Toezicht pony in trailer/wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TNIE2021
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-05-21

Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 10:22

Hallo,

Onze dochter gaat steeds vaker op wedstrijd. Pony op de wagen gaat prima maar ik vind het een onprettig idee om dier alleen te laten staan (in de wagen) zonder toezicht b.v. tijdens lunch of prijsuitreiking.

Hoe doen jullie dat, misschien een soort van camera of systeempje? Of stel ik mij aan.

Alvast bedankt voor de tips.

TNIE

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:28

Hier blijft 1 iemand bij de trailer terwijl de andere lunch halen en peuzelen dit op bij de trailer.
Paard gaat of mee naar de prijsuitreiking, of ik moet de trailer kunnen zien, anders blijft er 1 achter bij de trailer.

Eventueel 1 telefoon op videobellen in de trailer zetten, kost je alleen data en kun je gewoon kijken :D

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:43

Ik laat mijn paard gewoon achter in de trailer en ga zelf wat eten of op het terras zitten.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:17

Nog nooit moeilijk over gedaan. Paard blijft op de trailer en ik ga een kopje koffie drinken. Als het parkeerterrein verder weg is blijft er soms wel iemand bij de trailer, maar dat is afhankelijk van welk paard het is.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:39

Dat ligt helemaal aan het paard.
Paar nr 1 gaat staan slapen op de trailer als hij alleen is, terwijl een ander de boel aan het verbouwen is. Gewoon uitproberen. Even uit het zicht, wel dichtbij, kijken wat het dier doet. En dan besluiten of er altijd iemand bij blijft of dat je lekker een broodje op het terras kan gaan eten.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:46

rien10 schreef:
Dat ligt helemaal aan het paard.
Paar nr 1 gaat staan slapen op de trailer als hij alleen is, terwijl een ander de boel aan het verbouwen is. Gewoon uitproberen. Even uit het zicht, wel dichtbij, kijken wat het dier doet. En dan besluiten of er altijd iemand bij blijft of dat je lekker een broodje op het terras kan gaan eten.


Dit. Hoewel ik wel graag de trailer in zicht heb, ook al is paard dood braaf. Dus op de ene locatie gaan we rustig egen en wachten op de prijsuitreiking, op de andere blijven we langer bij de trailer omdat we die niet kunnen zien vanuit kantine oid.

Paarden die heel onrustig staan zorgde ik dat ik of paard terug bracht na het rijden meteen, of als laatste starten en dan dus heel kort wachten. Als paard onrustig is vind ik laten wachten sowieso niet eerlijk, dus vroegen wr een bepaalde plek op de startlijst.

Anoniem

Re: Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:01

Die van mij was vorig jaar heel onrustig in de trailer zodra die stil stond. Sprong van het linkervoorbeen naar het rechtervoorbeen op en neer. Die liet ik dus niet op de trailer staan. Dat was inladen en meteen wegrijden. Inmiddels is ze er aan gewend en kan ze rustig blijven staan hooi eten maar zorg altijd dat de trailer in het zicht is of dat iemand anders bij de trailer blijft. Voor een prijsuitreiking durf ik het nu wel aan om haar die paar minuten onbeheerd achter te laten.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Toezicht pony in trailer/wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:11

Ik hang een blaadje op met ´bij onrust bel ....´ maar probeer ook zoveel mogelijk om iemand erbij te laten.

We hebben een eufy camera die op de weide hangt met zonnepaneel en ook even op batterij kan. Deze nemen we soms mee en leg ik in de trailer

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:15

Mijn pony's moeten rijden als ze op de trailer staan, anders schraapt voornamelijk de oudste zijn voor hoeven kapot. Dus ik heb ze of in de hand overal mee naartoe of ik zet ze aan een lang touw indien het gras is waar ze staan. Maar ik heb een tweespan minis, dus dat is wat handzamer dan grote paarden. Daarnaast doe ik op mendurance na nooit wedstrijden. Alhoewel ik zondag wel een buitenrit+ BBQ had. Maar ik gluurde tijdens de bbq gewoon af en toe om het hoekje. En aangezien de pony's het zo gewend zijn gebeuren er echt geen gekke dingen mee. Al vonden de andere menners het levensgevaarlijk. Tja, zonder hoeven geen paard, dus dan is mijn keuze snel gemaakt. Maar ik laat de jongste ook gerust even op de trailer achter, want die vermaakt zich ook prima met een hooinet.

TNIE2021
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 13:18

Wat een goede tips allemaal! Leuk om te horen hoe iedereen het aanpakt. Hier kunnen we wat mee.