Springwedstrijden lukken niet, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Springwedstrijden lukken niet, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 09:52

Hallo,

ik en mijn E pony yahtzee vliegen thuis over alles heen wat we zien staan en tot de 1m best gemakkelijk. We nemen nu sinds kort ook les om de week maar elke keer als ik op springwedstrijd ga lig ik er ongeveer na de 2de hindernis wel uit door 3 weigeringen, wat jammer is omdat we overal wel springen behalve als het woordje wedstrijd eraan hangt wie herkent dit? En heeft iemand tips?

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:56

Misschien kun je eerst naar andere locaties gaan waar je kan oefenspringen.
Dus geen wedstrijd springen, maar een locatie waar een parcours staat.
Misschien kan je lesgever dan mee gaan.
Zo leert je pony op andere locaties te springen.

Als je pony dat wel doet alleen op wedstrijden weigert.
Kan het te maken hebben met je eigen spanning.
Dat voelt je pony ook.
Dan zou je daar iets mee moeten doen.
Je kan op hc mee doen, zodat er verder geen druk achter staat.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 15-04-24 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:56

Oefen je ook parcoursen of alleen losse hindernissen/kleine combinaties?

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:58

Wat vervelend dat dit gebeurd! Misschien een idee om je instructeur mee te nemen op wedstrijd? Dan kan hij/zij wellicht zien wat er "mis" gaat.
Oefen je thuis ook echt een goed parcours of zijn dit een paar losse sprongen in de baan?
Ook nog een idee is misschien om een keer ergens te oefenspringen en dan ook je instructeur mee te nemen, dan boots je de wedstrijd zo goed mogelijk na en kan je meteen instructie krijgen :j

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 09:58

heidy_wilco schreef:
Oefen je ook parcoursen of alleen losse hindernissen/kleine combinaties?


Ja ik oefen thuis parcours vooral in de zomer. Ook lijntjes die wat lastiger zijn. En ik ben ook wel eens naar andere locaties geweest voor een oefen parcours

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:00

Kirrietje schreef:
Wat vervelend dat dit gebeurd! Misschien een idee om je instructeur mee te nemen op wedstrijd? Dan kan hij/zij wellicht zien wat er "mis" gaat.
Oefen je thuis ook echt een goed parcours of zijn dit een paar losse sprongen in de baan?
Ook nog een idee is misschien om een keer ergens te oefenspringen en dan ook je instructeur mee te nemen, dan boots je de wedstrijd zo goed mogelijk na en kan je meteen instructie krijgen :j


Ik oefen wat makkelijkere parcours thuis omdat het niet zo mooi is bij ons maar ik heb op mijn “vaste” wedstrijdje locaties wel moeilijkere parcours geoefend.

Goed idee om iemand mee te nemen naar een oefen parcours! Heb wel een keer al intructeur mee gehad naar de wedstrijd maar was wel een beetje hetzelfde verhaal

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:02

mika11 schreef:
Misschien kun je eerst naar andere locaties gaan waar je kan oefenspringen.
Dus geen wedstrijd springen, maar een locatie waar een parcours staat.
Misschien kan je lesgever dan mee gaan.
Zo leert je pony op andere locaties te springen.

Als je pony dat wel doet alleen op wedstrijden weigert.
Kan het te maken hebben met je eigen spanning.
Dat voelt je pony ook.
Dan zou je daar iets mee moeten doen.
Je kan op hc mee doen, zodat er verder geen druk achter staat.


Ik heb al wel op verschillende locatie gesprongen, denk wel dan echt dat het aan mijn spanning/ druk ligt. HC starten is een goed idee!

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:03

Maar vooral in de zomer wat lijntjes oefenen thuis. En wel eens naar vreemd terrein.
Dat is toch geen opleiding voor ruiter en paard om parcoursen te rijden?
En sinds kort pas les.

Jou volgorde ligt behoorlijk verkeerd om. :)

Eerst ga je thuis lessen met springen.
Dat kan met hindernissen, maar ook met balken training om daar een goede galop te oefenen.
Maar als eerste vooral dressuur, zodat jou paard in galop goed te rijden is, tempo, maar ook netjes voltes enz zonder over de schouder te vallen, goed tussen 2 benen te blijven.

Dan ga je thuis springen, lijntjes enz oefenen.
Dan ga je op locatie vreemde hindernissen oefenen. Later lijntjes oefenen.
En dan pas een heel parcours oefenen.

En dan daarna pas ga je wedstrijden rijden.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:08

Dan ga ik toch mee met @mika11 wellicht is het je eigen spanning/prestatiedrang. Dit kan heel onbewust zijn hoor dus je hoeft niet perse mega zenuwchtig te zijn om er dan pas last van te hebben.
Je brengt het dan toch onbewust over op je pony waardoor die dus sneller weigert. Misschien goed om eens met een sportpsycholoog/wedstrijd coach te praten en te kijken waar het probleem ligt, wellicht kunnen ze je handvaten bieden waardoor je minder spanning overbrengt op je pony. Als voorbeeld noem ik Anne Loosveld, maar ik weet niet of zij ook spring combinaties begeleid.

Hoe gaat je dressuur? Dressuur is en blijft toch de basis ook voor het springen :j Neem je dit ook mee in je les of krijg je hiervoor nog apart les?

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:11

Welkom op bokt...! :)

Een frusterend probleem, 'thuis springt hij alles - en op wedstrijd niet...'

Uiteraard: probeer de oorzaak te achterhalen.
Tip: knip het allemaal in stukjes.

Oma vertelt: ooit had je in Leiden de Groenoordhallen en daar werd het Nederlandse indoor kampioenschap springen gehouden.
Met ook een onderdeel 'manege wedstrijd'.
... nou, die manegepaarden hadden het echt veel lastiger dan de paarden van de profs.
De paarden van de profs stonden in de Groenoordhallen, gingen voor het losrijden naar een andere hal en de wedstrijd was in dezelfde hal als de stal.
De manegepaarden kwamen van de vrachtwagen eerst in de inrijhal ( = vreemd terrein), en daarna wéér in een totaal vreemde hal (andere geluiden, andere geuren),
en de plaatselijke bloemist had zich ook niet onbetuigd gelaten.
"Daar moet je tegen kunnen..."

Dus hoe is je dier bijvoorbeeld op buitenrit, en hoe goed kun jij als ruiter je dier geruststellen...?
Hoe goed kan je dier tegen 'toeters en bellen', vlaggen, bloemstukken, applaus en wat al niet...?
Zou je per trailer gaan: staat je dier echt ontspannen tijdens het rijden? Laadt hij makkelijk?
En ten overvloede: ook als je alle vragen met 'ja' hebt beantwoordt: dan moet je dier het ook nog allemaal tegelijkertijd kunnen.

En om het nog even over de profs te hebben: het is geen slecht idee, om te starten, één hindernis te springen, terug naar stap, vriendelijk aaien en afgroeten.
En de volgende wedstrijd twee hindernissen en belonen en afgroeten...

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:16

DuoPenotti schreef:
Maar vooral in de zomer wat lijntjes oefenen thuis. En wel eens naar vreemd terrein.
Dat is toch geen opleiding voor ruiter en paard om parcoursen te rijden?
En sinds kort pas les.

Jou volgorde ligt behoorlijk verkeerd om. :)

Eerst ga je thuis lessen met springen.
Dat kan met hindernissen, maar ook met balken training om daar een goede galop te oefenen.
Maar als eerste vooral dressuur, zodat jou paard in galop goed te rijden is, tempo, maar ook netjes voltes enz zonder over de schouder te vallen, goed tussen 2 benen te blijven.

Dan ga je thuis springen, lijntjes enz oefenen.
Dan ga je op locatie vreemde hindernissen oefenen. Later lijntjes oefenen.
En dan pas een heel parcours oefenen.

En dan daarna pas ga je wedstrijden rijden.


Heb het ook niet helemaal op de goede volgorde verteld en nee vooral in de zomer parcours thuis en in de winter ga ik altijd naar de locatie waar ook de wedstrijden zijn. Ik krijg om de twee weken les (ook op die locatie omdat mijn eigen dat niet aanbied) ik rijd nog ontzettend veel dressuur en met name hebben we de galop steker gemaakt. Het is nooit perfect niemand rijd perfect maar ik kan wel zeggen dat ik de basis goed onder de knie heb. En al het genoemde heb ik wel gedaan en ja niet allemaal in de volgorde omdat ik toen op dat moment niet de mogelijkheid had maar de basis zijn we natuurlijk eerst mee bezig geweest :)

pol013

Berichten: 9001
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:20

vervelend probleem. En er zijn al wat goed tips gegeven.

Mijn aanvullende tip: ga eens op een wedstrijd kijken en kijk hoe anderen het aanpakken. Ik heb daar veel profijt van gehad. Bij mij was er nog veel winst te halen bij het eerste binnenrijden in de ring. Op tijd aanwezig. Meteen naar binnen. Daar ook actief (passend bij het paard) aan het rijden. En goed van te voren bedacht welke hindernissen je even aan je paard kunt tonen zonder de combi voor je in de weg te rijden. De lijn naar de start fatsoenlijk uitdenken zodat ik mijn paard bij elkaar en in balans naar de eerste hindernis kan rijden. Door die kleine dingen veel beter te doen kon ik mijn paard veel sneller attent op mij krijgen ipv op de omgeving en vielen de weigeringen ineens weg.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Springwedstrijden lukken niet, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:22

Hoe hoog ben je gestart op wedstrijd? Ik denk dat het een kwestie is van terug naar de basis, en ervaring en vertrouwen op doen. Veeeeeeeel oefenparcoursen starten om routine op te doen, en vooral niet te snel te hoog willen springen. Thuis een paar lijntjes springen is heel wat anders dan een parcours op wedstrijd starten. Om de week les is ook niet echt veel, ik denk dat als je echt serieus verder wil komen in de springsport dat het beter is om wekelijks les te nemen, en als het mogelijk is oefenparcoursen onder begeleiding van je instructeur.

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:24

Janneke2 schreef:
Welkom op bokt...! :)

Een frusterend probleem, 'thuis springt hij alles - en op wedstrijd niet...'

Uiteraard: probeer de oorzaak te achterhalen.
Tip: knip het allemaal in stukjes.

Oma vertelt: ooit had je in Leiden de Groenoordhallen en daar werd het Nederlandse indoor kampioenschap springen gehouden.
Met ook een onderdeel 'manege wedstrijd'.
... nou, die manegepaarden hadden het echt veel lastiger dan de paarden van de profs.
De paarden van de profs stonden in de Groenoordhallen, gingen voor het losrijden naar een andere hal en de wedstrijd was in dezelfde hal als de stal.
De manegepaarden kwamen van de vrachtwagen eerst in de inrijhal ( = vreemd terrein), en daarna wéér in een totaal vreemde hal (andere geluiden, andere geuren),
en de plaatselijke bloemist had zich ook niet onbetuigd gelaten.
"Daar moet je tegen kunnen..."

Dus hoe is je dier bijvoorbeeld op buitenrit, en hoe goed kun jij als ruiter je dier geruststellen...?
Hoe goed kan je dier tegen 'toeters en bellen', vlaggen, bloemstukken, applaus en wat al niet...?
Zou je per trailer gaan: staat je dier echt ontspannen tijdens het rijden? Laadt hij makkelijk?
En ten overvloede: ook als je alle vragen met 'ja' hebt beantwoordt: dan moet je dier het ook nog allemaal tegelijkertijd kunnen.

En om het nog even over de profs te hebben: het is geen slecht idee, om te starten, één hindernis te springen, terug naar stap, vriendelijk aaien en afgroeten.
En de volgende wedstrijd twee hindernissen en belonen en afgroeten...



Fijn bericht en goede oma mijn paard is wel snel onder de indruk, maar blijft wel luisteren. Op de trailer staat hij braaf! En buitenritten vind hij ontzettend leuk maar ik vind dat best eng. In de zomer gaan we weer :) denk dat dit verhaal best goed bij ons past! En ik denk dat ik de laatste alinea zeker ga meenemen!

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:25

pol013 schreef:
vervelend probleem. En er zijn al wat goed tips gegeven.

Mijn aanvullende tip: ga eens op een wedstrijd kijken en kijk hoe anderen het aanpakken. Ik heb daar veel profijt van gehad. Bij mij was er nog veel winst te halen bij het eerste binnenrijden in de ring. Op tijd aanwezig. Meteen naar binnen. Daar ook actief (passend bij het paard) aan het rijden. En goed van te voren bedacht welke hindernissen je even aan je paard kunt tonen zonder de combi voor je in de weg te rijden. De lijn naar de start fatsoenlijk uitdenken zodat ik mijn paard bij elkaar en in balans naar de eerste hindernis kan rijden. Door die kleine dingen veel beter te doen kon ik mijn paard veel sneller attent op mij krijgen ipv op de omgeving en vielen de weigeringen ineens weg.



Dat is een goed idee! Zal ik zeker doen! bedankt !

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:31

SuperRocky schreef:
Hoe hoog ben je gestart op wedstrijd? Ik denk dat het een kwestie is van terug naar de basis, en ervaring en vertrouwen op doen. Veeeeeeeel oefenparcoursen starten om routine op te doen, en vooral niet te snel te hoog willen springen. Thuis een paar lijntjes springen is heel wat anders dan een parcours op wedstrijd starten. Om de week les is ook niet echt veel, ik denk dat als je echt serieus verder wil komen in de springsport dat het beter is om wekelijks les te nemen, en als het mogelijk is oefenparcoursen onder begeleiding van je instructeur.


Ik was 80 gestart. Bedoel je dan basis/ervaring/vertrouwen op wedstrijd? Omdat ik niet het idee heb (zeker van t vertrouwen) dat hij wegvalt op wedstrijd. Misschien voor de ervaring zeker, zou je me kunnen uitleggen wat een lager parcours voor de ervaring kan helpen? Het is namelijk wel als t ietsje hoger is dat m’n pony wel meer inzet toont.

De lessen zijn zeker in parcoursen (als ik je bericht in dat opzicht goed begrijp) ik heb in het noorden niet veel mogelijkheden en daarom was om de week nu het beste wat ik kon vinden ik zou ontzettend graag wekelijks willen, daar ligt het niet aan! Op de oefenparcours die ik gereden had met begeleiding kwamen we wel doorheen.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Springwedstrijden lukken niet, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:40

Er zijn in het noorden juist best veel mogelijkheden om in een wedstrijdwaardig parcours te trainen. Soms zijn er oefenparcoursen met begeleiding, maar er zijn ook heel veel locaties waar je zelfstandig (met je eigen instructeur) heen kan.

Het kan helpen om eens een paar keer 60 cm te starten voor het vertrouwen, eventueel kun je ook nog flexibel starten en bijv. 60 en 70 cm opgeven. Op die hoogte druk je ze er iets eenvoudiger overheen en er staat dan ook nog geen combinatiesprong in het parcours. Als dat zonder problemen gaat maakt een gaatje hoger vaak ook niet meer uit.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:41

Nu ja, als je oefenparcoursen wel door komt, en op wedstrijd niet, dat zit er toch iets in het vertrouwen. Kennelijk doe je op wedstrijd iets anders dan in het oefenparcours, waardoor je pony niet meer op jou vertrouwt en dus de stop in gaat. Lagere parcoursen maken het voor jou makkelijker; als het in jouw hoofd makkelijk en simpel is, is het vertrouwen wat jij uitstraalt naar je pony groter, en is de kans groter dat ie met je mee blijft gaan. En aan de andere kant dus routine; als je pony met jou veel oefenparcoursen 'simpel' doorkomt, dan wordt het ook makkelijker om dat op een wedstrijd te doen, want zo heel veel anders is het dan uiteindelijk niet.

Ik begrijp wat je zegt met meer inzet tonen, maar als de hoogte op wedstrijd toch net wat te spannend is (vooral voor jou!), dan werkt dat juist tegen je (en dat zie je dus ook omdat ie in de stop gaat). Dus dan gewoon een of twee stapjes terug, naar de 60 of 70, daar die routine en het vertrouwen opdoen, zodat je samen wat succes ervaringen op doet, en van daar uit kun je dan verder bouwen richting de 80. Voordeel is ook dat er t/m de 70 nog geen dubbel in staat, wat het ook net weer wat makkelijker maakt.

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:54

gomir schreef:
Er zijn in het noorden juist best veel mogelijkheden om in een wedstrijdwaardig parcours te trainen. Soms zijn er oefenparcoursen met begeleiding, maar er zijn ook heel veel locaties waar je zelfstandig (met je eigen instructeur) heen kan.

Het kan helpen om eens een paar keer 60 cm te starten voor het vertrouwen, eventueel kun je ook nog flexibel starten en bijv. 60 en 70 cm opgeven. Op die hoogte druk je ze er iets eenvoudiger overheen en er staat dan ook nog geen combinatiesprong in het parcours. Als dat zonder problemen gaat maakt een gaatje hoger vaak ook niet meer uit.


Als je iets in het noorden weet hoor ik het dolgraag! Ik heb al om me heen gekeken maar misschien kijk ik op verkeerde plekken.

Nee precies duidelijk!

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 10:57

SuperRocky schreef:
Nu ja, als je oefenparcoursen wel door komt, en op wedstrijd niet, dat zit er toch iets in het vertrouwen. Kennelijk doe je op wedstrijd iets anders dan in het oefenparcours, waardoor je pony niet meer op jou vertrouwt en dus de stop in gaat. Lagere parcoursen maken het voor jou makkelijker; als het in jouw hoofd makkelijk en simpel is, is het vertrouwen wat jij uitstraalt naar je pony groter, en is de kans groter dat ie met je mee blijft gaan. En aan de andere kant dus routine; als je pony met jou veel oefenparcoursen 'simpel' doorkomt, dan wordt het ook makkelijker om dat op een wedstrijd te doen, want zo heel veel anders is het dan uiteindelijk niet.

Ik begrijp wat je zegt met meer inzet tonen, maar als de hoogte op wedstrijd toch net wat te spannend is (vooral voor jou!), dan werkt dat juist tegen je (en dat zie je dus ook omdat ie in de stop gaat). Dus dan gewoon een of twee stapjes terug, naar de 60 of 70, daar die routine en het vertrouwen opdoen, zodat je samen wat succes ervaringen op doet, en van daar uit kun je dan verder bouwen richting de 80. Voordeel is ook dat er t/m de 70 nog geen dubbel in staat, wat het ook net weer wat makkelijker maakt.


Nu snap ik volledig wat je zegt. Ik kan me daar wel in vinden! Ik zal de volgende keer dan 60 of 70 doen. En ik heb toch het idee ja dat het aan mijn spanning ligt inderdaad. Bedankt voor het antwoorden!

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Springwedstrijden lukken niet, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:09

Graag gedaan, en heel veel succes!!

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:57

HJC manege in Tolbert, hippisch centrum in Exloo en de manege in Dalerveen hebben vrijwel altijd oefenparcours staan, waar je op afspraak kunt trainen op de dagen dat er geen concours is.
in ruinen bij stoeterij Gaesbeek staat ook een mooi parcours om te oefenen.
Verwacht dat Hylke de Jong in Dokkum binnenkort ook wel weer een parcours heeft staan waar je terecht kunt. Eerder kon je ook bij WBS stables in Warga terecht, maar weet niet of die dat nog doen.

Manege de Hjouwer heeft outdoor regelmatig oefenwedstrijd met begeleiding en parcours blijft dan ook vaak wel even staan voor training. De rijvereniging in Sonnega organiseert indoor regelmatig oefenwedstrijden met begeleiding.
Verder staat er de komende weken in Appingedam nog een parcours waar je op afspraak terecht kunt.
Bronneger heeft ook regelmatig mogelijkheid tot oefenparcours rondom hun wedstrijden.
En er zijn nog wel wat particulieren waar je kunt komen trainen zoals bij Laura Blomsma en Seliena Lakenvelt.

Vergeet vast nog wel wat, maar dit schiet me zo te binnen.

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 12:59

gomir schreef:
HJC manege in Tolbert, hippisch centrum in Exloo en de manege in Dalerveen hebben vrijwel altijd oefenparcours staan, waar je op afspraak kunt trainen op de dagen dat er geen concours is.
in ruinen bij stoeterij Gaesbeek staat ook een mooi parcours om te oefenen.
Verwacht dat Hylke de Jong in Dokkum binnenkort ook wel weer een parcours heeft staan waar je terecht kunt. Eerder kon je ook bij WBS stables in Warga terecht, maar weet niet of die dat nog doen.

Manege de Hjouwer heeft outdoor regelmatig oefenwedstrijd met begeleiding en parcours blijft dan ook vaak wel even staan voor training. De rijvereniging in Sonnega organiseert indoor regelmatig oefenwedstrijden met begeleiding.
Verder staat er de komende weken in Appingedam nog een parcours waar je op afspraak terecht kunt.
Bronneger heeft ook regelmatig mogelijkheid tot oefenparcours rondom hun wedstrijden.
En er zijn nog wel wat particulieren waar je kunt komen trainen zoals bij Laura Blomsma en Seliena Lakenvelt.

Vergeet vast nog wel wat, maar dit schiet me zo te binnen.


Bij HJC heb ik om de week les! En rijd ik ook wel eens de oefenparcours bedankt voor de rest! Erg hulpvol☺️ ik kan niet erg veel vinden online wanneer wat was ….

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Springwedstrijden lukken niet, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:16

Als het echt alleen in de ring is en het komt door je spanning dan is heel zinvol om HC te gaan starten en eens goed bekijken samen met een instructeur wat er nu precies gebeurd.

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 13:18

Elisa2 schreef:
Als het echt alleen in de ring is en het komt door je spanning dan is heel zinvol om HC te gaan starten en eens goed bekijken samen met een instructeur wat er nu precies gebeurd.


Mag je bij hc ook doorzetten als je 3 weigeringen hebt gehad? Of is alles t zelfde behalvde dat je niet meedoet in het klassement.