tips voor de M1 gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:36

Asmila schreef:
ja dat hoor ik wel vaker, maar wat bedoel je met durven rijden,spectaculair ofzo?hoe bedoel je precies


Nou heel veel willen alles bv heel perfect rijden en zo.. Maar dan doe je vaak te weinig (deed ik altijd, bang dat ik de fout in ging). Maar ga gewoon die fout dan in.. Het maakt het alles idd meer spectaculairder als je gedurfder rijd ipv ingetogen. Was mijn grootste moeilijkheid altijd dat gedurfder en met meer impuls rijden.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 02:28

en hoe laat je het verschil tussen middenstap en uitgestrekte stap zien ik vind dat echt moeilijk

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 04:58

ik rij nu m2 en lady kan de travers op de linkerhand gewoon niet goed. kijk ik doe dan gewoon zo dat ik het goed probeer om haar in die traver te krijgen.. dan denkt de jury van goh ze probeert het iniedergeval dus dat zijn dan al wat puntjes meer. in plaats van een 2 van niet getoond.. rij je proef gedurft... wees niet bang!!! laats had ik ook een wedstrijd in bruchterveld.. en het veld was heel drekkerig maar ik dacht het maakt mij niet uit welke punten dat ik krijg ik ga haar lekker gedurft rijden.. de jury zei tegen mij je hebt super gereden je was de enige die zo reed de andere lieten niet veel zien maar jij hebt met je paardje veel laten zien.. er zijn dingen die beter kunnen maar voor mij was dit super!! nou en kijk en als een jury al zo iets zegt dan kan mijn week niet meer stuk Haha!.. wees niet bang want dat voelt je pony aan. durf te rijden..

en met de middenstap en uitgestrekte stap, uitgestrekte velengt ie nog meer dan de middenstap. normaal stapt ie een halve hoeflegte over als je snapt wat ik bedoel en met uitgestrekte stap 1 of meer.. geeft je pony dan nog meer halslengte geef hem schoudervrijheid.. het wil vast wel lukken... ik heb hier altijd op geoefend met mijn instructrice en ik krijg hier altijd een 7 of een 8 voor dit onderdeel.. maar veel succes Haha!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:54

Ik rij zelf ook alweer een tijdje M1, moet 15 augustus tegen Nicole (asmila) rijden.

Maarreh ik ben ook supersnel avn de B naar de M1 gegaan, in 3kwartjaar ongeveer.

Maar de eerste wedstrijden in de M1 gingen ook kei goed, alleen na die paar westrijden niet meer, ik reed nog wel gewoon hetzelfde maar k kreeg wel kei lage punten, wordt ik 1e heb ik nog maar 150 punten of minder!! Dat schiet dus niet echt op!! Verdrietig

Maar k heb wel als k een x wat fout doe, dat k er ook echt op gestraft wordt!

Laatst reed ik 1 x verkeerd, kreeg ik -6, anders ahd ik een winstpunt gehad maarjah....kan een x gebeuren!!

Maar dat 'arrogant' op je paardje zitten en btjuh lachen helpt wel (af en toe) Haha! Tong uitsteken

Enne naar voren rijden vinden de jury's ook wel belanrgijk, tenminste dat krijg k af ent oe wel te horen (ook al loopt m'n paardje al half in de middendraf) Verward

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:25

Als je half in middendraf rijd dan lijkt me dat ook niet echt gezond Knipoog mijne loopt juist rustig in t tempo wanneer ik hoge punten haal.
Als je zo haastig gaat dan zien de oefeningen er niet netjes uit.

Er zit n verschil tussen voorwaarts/snel gaan en impuls, de impuls moet je hebben, niet te snel want dan komen je oefeningen niet goed uit de verf.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:42

Neej idd dat is oowk wel zo...maarjah als k vind dat m'n paardje al genoeg naar voren is, dan vinden de jury's meetsal van niet...en als k vind dat ie kei sloom loopt, staat er op de coupon dat ie mooi actief loopt Verward

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:25

Haha ja dat is wel vervelend als t niet klopt met je gevoel.

Dan gebruikt je pony de energie waarschijnlijk meer opwaarts dan voorwaarts en dan geeft t n mooier beeld, dan kan je denk ik ook lekkerder zitten? Heb ik wel..op t moment dat ik lekker kan doorzitten en mn benen helemaal stil kan houden, dan heb ik ook hogere punten.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:59

Ik heb altijd dat ik op wedstrijd wel rustig kan doorzitten maar thuis met trainen totaal niet!! Geen idee hoe het komt!! Verward Denk dan idd dat ie meer opwaarts loopt ja!!
Maar k krijg woensdag mijn nieuwe zadel, en die zit ook fijner dus hopelijk gaat het thuis dan ook wat makkelijker!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:41

moreno zegt dat arrogant moet zijn dan krijg je hogere punten
nou ik heb dat gedaan en ging fout Verward

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:39

arrogant vind ik geen goed woord, eerder gedurfd op je paard zitten... Ik kijk niet graag naar een arrogant iemand, maar ik kijk wel graag naar iemand die echt zit te genieten op het paard.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:14

Ik kijk altijd erg geconcentreerd Schijnheilig Het gaat er niet om hoe je kijkt, maar om hoe je rijd...hoe kan je in vredesnaam arrogant rijden?? De jury afsnijden ofzo haha..gewoon laten zien wat je in huis hebt.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:43

ikke ookj ctal dan lijk het dat ik boos kijkt maar dat is niet zo ik ben aan het concentreren