Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:12

Jij ook nog gecondoleerd Melis (jou had ik nog gemist). Nog steeds sterkte met je moeder MWM. Red jij het een beetje?
@Wendy: Fijn dat je dat hebt gedaan zeg. @MWM gewoon doen! Je mag best voor je zelf ook minder hard zijn.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:16

@ MWM, idd gewoon doen hoor, het kost even tijd (en wat centjes) maar dan weet je wel gewoon of het gegrond is en dat geeft je dan ook gewoon weer rust! :))

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:08

Wat fijn Wendy. Ik heb een keer de keuring meegemaakt met een vriendin en niets dan lof! Er wordt goed gekeken en geluisterd en geprobeerd in oplossingen te denken. Ik kan het echt aanraden maar goed dat weet MmW!

Wat pittig MwM van je moeder en wat moet die krachtig zijn zeg...respect! Ik hoop wel dat ze zich nu goed laat verzorgen en behandelen, je overgeven aan een ander valt niet mee.

En die tijden....men wat een drama. Ik vind daar wel echt iets van voor hobby hoor maar goed voorlopig heb ik geen auto dus ik hoop echt dat ik vandaag bericht krijg dat het gaat lukken want anders kan ik zaterdag ook niet weg.

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:30

Fly, mooie foto +:)+ die 10 cm meer moet inderdaad gewoon wel lukken :-)

Wendy, wat fijn dat dit gelukt is :-) Ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad heel veel rust geeft :-)

Ik had afgelopen weekend ook weer een wedstrijd. Fijne locatie met losrijden in een 'half open' binnenbak. Alleen wel steigerende mededeelnemers en paarden aan de kletter. Ook iemand die daar op stal stond en in de losrijbak aan het rijden was met een paard dat in de staak ging en en nog wat rare dingen (ik denk dan: wedstrijdlocatie had nog een binnenbak en daarnaast diverse longeerringen en de wedstrijd was al rond 14:00u afgelopen dus wacht dan even of ga ergens anders rijden of ga longeren ofzo :roll: ) .
Wedstrijdringen waren prima alleen wel vol op de wind :') . Gelijk dus maar verkeerd gereden :') . Geen winst, maar laten we het maar zien als prima schriktraining en paard was heel braaf (alleen nu nog zelf blijven rijden als er vanalles om ons heen gebeurd :') ik laat dat dan toch teveel meespelen :\ )

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:15

wendy1987 schreef:
Wat leuk dat iedereen wel weer zo een beetje bezig is. Ik probeer nog steeds gewoon mee te lezen :)
Het heeft bij mij op lager pitje gestaan met de wedstrijden, want ze was spierbevangen in december. Daarna gewoon getraind en wat gecrosst. Maar, nu maar weer eens op pad volgende week. Wil toch die laatste 3 puntjes nog even, probeer zo ongeveer elk jaar wel een klasse verder te pakken tot nu toe haha!
Ben trouwens afgelopen weekend ook op keuring geweest voor disepnsatie bij de KNHS, had ik hier ooit wel gemeld dat ik dat ging doen meen ik.
Ik heb deze ook gekregen, dus dat geeft ook zoveel rust dat ik nu ook weer meer toeleef naar het M.
Ik heb keuze tussen doorzitten/lichtrijden en mag zweepje rechts (mijn slechte enkel) erbij houden.
Ik had niet verwacht, dat dat me toch zoveel rust zou geven.
Gewoon het niet verplicht doormoeten zitten al.. Dat maakt het echt zo ontzettend veel fijner voor mij :)



Oh super fijn voor je! Ik heb er ook aan gedacht ivm mijn nier, daardoor kan ik de ene dag wel alles maar de ene dag kan ik echt niet doorzitten.

Maar ik ik durf dat niet :') Denk dat ik mijn verlies maar gewoon neem als het in het M dadelijk niet gaat. Iets met social anxiety _O-

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:23

Ja ik heb er ook al lang over zitten denken hoor, want het gaat ene uur prima en andere uur niet zeg maar..
Maar dacht, ik doe dit voor mijzelf, ik wil graag gewoon met plezier kunnen rijden.
Misschien dat ik raar aangekeken wordt, maargoed, diegene lopen niet met continu pijn rond in hun enkel, dus tja :Y)

Apple: vervelend zeg! vooral omdat ze dan na 14uur ook prima hadden kunnen rijden..

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:28

Lijkt mij ook lastig , maar uiteindelijk toch ook een opluchting, Wendy.
Zal lastig zijn er aan toe te geven, maar uiteindelijk is het toch om jezelf het iets minder moeilijk te maken.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:49

Apple schreef:
Fly, mooie foto +:)+ die 10 cm meer moet inderdaad gewoon wel lukken :-)

Wendy, wat fijn dat dit gelukt is :-) Ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad heel veel rust geeft :-)

Ik had afgelopen weekend ook weer een wedstrijd. Fijne locatie met losrijden in een 'half open' binnenbak. Alleen wel steigerende mededeelnemers en paarden aan de kletter. Ook iemand die daar op stal stond en in de losrijbak aan het rijden was met een paard dat in de staak ging en en nog wat rare dingen (ik denk dan: wedstrijdlocatie had nog een binnenbak en daarnaast diverse longeerringen en de wedstrijd was al rond 14:00u afgelopen dus wacht dan even of ga ergens anders rijden of ga longeren ofzo :roll: ) .
Wedstrijdringen waren prima alleen wel vol op de wind :') . Gelijk dus maar verkeerd gereden :') . Geen winst, maar laten we het maar zien als prima schriktraining en paard was heel braaf (alleen nu nog zelf blijven rijden als er vanalles om ons heen gebeurd :') ik laat dat dan toch teveel meespelen : )


Nou dat lijkt me ook lastig hoor. Blijven rijden terwijl er zoveel chaos om je heen is. Wel fijn dat die van jou dan braaf blijft!

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:21

Apple schreef:
Fly, mooie foto +:)+ die 10 cm meer moet inderdaad gewoon wel lukken :-)

Wendy, wat fijn dat dit gelukt is :-) Ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad heel veel rust geeft :-)

Ik had afgelopen weekend ook weer een wedstrijd. Fijne locatie met losrijden in een 'half open' binnenbak. Alleen wel steigerende mededeelnemers en paarden aan de kletter. Ook iemand die daar op stal stond en in de losrijbak aan het rijden was met een paard dat in de staak ging en en nog wat rare dingen (ik denk dan: wedstrijdlocatie had nog een binnenbak en daarnaast diverse longeerringen en de wedstrijd was al rond 14:00u afgelopen dus wacht dan even of ga ergens anders rijden of ga longeren ofzo :roll: ) .
Wedstrijdringen waren prima alleen wel vol op de wind :') . Gelijk dus maar verkeerd gereden :') . Geen winst, maar laten we het maar zien als prima schriktraining en paard was heel braaf (alleen nu nog zelf blijven rijden als er vanalles om ons heen gebeurd :') ik laat dat dan toch teveel meespelen : )


Ben wel benieuwd welke locatie dat was, want het klinkt heel bekend, daar was ook wedstrijd afgelopen weekend en dan is er echt iets misgegaan als er iemand anders bij kwam rijden.

Qua keuring, ik heb eigenlijk niet echt twijfel of ik wat toegekend zou krijgen of gegrond is. Heb ook niet voor niks een rolstoel en brakes haha. Zit meer met mezelf te vechten of ik eraan wil toegeven en het nog duidelijker wil maken naar buitenwereld. En of er überhaupt wel echt hulpmiddelen zijn waar ik iets aan heb. Ik kan bijvoorbeeld niet lichtrijden, maar dat mag toch niet meer. Bij de rest weet ik niet of er wel echt iets is wat mij kan helpen. Hoop dingen kan ik gewoon nooit, enige wat wisselt is zweep vast houden. Links kan dat nooit, rechts alleen als vingers niet opspelen. Nu is rechts ook wel slechtste been dus heb hem vaker rechts nodig als links, maar links kan soms ook ermee stoppen en dan zit je sowieso al :')

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:47

Annash wat een onwijs leuk koppie <3

Wendy wat fijn dat je dispensatie hebt gekregen!

mwm wat naar dat je moeder nog in het ziekenhuis ligt.. Duimen dat het snel de goede kant opgaat..

Apple jammer dat je geen winst had, maar wel een goede ervaring rijker!

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:28

Hier nu geregeld dat ik volgende week met m’n instructrice ga lessen op de vereniging waar ik over 3 weken m’n wedstrijd heb. Ons grootste struikelpunt is lessen op vreemd terrein dus dat kan ik dan even op een veilige manier oefenen.

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:13

Wat een zoet snoetje Shanna! Gefeliciteerd daarmee, ook al is het niet je eigen

Flubberboot lekkere punten! Gefeliciteerd en op naar het L2, dat moet gaan lukken lijkt me :)

Fly wat een fantastische foto! Zulke mag je van mij wel spammen hoor, echt heel tof!

Enzo gefeliciteerd! En verder sterkte met alle tegenslag, mar wel dapper van je springactie als gevolg daarvan

Demi goed bezig, lekker genieten de 20ste!

Getup omg die tijden.... ik vind je stoer!

Wendy, wat 'fijn' dat je dispensatie hebt. Kan me voorstellen dat het ook wel rust geeft, ondanks dat het ongetwijfeld een stap zal zijn voor je accepteert dat je het echt nodig hebt.

Apple, bijzonder idd dat losrijden, en jammer van de net niet, maar dan idd maar de ervaring meenemen!

Selina, slim op het zo aan te pakken! Beetje ervaring op doen op locatie is altijd fijn, zeker als je instructrice je dan kan helpen!

Daf, hopelijk jij het weekend weer een auto en MWM sterkte met en voor je moeder! Hopelijk knapt ze gestaag en goed op

Gister echt zo ontzettend fijn gelest, ze leert zo snel en doet zo knap, echt genieten <3

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:25

Annash, Ahhh baby <3 Wat was dat ook een leuke tijd met Rudi <3 Lekker van genieten! Is het de bedoeling dat de kleine spruit blijft?

Wauw Flubber! Mooie punten *\o/*

Mooie foto Fly! Die 10cm erbij zitten vooral in je hoofd. Komt vast goed +:)+

DemiSisa, gecondoleerd en wat betreft L2, gewoon doen inderdaad. Zo super groot is het verschil niet met de L1, vind ik. Het is vooral het idee van het een klasse hoger rijden.

Getup, pffff. Ik voel me nu best gezegend met regelmatig 3 wedstrijden op maximaal 20 minuten rijden O:)

Wow Enzo, maar goed dat je toch hebt doorgezet en naar je gevoel hebt geluisterd met die tand

Melis, jij ook gecondoleerd.

MWM, hopelijk knapt je moeder snel weer op. Sterkte ermee.

Wendy, ik zag je inderdaad op de startlijst staan voor volgende week. Super goed dat je voor de dispensatie bent gegaan!

Ik heb toch maar afgemeld, het zit me gewoon niet lekker. Waarschijnlijk vooral omdat het paard van mijn kennis eraan is overleden. Het is daar ook binnen losrijden en nou is dat op zich geen probleem maar deze wedstrijd is voor alle bijzondere rassen. Dat betekent dus ook dat men van heinde en verre komt en dat maakt het risico voor mij alleen maar groter. Het zal wel in mijn hoofd zitten maar ik kan dan toch niet ontspannen.
Anyway, morgen lekker lessen en als het past kijk ik of ik me hier ergens in de buurt nog kan bijschrijven.

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:55

Noisy, ik heb geen idee nog of ze willen houden of verkopen. Ze hebben meerdere merries uit deze lijn staan, dus ik gók verkoop net als vorig jaar.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:56

MWM : ik heb de keuring gedaan voor mijn grade .. van m/z kan je dan ook mee rijden in de para wedstrijden.

Heel veel sterkte met je moeder

Qua keuring, ik heb eigenlijk niet echt twijfel of ik wat toegekend zou krijgen of gegrond is. Heb ook niet voor niks een rolstoel en brakes haha. Zit meer met mezelf te vechten of ik eraan wil toegeven en het nog duidelijker wil maken naar buitenwereld. En of er überhaupt wel echt hulpmiddelen zijn waar ik iets aan heb. Ik kan bijvoorbeeld niet lichtrijden, maar dat mag toch niet meer. Bij de rest weet ik niet of er wel echt iets is wat mij kan helpen. Hoop dingen kan ik gewoon nooit, enige wat wisselt is zweep vast houden. Links kan dat nooit, rechts alleen als vingers niet opspelen. Nu is rechts ook wel slechtste been dus heb hem vaker rechts nodig als links, maar links kan soms ook ermee stoppen en dan zit je sowieso al :')[/quote]

DJZ

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:23

Wat gaan jullie hard haha
Demisisa en MWM nog veel sterkte met jullie verliezen..

Van de week maar een nieuw jasje gekocht, want 1 knoop was tijdens de vorige wedstrijd gesprongen en een naad begon los te raken.. Mocht ook wel een keer na 15 jaar :=
Ook moest ik nog een hoofdstel nummer halen, dus we kunnen er weer tegenaan, zaterdag :D

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:53

Mijn combinatienummer is 950315NP. Dan moet ik toch 315 in dat hoofdstel nummer duwen toch? :')

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:57

DiscoDipp schreef:
Mijn combinatienummer is 950315NP. Dan moet ik toch 315 in dat hoofdstel nummer duwen toch? :')


Ja, klopt

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:08

Noisy, als het niet fijn voelt, niet doen eh! Ik zou het ook niet zo snel doen!

DJZ succes zaterdag! Wel foto laten zien van de nieuwe jas dan eh!!

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:27

Doedatje schreef:
DiscoDipp schreef:
Mijn combinatienummer is 950315NP. Dan moet ik toch 315 in dat hoofdstel nummer duwen toch? :')


Ja, klopt



Thanks!!
We hebben er net vast mee geoefend! Ik ga hem gewoon aan het hoofdstel maken want ik wil ze gewoon echt niet in mijn dure dekjes steken :') Maar ze heeft het volgensmij niet eens gemerkt dat het eraan zat _O-

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:01

Ik heb laatst ook een keer gereden met het nummer aan het hoofdstel. Mijn paard deed er helemaal niets op uit. Volgens mij merkte hij er inderdaad niets van.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:11

Hier hetzelfde. Morgen starten met nr aan het hoofdstel. Beter dan spelden door mijn nieuwe Lemieux...

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:02

Had eerst een micklem hoofdstel, daar kreeg ik ze goed vastgemaakt. Nu vind ik het te veel voor bij de frontriem aan de zijkant.

Heeft er iemand van die nummers met magneten ?

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:44

Charmaine schreef:
Hier hetzelfde. Morgen starten met nr aan het hoofdstel. Beter dan spelden door mijn nieuwe Lemieux...



Ja precies dit dus. Vind het aan het hoofd ergen nog wel grappig uit zien. Alsof we nu ineens prof zijn ofzo :')

Ik had ze gewoon met vlecht elastiekjes vast gemaakt, blijft prima zitten zo! Ik doe hem links, want rechts zitten haar knotten, dus dat is voor de foto mooier _O-
Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:07

Volgens mij is links ook de verplichte kant hoor DiscoDipp