Eerste wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TisMO
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-01-21

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 20:59

Hey! Sinds kort heb ik een nieuw sportmerrie dat ik moet bijrijden en deze is goed ervaren in jumpings rond de 1m30. Nu waren al mijn verzorgpaarden en eigen paard gewoon recreatief gefokt en ben ik sportpaarden totaal niet gewend. Heb er al aantal keer opgereden stap draf en galop en heb morgen mijn eerste dressuurles waar ik wel wat stress voor heb doordat ik der nog niet heel lang heb meegereden. Nu komt mijn eerst jumping wel wat dichterbij en deze start vanaf parcour 1m omdat ze dit met gemak springt. Toch is ze wel redelijk wild in het springen maar dat hoop ik langzaam aan wat op te bouwen. Doordat ik dus nog nooit een wedstrijd heb gereden vraag ik mij af ivm met parcour onthouden enz hoe je dit het beste doet.. grtjs

DuoPenotti

Berichten: 29693
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:05

Die je mag bijrijden denk ik :)

Als jij geen springervaring hebt ga je echt geen 1 meter parcours rijden.
40 cm is meer dan voldoende.
En dit na eerst thuis veel in de les oefenen.
En dan leer je thuis al lijntjes rijden.
Ga je met je instructeur naar oefen wedstrijdjes waar je geleerd word waarop te letten, dus ook hoe de volgorde makkelijk te onthouden. Meestal heeft het parcours een logische volgorde want je hoeft echt niet ineens haaks om te draaien.
Het is vaak maar 1 keer dat je een na een sprong hebt dat zowel links als rechts makkelijk kan. Als je die dan onthoud ben je er vaak al.

Succes met de dressuurles vandaag. Want dat is het belangrijkste

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:43

Dan zou ik idd eerst even tijd nemen het paard te leren kennen door te lessen. Daarna eerst een paar oefenspringen voordat je een 1m parcours gaan springen.

Veel plezier met je les vandaag!

Kookaburra

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:19

Waarom ga je een jumping rijden?

TisMO
Berichten: 121
Geregistreerd: 02-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 18:45

Kookaburra schreef:
Waarom ga je een jumping rijden?



Dat was gewoon het voorstel, ik mag er mee rijden en daarvoor moet ze uitgebracht worden met dat het een hele goeie sportpaard is.