Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 09:42


Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:00

Leuk verslag en fijn dat hij zo braaf was! Jullie zijn volgens mij ook echt een super duo samen.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:06

Wat leul, lekker veelzijdig bezig!

Nu zal ik wel een spuitelf zijn, maar waarom wordt hij niet gewoon gecastreerd? Dan kun je gewoon overal op wedstrijd gaan, en ook lekker in de buurt. :j

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:21

Wat leuk dat je gestart hebt!
Misschien veel te laat, maar ik gebruikte dit soort vlechtjes/knotjes altijd bij mn fries als ik op wedstrijd ging. Misschien ook iets voor jullie?
https://youtu.be/2K5V4kdEKkc?feature=shared
Succes 10 december!

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:50

Kaitlyn schreef:
Wat leul, lekker veelzijdig bezig!

Nu zal ik wel een spuitelf zijn, maar waarom wordt hij niet gewoon gecastreerd? Dan kun je gewoon overal op wedstrijd gaan, en ook lekker in de buurt. :j


Waarom zou ik hem castreren/een operatie aan doen, als hij als hengst een paardwaardig leven kan leiden, samen met zijn 2 ruinenvrienden op een pp? Alleen omdat IK wedstrijden wil rijden? Neehh... Ik kies ervoor om wedstrijden te rijden, dat doe ik niet om hem een plezier er mee te doen. Hij is er oke mee, maar staat liever thuis bij zijn vrienden hooi te snoepen :P

JitskeJeldau schreef:
Wat leuk dat je gestart hebt!
Misschien veel te laat, maar ik gebruikte dit soort vlechtjes/knotjes altijd bij mn fries als ik op wedstrijd ging. Misschien ook iets voor jullie?
https://youtu.be/2K5V4kdEKkc?feature=shared
Succes 10 december!


Moet heel eerlijk zeggen dat ik zeer tevreden was met hoe deze knotten/vlechten zijn blijven zitten :D Gewoon een pluk voor 1/3 gevlochten, elastiekje erin, de rest van de vlecht terug naar boven geslagen en de losse pluk haardoor de bovenkant heen geprutst en die weer mee gevlochten met de volgende pluk. Alleen door het rollen bleef de onderste bij de schoft niet heel mooi meer, maar handjes netjes op de plaats houden en dan viel het niet heel erg op :P Thanks voor het filmpje. Ga er later even uitgebreid naar kijken +:)+

Lys_PPA schreef:
Leuk verslag en fijn dat hij zo braaf was! Jullie zijn volgens mij ook echt een super duo samen.

Hij is tot nu toe altijd super braaf geweest. Paar weken geleden nog meegereden met een halloweenrit, tussen allemaal vreemde paarden en creaties en hij liep er tussen alsof het dagelijkse gang van zaken was <3 Friesje is echt een heel sociaal paard. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D

@ Pien en Bellatrix: Dank jullie wel <3

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:00

K_nolan schreef:
Leuk zeg veel succes! Overigens kan je ook in België starten en dan terug naar het knhs met je hengst. Dan kan je je punten in België halen en dan doorstarten in Nederland in het L.



In Belgie starten is echt niet makkelijker. Ik kon geen woord Frans en daar hebben de meeste 1 vaste voorlezer van eigen vereniging. Ik wist toen niet wat ik moest doen. Hele andere proeven.

Idem in Duitsland (waar ik reed) tot de L met 4 man tegelijk een proef rijden, leek wel 4 tal en in de B zit wijken. De dressuur in Duitsland is vele mate hoger dan in andere landen om NL heen.

MayoNeighs

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:20

windsor14 schreef:
K_nolan schreef:
Leuk zeg veel succes! Overigens kan je ook in België starten en dan terug naar het knhs met je hengst. Dan kan je je punten in België halen en dan doorstarten in Nederland in het L.



In Belgie starten is echt niet makkelijker. Ik kon geen woord Frans en daar hebben de meeste 1 vaste voorlezer van eigen vereniging. Ik wist toen niet wat ik moest doen. Hele andere proeven.

Idem in Duitsland (waar ik reed) tot de L met 4 man tegelijk een proef rijden, leek wel 4 tal en in de B zit wijken. De dressuur in Duitsland is vele mate hoger dan in andere landen om NL heen.

Gelukkig heeft België ook een Nederlandstalig deel, waar je wel je eigen lezer kan meenemen. ;) Proeven zijn uiteraard anders, lijkt me een kwestie van een beetje opzoekwerk op voorhand om deze te vinden en onder de knie te krijgen.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 13:22

Diablo net terug van ons avontuurtje... Gelijk maar weer in zijn vermomming :))

Afbeelding

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:54

Mooie foto’s en gefeliciteerd met je winstpunt.
De volgende keer kom je met 2 punten thuis :D

Mooi dat je zonder L2 te zijn toch kan starten met je hengst.

Begrijp ik nu goed dat je je winstpunten bij elkaar vergaard op koudbloedwedstrijden en Friezenwedstrijden en dat als je L1+1 bent je een normale startpas aan kunt vragen?

Vriend overweegt ook te gaan starten, maar verwacht dat het hooguit 6 wedstrijden per jaar zullen zijn ivm volle agenda. Een startpas bij het knhs inclusief lidmaatschap knhs en vereniging komt al rond de eur 200 uit en dat is best veel geld voor als je maar een paar wedstrijden rijdt.
Dus, kijk een beetje naar alternatieven.

Via welke website gaan de Friezenwedstrijden?

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:33

Mooie resultaten :) blij paard met blije ruiter :)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 21:13

boemel schreef:
Mooie foto’s en gefeliciteerd met je winstpunt.
De volgende keer kom je met 2 punten thuis :D

Mooi dat je zonder L2 te zijn toch kan starten met je hengst.

Begrijp ik nu goed dat je je winstpunten bij elkaar vergaard op koudbloedwedstrijden en Friezenwedstrijden en dat als je L1+1 bent je een normale startpas aan kunt vragen?

Vriend overweegt ook te gaan starten, maar verwacht dat het hooguit 6 wedstrijden per jaar zullen zijn ivm volle agenda. Een startpas bij het knhs inclusief lidmaatschap knhs en vereniging komt al rond de eur 200 uit en dat is best veel geld voor als je maar een paar wedstrijden rijdt.
Dus, kijk een beetje naar alternatieven.

Via welke website gaan de Friezenwedstrijden?


Dank je wel :D
Zoals ik het lees op de site, is dat inderdaad op deze manier wel mogelijk. We gaan het wel zien :P
De wedstrijd vorige week kwam ik tegen op facebook in de Friezengroep en die van 10 december heb ik ergens tijdens de halloweenrit opgevangen en deze staat ook op startlijsten.nl :)

Neon schreef:
Mooie resultaten :) blij paard met blije ruiter :)

Dank je wel :D Als paardlief blij is, is baas ook blij :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:39

Dat is een geweldig debuut. Gefeliciteerd met je winstpunt!

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 22:55

SusanH schreef:
Dat is een geweldig debuut. Gefeliciteerd met je winstpunt!

Dank je wel :D


Voor degene die nieuwsgierig is naar hoe ik zijn manen in de knoop heb gelegd:

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:14

Dat ziet er leuk uit zeg, dat heb ik nog niet eerder gezien die combinatie van vlechten en knotjes. Dat ziet er zeker ook gaaf uit vanaf de bovenkant wanneer je erop zit? Lukte het goed met je polsen?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:40

Mooi gevlochten, ik ken de techniek.

Ik heb contact gehad met de koudbloedvereniging en mijn vriend gaat ook starten in Gendringen :D
Ze gaven trouwens wel aan dat zonder de officiële startpas van het KNHS winstpunten niet geregistreerd worden.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:06

Heb je netjes gedaan. Ik ken die techniek. Is een mooie methode voor lange manen +:)+

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:16

Vermakelijk verslag! Blijf alsjeblieft lekker geinen met je paard (en voorlezer), jullie zijn een leuk duo.

Gefeliciteerd met je winstpunt, mooie score voor de eerste keer. En wat kun jij strak vlechten :wow: .

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:48

Telpeva schreef:
Dat ziet er leuk uit zeg, dat heb ik nog niet eerder gezien die combinatie van vlechten en knotjes. Dat ziet er zeker ook gaaf uit vanaf de bovenkant wanneer je erop zit? Lukte het goed met je polsen?



Ziet er geweldig uit vanaf boven :j
Afbeelding

Gebruik deze techniek ook altijd bij mijn haflinger met lange manen.

Vanaf de zijkant zijn het gewoon de klassieke knotten.
Afbeelding


Gefeliciteerd met je punten! Fijn dat je zo een manier hebt gevonden om alsnog wedstrijden te kunnen rijden *\o/*

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 00:20

Telpeva schreef:
Dat ziet er leuk uit zeg, dat heb ik nog niet eerder gezien die combinatie van vlechten en knotjes. Dat ziet er zeker ook gaaf uit vanaf de bovenkant wanneer je erop zit? Lukte het goed met je polsen?

Ja dit was zelfs nog makkelijker dan wat ik normaal gesproken doe :D


boemel schreef:
Mooi gevlochten, ik ken de techniek.

Ik heb contact gehad met de koudbloedvereniging en mijn vriend gaat ook starten in Gendringen :D
Ze gaven trouwens wel aan dat zonder de officiële startpas van het KNHS winstpunten niet geregistreerd worden.

Wat leuk +:)+ Gaat hij ook B starten?
Dat van de punten registreren klopt inderdaad. Daarom moet je de protocollen met wp ook goed bewaren en moet deze voorzien zijn van naam en handtekening van de jury :)

Melzazu schreef:
Heb je netjes gedaan. Ik ken die techniek. Is een mooie methode voor lange manen +:)+

miereneter schreef:
Vermakelijk verslag! Blijf alsjeblieft lekker geinen met je paard (en voorlezer), jullie zijn een leuk duo.
Gefeliciteerd met je winstpunt, mooie score voor de eerste keer. En wat kun jij strak vlechten :wow: .


Dank jullie wel :D

FleurSandro schreef:
Ziet er geweldig uit vanaf boven :j
[ [url=m/bXvFo3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gebruik deze techniek ook altijd bij mijn haflinger met lange manen.

Vanaf de zijkant zijn het gewoon de klassieke knotten.
[ [url=m/8teEyC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met je punten! Fijn dat je zo een manier hebt gevonden om alsnog wedstrijden te kunnen rijden *\o/*

Dank je wel en ook heel gaaf gedaan +:)+

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:54

Zooo die vlechten van boven gezien <3 heel mooi!

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 20:13

Helaas kan de wedstrijd as zondag niet door gaan.. Ons zadel heeft een gebroken boom ;(
Dus eerst maar weer opzoek naar een ander zadel :$

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:14

Oh balen van het zadel zeg!! Stom ongelukje??

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 20:30

Ja denk het... Heb geen idee hoe lang die er al in zit, maar merkte van de week dat Diablo iets anders reageerde dan normaal, toen ik opsteeg.. Maar verder met rijden niks anders gemerkt. Vandaag ging het zadel een poetsbeurt geven en vond hm wat bewegen. Dus dacht in eerste instantie dat de boom los zat (het is een wintec Pro). Maar de schroeven zaten allemaal gewoon vast en toen ik beter keek, zag ik dit:

Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:31

Oh jeetje!! Is een beste scheur ook! Wat zei je zadelmaker ervan?? Misschien nog iets van garantie of heb je het zadel al te lang daarvoor??

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 20:40

Het zadel heb ik 3 of 4 jaar geleden overgenomen van een kennis. Het is ook al een ouder model..