Voorlezers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Voorlezers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 13:13

Vraagje: Hoe doen jullie dat met voorlezers. Ik raak binnenkort mijn vaste voorlezer kwijt. Hebben jullie een vast iemand of vraag je het tijdens de wedstrijd? Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:17

Ik heb altijd een vast iemand, mijn moeder of zusje leest voor. Zij zijn altijd mee, want ik heb nog geen rijbewijs en mijn zusje rijdt zelf ook op wedstrijd.
Je kan het natuurlijk ook aan clubgenootjes vragen, en anders kan je de proeven uit je hoofd rijden.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:18

Mijn moeder leest eigenlijk altijd voor, ik kan ook nog niet zelf naar concours namelijk.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:19

Soms gaat er iemand met me mee, en soms vraag ik het gewoon aan een vreemde. Je weet dan natuurlijk niet hoe zo iemand leest, dus dat is wel een klein risico ...

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 13:23

Tja uit m'n hoofd al eens geprobeert, werkt bij mij niet zo goed. Te gestressd! Haha

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:25

Normaal altijd de eigenaar van mijn paard, of een vriendin.
Bij de ponyclub reed ik altijd uit mijn hoofd (het laatste jaar). Mijn vader ging altijd met me mee, maar hij is een slechte voorlezer, dus reed ik liever uit mijn hoofd. In de stress iemand op concours zoeken vind ik niets.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:26

Je hebt ook van die mensen die wel op wedstrijd gaan, maar die boel niet goed voor elkaar hebben. Al die (sorry) hulpeloze dames die op wedstrijd gaan, niet eens een trailer goed kunnen parkeren, ook al geen voorlezer hebben.... tja, lijkt met dat je dan gillend gek wordt en je toch helemaal niet kunt concentreren op je proeven?

Kijk, als je 'ns een keertje geen voorlezer/hulpje/groom meehebt... okay, maar in mijn omgeving kende ik iemand die (vooral op het laatste moment) nog een voorlezer moest vinden.... tja, meestal lukte het ook wel: omdat ze het zielig vonden voor haar denk ik.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:27

Tazz schreef:
Tja uit m'n hoofd al eens geprobeert, werkt bij mij niet zo goed. Te gestressd! Haha


Als je de bak op een papiertje tekent, kan je daarin met een pen de proef een paar keer oefenen. Als je dan thuis nog een paar keer de proef rijd, krijg je meer vertrouwen. Op concours moet je gewoon ontspannen de ring inrijden met het gevoel dat je de proef wel kent, als je eenmaal begonnen bent, is er niks meer aan. Succes!!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 13:29

Nou dat bedoel ik dus. Op een wedstrijddag wil ik alles voor elkaar hebben. Toch een nieuwe voorlezer/ groom zoeken dus....

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:35

GeJe schreef:
Kijk, als je 'ns een keertje geen voorlezer/hulpje/groom meehebt... okay, maar in mijn omgeving kende ik iemand die (vooral op het laatste moment) nog een voorlezer moest vinden.... tja, meestal lukte het ook wel: omdat ze het zielig vonden voor haar denk ik.


Ik heb ook niet standaard iemand bij me. Mijn man heeft andere interesses dan op zijn vrije dag voor te lezen en verder zijn de meeste mensen die ik ken zelf druk met wedstrijden.

Maar als jij je geroepen voelt mag je best mijn vaste groom worden Knipoog Tong uitsteken

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:40

Fitzroy schreef:
...Maar als jij je geroepen voelt mag je best mijn vaste groom worden Knipoog Tong uitsteken


Hahaha... jij bent lekker! Ben blij dat ik eindelijk weekend heb op zondag. Hebben net een startkaart aangevraagd voor mijn vriend, en dus kan ik op die vrije dag nu zelf ook aan het groomen en voorlezen. Vind het absoluut niet erg hoor, hij heeft het ook jaren bij mij gedaan... wisselwerking dus.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:48

Ik snap wat je bedoelt met voorlezen van iemand omdat je het zielig vindt. Ik heb het ook vaker gedaan maar nu bij de paarden(B) denk ik, ze zoeken het maar uit, die proef kan je ook uit je hoofd leren.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:36

Ik heb meestal mijn vriend mee, nu vind mijn moeder het ook erg leuk om te doen, dus die gaat nu oefenen met voorlezen en dan zodra ik L1 ben gaat zij het overnemen van mijn vriend, die liever gaat tennissen Lachen

Ik heb alleen altijd iemand nodig om te helpen met laden, anders loopt mijn paardje braaf langs de trailer ipv erop. Dus ik kan niet in mijn 1-tje op wedstrijd gaan.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:12

Een heel handig zusje Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:53

Als ik (veel) geluk heb, gaat er iemand mee die voor kan lezen, maar meestal moet ik ter plekke iemand zien te strikken. Mijn vader is wel altijd mee om te helpen (en de trailer te rijden), maar jammer genoeg is proeven voorlezen niet bepaald zijn specialiteit.

Ik heb trouwens een grandioos idee voor mensen die wat bij willen verdienen. Ga naar (vooral de grote) wedstrijden. Ga vlak bij de ringen staan met een bord 'Voorlezen 1 Euro', wedden dat het gaat lopen .

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:59

mn moeder leest voor...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:02

Da's een goede ccccorine, ik zou alleen 2,50 vragen, doen ze ook vast wel die rijke ruiters met eigen paard!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:15

Een hele fanclub Tong uitsteken .

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:27

Meestal wil mn zus, Afke of Ragna me wel lezen. Ligt eraan wie mee wil en kan. Tnx!! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:01

CCCCorine schreef:
Ik heb trouwens een grandioos idee voor mensen die wat bij willen verdienen. Ga naar (vooral de grote) wedstrijden. Ga vlak bij de ringen staan met een bord 'Voorlezen 1 Euro', wedden dat het gaat lopen .


Ik zou het er graag voor over hebben.Knipoog
Op 10 euro inschrijfgeld merk je dat toch niet meer.
Wie stelt zich beschikbaar?

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:16

Ik heb eigenlijk ook bijna nooit een voorlezer mee. Mn pa gaat mee op wedstrijd, die kan het niet. mijn moeder wordt ook niks..

Ik kan niet elke keer iemand vinden om mee te gaan, die hebben ook hun eigen leven. Vaak is er wel iemand op de wedstrijd van de club of een andere bekende. Soms leest een vreemde voor. maar zorg dat ik de proeven wel grotendeels uit het hoofd ken, want sommige voorlezers zijn half onverstaanbaar.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:37

Ik ga regelmatig met Mickey mee als "vaste voorlezer".
Helaas niet altijd, want soms moeten er ook andere dingen gedaan worden, zoals bijvoorbeeld werken Knipoog

Vroeger stond ik op wedstrijden soms wel 10 proeven voor te lezen.
Als iemand "in nood" zit ben ik eigenlijk nooit te beroerd om te helpen.

Toch heb ik een tijdje geleden een vervelende ervaring meegemaakt met iemand die mij smeekte om voor te lezen.
't Was al een ouder vrouwtje (ergens in de 50 ofzo), ze had pas 1 keer eerder een wedstrijd gereden.
Ondanks 2 keer duidelijk voorlezen reed ze toch verkeerd, enkele passen middendraf over de lange zijde i.p.v. van hand veranderen.
Ik merkte dat ze verkeerd reed, keek naar de jury en die stak ook haar hand op.
Dus ik rustig aan de amazone gemeld dat ze terug moest naar het punt waar ze van hand moest veranderen.
Komt ze naar mij toe gereden, gaat naast mij stilstaan en begint een hele discussie.
Dat ze het niet "over wilde doen" want dan kreeg ze 2 strafpunten Rolleyes
Dat ze die toch al had en dat de proef niet verder gereden kon worden zonder van hand te veranderen (in spiegelbeeld rijden ???) ging er echt niet in
Uiteindelijk is de jury uit haar auto gekomen en heeft haar gezegd dat het goed was wat ik voorstelde, maar toen waren er toch al wel een paar minuten verstreken.
Op dat moment had ik het liefst m'n boekje op de grond willen kwakken en in de kantine gaan zitten *LOL*

Door zulke types wordt mijn hulpvaardigheid toch wel wat minder hoor.
Ik wil best helpen als het nodig is, maar heb weinig zin in dit soort geleuter Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:11

Das precies waarom ik het niet meer durf cq doe, kijken ze mij aan als ze een fout rijden. Bij Saskia lees ik de X altijd heel hard, voor haar een extraatje dat ze van hand moet veranderen. een ander pikte dat niet op en ik had de "schuld" ze was trouwens geen 50, dus het was niet dezelfde, maar toch voel je je l ullig. Het was zo'n stresskip die na de proef in janken uitbarstte, heerlijk hoor en bedankt voor het lezen. Ze had trouwens 141 punten en dat kan toch niet van de voorlezer alleen komen.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:30

Bedankt voor jullie reacties. Aangezien ik geen familie heb die het wil doen ga ik toch maar op zoek naar een nieuwe voorlezer. Uit m'n hoofd rijden komt nog wel eens.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:33

Ik ga mee als vaste voorleester van Alike (alikesflame op bokt) en lees verder heel veel zomaar voor. Als we weer een groot concour krijgen in de buurt ga ik bij een tafeltje zitten, met een bordje in m'n hand: Voorlezen B 5 euro L 6 euro M 7 euro Z1 8 euro en Z2 10 euro Knipoog Ik ben zo vaak gevraagd vandaag!