Punten ver uit elkaar HOE KAN DAT???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:55

Dan zou ik er niet teveel over nadenken, je eigen gevoel is immers toch het belangrijkste? En ja iedereen heeft zoiets wel aan de hand gehad dus niet teveel meer over inzitten en op naar de volgende keer.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:57

james100 schreef:
Precies.. maar ik kon er gewoon nog niet overuit!! Het ging zo onwijze goed.. Volgende week moet ik weer.. En nu maar hopen dat deze mevr. niet komt jureren.. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt want dit was pas onze 3e wedstrijd maar ik heb tot nu toe alleen maar boven de 150 gereden, dus k had 4 proeven vergelijkingsmateriaal en die gingen lang zo best nog niet..
Maar wie weet moet je mij nog eens jureren.. Hihihihi


Ik moet wel toegeven dat bij de proeven waar ik het beste gevoel bij had (lees paard werkte super mee) daar in vergelijk met andere proeven minder scoorde. Als ik écht moest rijden, omdat ie liever tegenwerkte (wat hem meestal toch niet lukte) dan reed ik hogere punten..
Mijn instructrice gaf aan dat ik waarschijnlijk doordat t paard zo goed meewerkte, zelf juist niet zo netjes reed en als ik er veel moeite voor moest doen om t voor elkaar te krijgen het er van de zijkant heel goed uit zag Verward

Maar echt alleen 4 en en 5en terwijl je verder boven 150 reed is toch echt wel erg vreemd en zeker als er niet eens commentaar wordt gegeven....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:05

Ik heb dat regelmatig gehad met mijn pony in het L en M. De ene jury wilde dit zien, de andere dat. Heb wel eens 45 punten verschil gehad op een kampioenschap in de L en die jury's hebben beide naar dezelfde proef gekeken als het goed is...Clown
Met mijn paard in het B en L1 waren de punten eigenlijk altijd constant en voor mijn gevoel ook netjes. Zat zelden meer dan een paar punten van de jury af met mijn verwachtingen.
Daarna ben ik gestopt met dressuur en fanatiek gaan springen. Alletwee tegelijk vind ik op concours een drama en om nou te gaan dressuren ipv springen kon ik niet zo goed opbrengen *LOL*

Waar heb je trouwens gereden zaterdag Verward

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:12

uhm...2 jury's die met elkaar van mening verschillen. Bloos Haha!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 14:31

gomir schreef:
Ik heb dat regelmatig gehad met mijn pony in het L en M. De ene jury wilde dit zien, de andere dat. Heb wel eens 45 punten verschil gehad op een kampioenschap in de L en die jury's hebben beide naar dezelfde proef gekeken als het goed is...Clown
Met mijn paard in het B en L1 waren de punten eigenlijk altijd constant en voor mijn gevoel ook netjes. Zat zelden meer dan een paar punten van de jury af met mijn verwachtingen.
Daarna ben ik gestopt met dressuur en fanatiek gaan springen. Alletwee tegelijk vind ik op concours een drama en om nou te gaan dressuren ipv springen kon ik niet zo goed opbrengen *LOL*

Waar heb je trouwens gereden zaterdag Verward


Ik heb afgelopen zaterdag gestart op Castricum bij LR Starrenburg
De naam van de Jury ben ik nog steeds niet uit want er staat alleen een handtekening op.. En ze zat nog in de wagen voor de L dus kon ik haar ook niet even aanspreken..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:39

Als het goed is staat er wel een nummer bij, dan kun je het met wat zoekwerk nog wel terugvinden in het vademequum

Castricum rijd ik nooit Waar start je verder zoal? Misschien kunnen we dan eens meeten op concours Verward (als dressuur en springen tegelijk is Knipoog )

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:52

Ja precies, de nummers kun je opzoeken. Veel zin heeft het verder niet, het is nou eenmaal een jurysport en het gevoel dat je als ruiter hebt komt lang niet altijd overeen met het beeld van buitenaf. Een jurylid geeft echt niet zomaar lukraak wat punten.

Het is jammer dat er weinig commentaar bijstaat, want daar had je dan nog wat leerzame info voor de volgende keer uit kunnen halen. Maar verder is het volgende keer beter en er gewoon weer voor gaan!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:44

Het kan zijn dat de punten ver uit elkaar liggen bij twee juri's in 1 proef, de een kan gewoon wat strenger zijn. Dan zijn de plaatsingen ongeveer gelijk.
Dit vind ik dan niet zo erg, maar ik heb wel eens gehad op een Z1 kampioenschap dat ik bij drie juri's 7e, 1e, en 24e wordt (van de 27) Daar zit ik dan wel wat meer mee!!

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:46

Nistria schreef:
Het kan zijn dat de punten ver uit elkaar liggen bij twee juri's in 1 proef, de een kan gewoon wat strenger zijn. Dan zijn de plaatsingen ongeveer gelijk.


Dat kan ook voor groot punten verschil zorgen,als je bij alle onderdelen bij de ene jury steeds een puntje meer of minder krijgt kan ook al zo'n 25 punten schelen. Scheve mond Maar ja het is en blijft een jury sport. Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:38

DaniellevA schreef:
Dat kan ook voor groot punten verschil zorgen,als je bij alle onderdelen bij de ene jury steeds een puntje meer of minder krijgt kan ook al zo'n 25 punten schelen. Scheve mond Maar ja het is en blijft een jury sport. Knipoog


klopt, maar als je bij beide juri's 1 staat, sta je ook 1, ondanks bijvoorbeeld 25pnt puntverschil.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:40

Dan was het dus ws gewoon zo dat die ene jury je paard niet mooi vond, of de bewegingen niet leuk vond...
Dat probleem heb je snel met wat bijzonderdere paarden (ook mensen die met een Fries, haf, arabier rijden hebben er enorm last van)

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:57

ja jury's ook!!!
dressuur is ook zo persoonlijk,
maar dit puntenverschil vind ik wel heel erg.

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:57

Nistria schreef:
klopt, maar als je bij beide juri's 1 staat, sta je ook 1, ondanks bijvoorbeeld 25pnt puntverschil.


Ja das waar!!Maar helaas heb ik dat nog nooit meegemaakt dat ondanks de 25 punten verschil ik bij beide jury's 1 sta. Verdrietig
Meestal zakte ik dan weer wat plaatjes naar beneden. Volhouden de aanhouder wint,zeiden ze dan. Tong uitsteken Knipoog

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:31

Nou een klein vervolgje op het jureer gebeuren.. Ik heb de avond nadat dit topic neergezet is toevallig de jury gezien waarbij ik mijn 1e proef moest starten.. en haar ogen vielen zowat uit haar hoofd.. Tja zegt ze wat is er dan in de ring gebeurt liep ie te stressen enzo.. Maar daar was geen spraken van.. Beetje raar.. Maar toch waar... Het is alleen zo zonde dat er geen commentaar opstond..