Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:46

LaDonna75 schreef:
Maar een welsh cob is geen koudbloed…


Vraag mij ook niet waarom maar volgens de organisatie mag ik gewoon met een Welsh Cob starten :+


@PSvanLot, ik vind het altijd enorm leuk om te zien hoe een jury kijkt naar de proeven tijdens die wedstrijden. Zo heb ik eens een wedstrijd gereden en was er eventjes pauze. De jury kwam naast mij zitten en we hadden een klein gesprekje. Iemand begon haar proef met een Haflinger in volgens mij het ZZ-Licht. Hij zat er zo naar te kijken en het eerste wat hij zegt 'Ik vind het zo knap dat je met de bouw van deze Haflinger hem zo correct kunt rijden'. Hij bekeek wat oefeningen en gaf echt opbouwend commentaar en het cijfer erbij wat hij zou geven als hij in het jury hokje zou zitten. Had zelf ook bij hem gereden en gewoon zo fijn commentaar en niet kijkend naar welk paard/pony je bij je hebt maar echt naar hoe de proef gereden is en de kwaliteiten van het dier zelf.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:58

Ik klets ook weer gezellig met jullie mee, ook al ben ik nog niet gestart. Gister heeft mijn instructrice op ander terrein gereden en dat ging wel aardig, ze vond alles spannend maar bleef braaf. Waarschijnlijk gaat ze haar de 29e voor het eerst starten, en dan neem ik heb daarna over

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:11

veertje99 schreef:
LaDonna75 schreef:
Maar een welsh cob is geen koudbloed…


Vraag mij ook niet waarom maar volgens de organisatie mag ik gewoon met een Welsh Cob starten :+


@PSvanLot, ik vind het altijd enorm leuk om te zien hoe een jury kijkt naar de proeven tijdens die wedstrijden. Zo heb ik eens een wedstrijd gereden en was er eventjes pauze. De jury kwam naast mij zitten en we hadden een klein gesprekje. Iemand begon haar proef met een Haflinger in volgens mij het ZZ-Licht. Hij zat er zo naar te kijken en het eerste wat hij zegt 'Ik vind het zo knap dat je met de bouw van deze Haflinger hem zo correct kunt rijden'. Hij bekeek wat oefeningen en gaf echt opbouwend commentaar en het cijfer erbij wat hij zou geven als hij in het jury hokje zou zitten. Had zelf ook bij hem gereden en gewoon zo fijn commentaar en niet kijkend naar welk paard/pony je bij je hebt maar echt naar hoe de proef gereden is en de kwaliteiten van het dier zelf.


Dat is ook zoals het zijn moet. Zo probeer ik het ook altijd te doen.

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:20

Ik heb vandaag ook weer les gehad,
Gaat zoveel beter nu we 2x per week lessen hebben. De linkergalop komt steeds meer onder controle.

Volgende week starten we voor t eerst L2. Vind het zelf wel heel spannend maar goed we proberen er het beste ervan te maken en als t niet gaat zoals gehoopt dan leren we er alleen maar van.

Voor degene die morgen moeten, veel succes!

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:33

Oef ik ben ongeveer bijgelezen denk ik. Gaat hard hier!

Hier in onze L zitten voltes 10m in galop bij de B en ook nog eens bij de E, de bak op stal is 24m breed, die eerste wedstrijd viel die volte 10m serieus tegen, ik had perongeluk telkens 12m geoefend omdat ik niet doorhad dat de bak thuis breder is :')

Als ik kan, maar het is vaak lastig omdat het altijd heeeeeeel last minute aangekondigd wordt, probeer ik me op te geven als vrijwilliger om te schrijven op een wedstrijd. Super leerrijk, bij sommige juries toch ;)

Nadiiine, wat een leuk paard! Ik had eigenlijk helemaal niet gedacht dat het een shire is, je past er mooi op. Een shire zit ook in mijn hoofd als toch heel wat breder, ik vind jouw paard nog relatief slank ogen. Super leuk dat je het op haar tempo aanpakt en gewoon geniet van wat kan <3

Cocktail, zo dat is fijn dat je 2x per week les hebt! Ik kan er zeker inkomen dat je dan met sprongen vooruit gaat. Ik merk toch ook dat er stilletjes terug foutjes insluipen na een paar dagen in je ukkie geoefend te hebben. En al helemaal na een paar maanden. Ik ga nu proberen om elke 2 weken les te nemen, dan kan ik 6-7x rijden tussen de lessen heen. Hopelijk valt het dan mee qua damage control :')

En gewoon doen die L2 *\o/*

Hier staat alles klaar voor morgen, zadel, hoofdstel, laarzen alles ingevet want afgelopen week maar liefst 3x een stortbui over mij gekregen :\ Vlechten moet morgen nog gebeuren. Ik ben heel benieuwd, het is een proef die ik nog niet gereden heb.

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:35

succes allemaal morgen! Zijn er nog mensen die vandaag moesten?

Hier ook alles klaar gelegd en ingevet. Vlechten doen we morgen, half 8 wil ik op stal zijn dus ik ga zo maar naar bed denk ik :')

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:39

Spannend cocktailtime! Duimen voor een fijn L2 debuut. :)

Succes morgen Kiwiaa & Autumn! :D

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:41

Succes allemaal morgen! Wij gaan morgen online proefjes opnemen, wel zo makkelijk af en toe tussendoor. :D

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:47

Succes allemaal morgen!

Wij mogen morgen ook weer, selectie in de M2. Rijden vandaag ging niet helemaal top. Laten we het houden op een slechte generale haha. Zat er om 07:45 ook al op, misschien was Miley nog niet helemaal wakker.

Ook voor het eerst rijden met mijn nieuwe (donker)groene wedstrijdjasje, hopelijk brengt hij ons wat extra geluk. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:48

Ik ook pas volgende week weer.
Vandaag een zit analyse laten doen dus daar deze week druk mee aan de slag Hahaha.

Succes allemaal morgen!

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:59

Roosje, oooh ik ben zo jaloers op de NL regels, jullie zijn veel soepeler. Donkergroen jasje lijkt me zo mooi <3 Hier bij mijn vereniging is het wit dekje, mag stalnaam op maar meer niet, en jasje blauw of zwart. Laarzen en cap in dezelfde kleur als je jasje. Sinds kort mag je wel ook gekleurde handschoenen aandoen ipv witte (wat een vrijheid :') )

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:15

Kiwiaa schreef:
Roosje, oooh ik ben zo jaloers op de NL regels, jullie zijn veel soepeler. Donkergroen jasje lijkt me zo mooi <3 Hier bij mijn vereniging is het wit dekje, mag stalnaam op maar meer niet, en jasje blauw of zwart. Laarzen en cap in dezelfde kleur als je jasje. Sinds kort mag je wel ook gekleurde handschoenen aandoen ipv witte (wat een vrijheid :') )



Pff lekker streng zeg.. Laat het mensen het zelf bepalen wat ze aan doen, zolang het maar er netjes uit ziet toch?

Heb ook een bordeaux wedstrijdjasje, dus ik ben altijd goed te herkennen hier in de buurt haha.

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:15

roosjenat schreef:
Succes allemaal morgen!

Wij mogen morgen ook weer, selectie in de M2. Rijden vandaag ging niet helemaal top. Laten we het houden op een slechte generale haha. Zat er om 07:45 ook al op, misschien was Miley nog niet helemaal wakker.

Ook voor het eerst rijden met mijn nieuwe (donker)groene wedstrijdjasje, hopelijk brengt hij ons wat extra geluk. <3


Ohh heb je een foto <3

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:29

Autumnn schreef:
roosjenat schreef:
Succes allemaal morgen!

Wij mogen morgen ook weer, selectie in de M2. Rijden vandaag ging niet helemaal top. Laten we het houden op een slechte generale haha. Zat er om 07:45 ook al op, misschien was Miley nog niet helemaal wakker.

Ook voor het eerst rijden met mijn nieuwe (donker)groene wedstrijdjasje, hopelijk brengt hij ons wat extra geluk. <3


Ohh heb je een foto <3


Nog niet, zal morgen proberen een te maken :o :D

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:37

Kiwiaa schreef:
Roosje, oooh ik ben zo jaloers op de NL regels, jullie zijn veel soepeler. Donkergroen jasje lijkt me zo mooi <3 Hier bij mijn vereniging is het wit dekje, mag stalnaam op maar meer niet, en jasje blauw of zwart. Laarzen en cap in dezelfde kleur als je jasje. Sinds kort mag je wel ook gekleurde handschoenen aandoen ipv witte (wat een vrijheid :') )


Wat een strenge regels, ben blij dat dat hier niet is. Voelt ook zo zinloos, als je er maar netjes uit ziet gaat bordeauxrood, donkergroen of zwart jasje niet echt meer verschil maken.

Wij zijn morgen pas laat aan de beurt, denk dat ik morgen wel ‘s ochtends al ga vlechten, kan ik haar ‘s middags uit de paddock trekken, borstel erover en gaan, lage leve dekens met hals. Voor mij eerste wedstrijd met mijn nieuwe cap, al heb ik die nu al wel een paar weken met trainen op.

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:48

Nee vind ik ook, vind het net leuk om een beetje verschillende stijlen onderling te zien, helemaal in het wit is toch ook maar saai eigenlijk.. ik zie hier op bokt soms zo'n mooie setjes voorbij komen <3

Wel chill zo laat rijden. Ik moet om half 1, maar ik rij samen met een vriendin die om half 12 moet en die moet dan weer iemand anders helpen om half 10.. -O- lange dag zo.

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:02

Succes allemaal morgen! *\o/*

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:04

Veel verschil zie ik niet op wedstrijd, de overgrote meerderheid rijdt nog steeds in wit/zwart of wit/donkerblauw. Ook prima natuurlijk, het is fijn dat er keuze mogelijk is. Ik rij trouwens in champagne (dekje, broek, handschoenen, frontriem) met een goudkleurige cap en donkerblauw jasje.

Ben je dan morgen al voor half 10 op de wedstrijd locatie? Dan wordt het inderdaad een lange dag, vind je paard het niet erg zo lang op de trailer staan?

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:07

Veel succes iedereen morgen! :D

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:08

Succes allemaal!

Ik ga morgen ook weer een poging doen. Vorige keer had ik een hele aparte jury, hopelijk is dat deze keer beter.

Ik rijd inderdaad ook in 'saai' zwart, maar het kost mij al zoveel moeite om dingen in mijn maat te vinden, dat ik niet ook nog een aparte kleur ga toevoegen aan mijn eisen lijstje :p

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:52

Succes!!

Hier ben ik begonnen in lichtblauw, daarna nog paar keer in zwart met steentjes op de kraag en zakken gestart en heb net voor we zijn gestopt nog een keer in mijn nieuwe paars/bordeaux kleurige jasje gestart, die is zo mooi <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook verliefd op het nieuwe groene jasje van Quur maar ik denk dat ik rond eind juli pas weer ga starten en dan waarschijnlijk eerst thuis online en ik hoop af te vallen in de tussentijd dus voorlopig koop ik niks :+

annaxmaex

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:54

Ik vind dat juist leuk als iemand een ander kleur jasje heeft. Heb zelf 2 kleuren wedstrijd sets, zwart en Bordeaux, maar zag laatst bij EJ van Quur een groene. Toen dacht ik wauww die wil ik ook, maarja 3 verschillende sets is beetje overdreven _O- ga maar 1 keer per maand op wedstrijd, maar Bordeaux is wel mijn lievelings set
Champ kleurt alleen in de zomer enorm bruin, vind m’n Bordeaux set mooier als hij zwart is in de winter
Afbeelding

Afbeelding

En m’n ‘saaie’ zwarte zet

Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:22

Oh dat Bordeaux vind ik zó mooi <3

Ik ben op moment helemaal crea bea. Iets met hyperfixaties om prikkels te verwerken _O- Dus ik ben zelf mijn Charles Owen cap aan het pimpen.

De bedoeling is om met een donkerblauw jasje met baby roze zakjes, kraagje en strikje op de rug te gaan rijden. Met een zwarte cap met zilver/roze glitter. En dat wil ik dus eigenlijk zelf gaan maken.

Mijn cap komt tot nu goed uit de verf vind ik zelf, ben nu mijn oude cap dus eerst aan het uitproberen met zilveren steentjes. Kan wel foto’s plaatsen als jullie dat leuk vinden? :)

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:33

Disco, klinkt leuk! Zeker plaatsen die foto's!

Ik ben ook helemaal weg van Bordeaux. Mijn eigen paard is valk, staat zowel Bordeaux als donkergroen heel mooi bij denk ik <3

Wat het lang op de vrachtwagen staan, ja ik vind het zelf echt te lang maar de keuze is niet aan mij. Als de eigenaar zegt we rijden om 9u aan dan volg ik. Gelukkig zijn de paarden wel gewoon braaf en krijgen ze een hele berg hooi, maar mijn keuze zou het niet zijn in elk geval.

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:21

Wat een mooie sets komen er voorbij!

Iedereen mega veel succes vandaag! *\o/*

No stressss lekker genieten van jullie toppers :*

Ik zit een beetje in een dipje, ik merk dat we niet verder komen.. Ze wil graag werken, kent alles tot het m1 maar ik krijg haar niet stabiel. Ik wee van te voren nooit hoe haar lijf is. Op goede dagen loopt ze echt fantastisch maar op de andere dagen kan ik nog geen nette B proef rijden, zwabbert ze alle kanten op en word ze voor heel sterk en zwaar.

Ik weet dat door de kracht in het achterbeen komt. Maar ik vraag mij af of ik dit nog ga kunnen verbeteren of dat ik nu tegen haar max aanloop ivm de ataxie.. :\ :knuffel:

Vandaag trainingsdag op stal bij mijn instructrice, dus zal ook eens met haar sparren! En misschien even een trainingsplan maken :j

En anders ook eerlijk zijn en thuis op een lager pitje samen trainen.. :n