniging en het is gewoon waar: je komt altijd mensen tekort. En dan heb je eens een nieuwe enthousiaste vrijwilliger, is ie het na 3x ook wel weer zat omdat ie zich niet had kunnen indenken dat het nog best wel veel werk is, zo'n wedstrijd organiseren!

Nee nee... Vrijwilligers zijn over het algemeen ver te zoeken.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:16

Ik zou dit niet willen.
Wij hebben het blaadje van de proef zo aangepast dat het makkelijker te volgen is. Dus niet B-E-B volte, maar gewoon B volte. En zo hebben we nog een aantal dingen.

Je eigen voorlezer weet ook precies wanneer hij/zij het volgende onderdeel moet noemen, ik hoor het graag aan het einde van mijn oefening en vlak voordat ik het volgende moet uitvoeren.

Als je dan net een meisje heeft met een zachte stem hoor je het niet en rij je verkeerd.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:42

Je moet gewoon zorgen voor een eigen lezer. Pluk desnoods iemand uit het publiek. Ik vind het raar dat een vereniging voor voorlezers moet zorgen hoor, vaak zijn er idd al weinig vrijwilligers en een hele dag voorlezen staat niemand om te springen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:43

Bij Alike moet ik er om denken dat ik zeg Doorrrrrrrrrrrrrrrrzitten, anders vergeet ze het en als ze rechts moet zeg ik rrrrrrrrrechts. Haha! Dus met anderen zal het wel wennen zijn.

Ennuh 30 combinaties voorlezen Schrijven vind ik nog wat anders, lang zoveel werk niet en mocht het regenen zit je lekker droog Haha!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:24

Ik vind dat je als ruiter maar of voor je eigen voorlezer moet zorgen, of je proef uit je hoofd moet leren! En dat niet de club die het cc moet organiseren daar ook nog voor moet zorgen!Dat is én voor de club niet te doen, én worden die voorlezers dan helemaal met de grond gelijksgemaakt als ze een fout maken, én weet zon voorlezer niet hoe jij je proef voorgelezen wilt hebben. Als ik voorlees zeg ik alles 3 keer, er zijn voldoende ruiters die daar zenuwachtig van worden. Dat heb je bij een eigen voorlezer niet.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:43

Och, als je me ziet lopen wil ik je wel voorlezen hoor. 2 proeven kost je een zak drop of een doos chocolade (zeevruchten Clown ) Haha! Haha!

Soms sta ik er op een concours ook rustig 10 voor te lezen op allerlei niveau's. No problem, ik loop er toch.....

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:48

Haha toevallig een keer in de buurt van Maasdijk? aarzel niet hoor je bent altijd welkom!

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:02

Betalen voor schrijvers!!!!!!!! Ben ik dan 1 vd weinige die als ze kan altijd bereid is om te schrijven of iets.....

Maar ook met lezen ik kan ze nooit vinden maar mn pa is wel goed genoeg om jan en alleman voor te lezen!!! Zijn wij ouderwets ofzo??

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:12

Hmmm, ik ging vroeger (voordat ik kinderen had) regelmatig mee met een jurylid als vaste schrijfster. Doosje bonbons mee (deed zij altijd) en de hele morgen lekker paardjes kijken en snoepen. Het was altijd M of Z, dus ik stak er ook nog weleens wat van op.

Kitty

Berichten: 7704
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:09

Ze mogen wat mij betreft wel invoeren dat je in elk geval één van de twee proeven uit het hoofd moet rijden.
Maar dan moet je niet tijdens het rijden zo'n schreeuwerd naast je ring hebben waardoor je telkens hun proef hoort.

Ach, als je geen voorlezer hebt, kun je toch gewoon iemand op het terrein vragen? Zijn altijd wel mensen die even willen helpen...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:03

Die schreeuwers zijn inderdaad lastig en je moet er overheen dus ga je zelf nog harder schreeuwen. Voor mij mag de KNHS promoten dat proeven uit het hoofd gereden worden of het gebruik van oortjes! Die kosten wel wat maar de KNHS zou groot kunnen inkopen en leden met korting kunnen leveren.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:34

Geen oortjes!!! dan kan de instructrice de hele proef voorkauwen.... Uit het hoofd ben ik ook een voorstander van maar dan moet niet te pas en te onpas mensen door je ring komen wandelen. (been there, done that)

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:42

Kitty schreef:

Ach, als je geen voorlezer hebt, kun je toch gewoon iemand op het terrein vragen? Zijn altijd wel mensen die even willen helpen...


Misschien is dat bij jullie geen probleem, maar hier in het Westen is men echt niet zo behulpzaam meer. En zeker als je Z2 rijdt is het een serieus probleem. De meeste mensen vinden dat veel te 'eng'.
Ik zou zeker wel bereid zijn om 2 euro per proef te betalen als mij dat weer de zorg bespaart of ik wel een lezer kan vinden.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:46

Nou, jouw probleem lost zich vanzelf op als je op de veluwe gaat starten Haha! Knipoog In het Z is het idd flink doorlezen, je ziet weinig van de proef. Als ik moet voorlezen lees ik voordien altijd het proefje even door zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. (doe ik ook voor het rijden)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:15

amondi schreef:
Die schreeuwers zijn inderdaad lastig en je moet er overheen dus ga je zelf nog harder schreeuwen. Voor mij mag de KNHS promoten dat proeven uit het hoofd gereden worden



Voor mijn tijd als wedstrijdruiter kreeg je een punt extra als je je proef uit het hoofd reed..

Misschien iets om terug in te voeren?

Ik ben het pas gaan doen toen ik Z reed .Het is even spannend maar als je thuis goed geoefend bent kan het!
En het rijd veel rustiger.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:57

Fitzroy schreef:
Misschien is dat bij jullie geen probleem, maar hier in het Westen is men echt niet zo behulpzaam meer. En zeker als je Z2 rijdt is het een serieus probleem. De meeste mensen vinden dat veel te 'eng'.
Ik zou zeker wel bereid zijn om 2 euro per proef te betalen als mij dat weer de zorg bespaart of ik wel een lezer kan vinden.


Ik ook!
Dat scheelt een hoop stress voor mij. Als het enorm inloopt en je voorlezers zijn er nog niet, is zo'n service echt een uitkomst. Ik zou me misschien nog wel eens opgeven om mijn stem schor te schreeuwen, want ik vind voorlezen best leuk . Maar ik zou er zeker gebruik van maken.