einde hoedjes...waarschijnlijk niet !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:39

Liever onder je jasje, dan in je broek Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 18:01

hmz dat van die, zweep he, ik zou het eerlijk gezegd zonden vinden als dit in wordt gevoerd. ik vind het vaak een storend gezicht. het is misschien wel makkelijk ja maar ach je moet in de ring tenslotte toch laten zien wat dat je kan.

maar vinden jullie dan, dat als je dressuur rijdt dadelijk de enige bent in de paardensport die niet met een veilige hoofdbescherming rond hoeven te rijden. kijk het is misschien eigen risico maar mocht er iets gebeuren en je loopt een hoofdletsel op vinden jullie het dan ook raar dat de verzekering waarschijnlijk niet het voledige bedrag gaat uit keren???? ik kan me daar wel in vinden.
dat ze een veiligheidscap gaan verplichten zie ik nog niet gaan gebeuren, maar er zullen toch stappen ondernomen worden denk ik, vooral als ze er in de westernsport al mee bezig zijn.


ik rijd zelf ook rond met hoedje of zo'n afgekeurd ding, omdat ik een hekel heb aan caps, maar ik begin me eigenlijk toch steeds meer bewust te worden van het letsel dat je op kan lopen.
zo hebben we nu het afgelopen jaar al een paar mensen gehad die ernstig hoofdletstel op hebben gelopen en zelfs een aantal maanden in coma hebben gelegen en nu een echte deuk in hun hoofd hebben, hier schrik je dan toch wel van, en als je dan hoort dat ze ook niet het hele bedrag uit gekeerd krijgen van de verzekering, en waarschijnlijk hun hele leven nog medische hulp nodig zullen hebben, ga je toch echt wel nadenken.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:35

Ik zou het echt geen gezicht vinden als je in de hogere dressuur een helm moest gaan dragen.

En over die zweep, tja soms kan t wel handig zijn hoor. Al is t maar om gewoon een keer goed te kunnen doorpakken zodat ie de volgende keer in de ring niet meer gaat muiten ofzo.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:50

Ik neem bewust het risico door op een paard te stappen.
En er is vast wel een verzekering die dat risico wil afdekken, al zou het alleen al moeten met een hogere premie.....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:27

Ik hoorde nu dat ze bij de pony's ook in de Z een cap verplicht wordt? Is dat dan wel zo?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:31

Z-dressuurpony's zijn er hier zowat niet meer (ECHT).
Die kinderen rijden tegenwoordig op hun 13e al lang op een Z2-paard van hun moeder........ Knipoog

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:52

CGJ12 schreef:
Het gaat er niet om dat zonder een zweep "nobeler" is, maar als de Duitsers het gewoon toestaan aan hun leden, dan doen wij (Nederlanders) ons zelf te kort door het hier nationaal niet toe te staan.........

Daarom zijn er ook ruiters die af en toe hun paard in Duitsland starten, omdat ze dan even de puntjes op de i kunnen zetten.
Tweede reden daarvoor is dat ze (volgens mij) dan ook in een andere klasse mogen starten omdat dat even een keer nodig is.
Je kunt daar voor of tegen zijn - maar het blijft inderdaad een vreemd verschil vergeleken met Nederland.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:56

Kendra schreef:
[....]Tweede reden daarvoor is dat ze (volgens mij) dan ook in een andere klasse mogen starten omdat dat even een keer nodig is. [...]

Of die in Nederland alleen in de onderste regionen eindigen in de uitslagen en daarom in de BRD lekker één klasse (of 4...) lager gaan starten en dan winnen....... Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:07

CGJ12 schreef:
Z-dressuurpony's zijn er hier zowat niet meer (ECHT).
Die kinderen rijden tegenwoordig op hun 13e al lang op een Z2-paard van hun moeder........ Knipoog


Mjah mn moeder kan nog geen B rijden :S Dus ik moet t zelf doen Tong uitsteken
En ik wil wel n hoedje Haha!