Flexibel starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Flexibel starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 12:41

Ik zit er over te denken om flexibel te gaan starten. Dan de 1ste proef B en de 2e L1. Alleen moet ik dan de 1ste L proef rijden van die maand of de 2e L proef?
Wie weet hoe het zit?

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:44

Orrie_VBW schreef:
Ik zit er over te denken om flexibel te gaan starten. Dan de 1ste proef B en de 2e L1. Alleen moet ik dan de 1ste L proef rijden van die maand of de 2e L proef?
Wie weet hoe het zit?


Wat je zelf wilt. Je mag ook de eerste proef van de maand in het L1 rijden.
Alle combinaties zijn mogelijk.
1e vd maand B, 2e vd maand L1 of andersom
Beide 1e van de maand
Beide 2e van de maand.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Flexibel starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:47

Is dat niet zonde van je geld. Waarom zou je flexibel starten als je L mag rijden, dan heb je aan die winstpunt in de B niks.

Je kan geen verliespunt rijden.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 17:14

Saaams schreef:
Is dat niet zonde van je geld. Waarom zou je flexibel starten als je L mag rijden, dan heb je aan die winstpunt in de B niks.

Je kan geen verliespunt rijden.

Voor het vertrouwen, ik ben nogal onzeker

Parisse
Berichten: 90
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Flexibel starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:35

Je kan ook gewoon een proef starten om vertrouwen te krijgen, dat is vaak al zat voor je paard (en jezelf)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:24

Saaams schreef:
Is dat niet zonde van je geld. Waarom zou je flexibel starten als je L mag rijden, dan heb je aan die winstpunt in de B niks.

Je kan geen verliespunt rijden.


Wedstrijden rijden gaat toch niet alleen om winstpunten :')

Je mag inderdaad zelf kiezen TS! Denk er wel aan dat je flexibel mag starten tot je 5 winstpunten hebt in de L1, daarna moet je over. Je mag ook de ene wedstrijd L1 starten en de volgende wedstrijd weer 2 proeven in de B. Soms is dat qua planning makkelijker. Niks mis mee om voorzichtig in een nieuwe klasse te beginnen als je dat zelf nog spannend vindt.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:33

x_Milou schreef:
Saaams schreef:
Is dat niet zonde van je geld. Waarom zou je flexibel starten als je L mag rijden, dan heb je aan die winstpunt in de B niks.

Je kan geen verliespunt rijden.


Wedstrijden rijden gaat toch niet alleen om winstpunten :')

Je mag inderdaad zelf kiezen TS! Denk er wel aan dat je flexibel mag starten tot je 5 winstpunten hebt in de L1, daarna moet je over. Je mag ook de ene wedstrijd L1 starten en de volgende wedstrijd weer 2 proeven in de B. Soms is dat qua planning makkelijker. Niks mis mee om voorzichtig in een nieuwe klasse te beginnen als je dat zelf nog spannend vindt.


Het draait zeker niet om winst.

Maar ik snap niet als je L1 mag starten, waarom je dan nog B starten wil. Zelfs al is het je eigen onzekerheid.

Zeker als de winstpunt niet uit maakt. Maar het een kwestie van ervaring enof onzekerheid is. Verschil is gewoon maar minimaal.

Ik start ook wel eens. Niet omdat we er perse klaar voor zijn, maar omdat een 5 jarige moet leren omgaan met het komen en gaan van paarden, wisselen van bak enz

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Flexibel starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:39

Zelf snap ik het wel, bij mijn overgang van B naar L1 heb ik ook een paar keer een B en daarna een L1 proefje gestart. Vond het wel een fijne opbouw.
Zoals hierboven al aangegeven is kan het allebei. Wel even goed vragen wat de volgorde van starten is want soms is de B als laatste en de L er voor.