Luchtig (zomer)wedstrijdjasje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DemiSisa

Luchtig (zomer)wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 10:39

Hallo,

Intussen rij ik al geruime tijd wedstrijden en sinds afgelopen zomer heb ik een nieuw jasje. Het is geen dik jasje, maar wel een jasje dat totaal geen lucht doorlaat. In de winter prima, maar in de zomer raak ik oprecht oververhit, waardoor ik ook deels niet goed kan ademen en daardoor niet zo fijn kan rijden als we kunnen. In zomertenue heb ik er geen last van, maar om nou altijd in zomertenue te starten vind ik eigenlijk ook zo wat. Met name op wat grotere wedstrijden vind ik een jasje toch wel fijn. :)

Dus, nu ben ik op zoek naar een jasje dat lekker luchtig is, bv. met veel mesh of door het type stof. Echter vind ik het vanaf het internet toch lastig beoordelen of iets nou echt luchtig is. Binnenkort ben ik wel van plan om op stap te gaan, maar wie weet zijn er hier bokkers die hele fijne, luchtige wedstrijdjasjes hebben en hun ervaringen willen delen?

Mijn voorkeur gaat uit naar een blauw/navy jasje, maar als dat er niet is, ben ik ook blij met groen/grijs/zwart.

Groetjes, Demi

Chiko <3

B + 19 | L1 + 13 | L2 + 12 | M1 + 4

snorkel1986

Re: Luchtig (zomer)wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:47

Misschien is alleen een gillet wel een optie voor jou net wat gekleder maar wel luchtig

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:48

Ik heb de motion lite van Alessandro Albanese, super luchtig jasje. Je voelt de wind er gewoon door waaien. Is gemaakt van mesh stof en in veel verschillende kleuren verkrijgbaar.

Dressuur jurylid M

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:59

De Horka Unique is ook van mesh, maar om eerlijk te zijn merkte ik niet super veel verschil

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:43

MerelV schreef:
Ik heb de motion lite van Alessandro Albanese, super luchtig jasje. Je voelt de wind er gewoon door waaien. Is gemaakt van mesh stof en in veel verschillende kleuren verkrijgbaar.

Deze heb ik ook. Is het enige jasje waarmee ik zou overwegen niet in zomertenue te starten. Bijkomend voordeel is dat 't lekker mee beweegt/rekt.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3
Puck B + 8

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 12:14

Bedankt voor jullie reacties! Ga die motion lite eens onderzoeken, ziet er prima uit alleen denk weinig in winkels beschikbaar om te passen?

Chiko <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:24

Je hebt ook jasjes die volledig gemaakt zijn van gaatjes stof, zoals ik het noem. Vind het niet om aan te zien, maar van een afstandje valt het niet op dus dat is ideaal.

Ik heb zelf een Montar jasje. Prima. Maar ik rij snel zonder jasje, nog veel fijner.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:12

Welke maat zoek je?

Kieck <3

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:17

Ik heb de mesh van Quur, en dit is echt een geweldig jasje. Luchtig, pasvorm is mooi, en betaalbaar! Had hem eigenlijk voor erbij, maar ik draag mijn andere jasjes nog zelden.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 21:47

Utixo schreef:
Ik heb de mesh van Quur, en dit is echt een geweldig jasje. Luchtig, pasvorm is mooi, en betaalbaar! Had hem eigenlijk voor erbij, maar ik draag mijn andere jasjes nog zelden.

Die heb ik ook, en ik vind het ook een heel fijn jasje.
Ik was ook op zoek naar iets betaalbaar, en het bevalt me voor de rest ook enorm. En in de winter doe ik er gewoon een extra t-shirt onder.

Afbeelding

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:21

Ik heb zelf de Harry’s Horse Valence Donkerblauw. Ik vind het een heerlijk jasje! Niet te warm, niet te koud! :)
Die van mij is volgens mij navy blue!
Afbeelding

Afbeelding

Thunder is the sound of hoof beats in heaven
Já, þú þýddir þetta fyrir nákvæmlega ekki neitt
Spoiler:
Als je toch zo nieuwsgierig bent naar m’n onderschrift, kijk dan maar in m’n profiel!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-24 10:44

Bedankt voor alle reacties. Die van Quur wil ik zeker binnenkort eens gaan passen, die spreekt me wel aan en is nog lekker betaalbaar ook :)

Korte slipjassen qua model zijn niet helemaal aan mij besteed, ik ben niet dik, maar vind dat vooral mooi staan bij gewoon echt slanke dames en ik ben gewoon niet slank. :P

Chiko <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:58

Mijn dochter heeft de korte slipjas van HH ook. Maar echt extreem luchtig is ie niet.
Denk dat je dan echt naar die mesh jasjes moet kijken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie