Gister (6-6-04) waren de Noordelijke kapioenschappen voor Haflinger's in Geeuwenbrug.
Net zoals vele andere (wel 175 starts! in de dressuur, springen en het mennen) deed ik ook mee.
We reden alleen maar een dressuur proefje want ik springen??

En het bestgaand was nogal druk en ik had al last van mijn rug dus nee ook dat niet..
Ik heb helaas geen foto's maarja een andere keer maar weer.
Ook heb ik een aantal bokkers aan het werk gezien.
(Geartsje, Dees was met iemand mee, Mietje, Siestie, en vast nog wel een paar)
Nou nu hier mijn ervaringen....
Ik zit al een poosje in een dipje en ja Woes weet dat gewoon..
Dus hij probeer me regelmatig uit..
Zoals gister, het eerste kwartiertje liep hij wel lekker maar daarna dacht meneer van he laten we eens heerlijk scheef gaan lopen.. hij elke keer met zijn kont naar rechts.. maarja moet ik ook maar niet teveel bezig zijn met de wijk/schouderbinnenwaarts hulpen..

Na een poosje mochten we starten.. proefje 1 was niet zoals het hoort.. sprong verkeerd aan in de galop om na een pas of 3 over te springen naar de goede

De 2e proef starte hij al wat beter... groeten en toen moesten we bij de jury komen..

Vroeg meneer aan mij..."hoe lang is je zweep? en hoe lang mag hij zijn?"
Ik "Ehhhh 1.20 meter????"
Jury: "Nee je rijdt op een pony dus mag hij maar 1.10 zijn."
Ik: "Pony? ik rijd bij de paarden ben namelijk 18+"
Jury: "leg hem maar neer je mag er niet mee rijden..."
Ik: ":( nou rijdt al een jaar met dat ding wedstrijden en heb nog nooit commentaar gehad..."
Dus ik zonder zweepje gereden... (gelukkig had woes het niet zo in de gaten...

Weer opnieuw begonnen en na het proefje moest ik weer bij de goede man komen...

"je hebt een net proefje gereden maar ik zou graag nog meer ontspanning willen zien.. "
Ik "ja hij hield ontzettend vast en als ik hem dan wat langer houdt dan vlieg ik door het terein...en ja hij loopt ook anders de laatste tijd ontzettend scheef"
Jury: "dat heb ik niet kunnen zien maar probeer gewoon wat meer ontspanning te krijgen.."
"ok dank u wel..."
Jury: "je hebt 165 punten gehaald..."
Ik:

Bij de prijs uitrijking bleek ik daarmee op de eerste plaats geeindigt te zijn...

(oja 1e proefje had ik 150.... )
Dus nu hebben we een pracht van een beker gehaald...(geloof dat dat ding wel 35 cm hoog is...

Nou dit waren mijn belevenissen...
Heb nog wat foto's gemaakt van het middag programma en die zal ik snel plaatsen..
Groetjes Angenita