Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
runningkawa schreef:Maar vergeet niet dat goede takt en balans houden altijd erg belangrijk blijft. Zowel met wegrijden, tijdens het strekken en zeker niet te vergeten met het terugrijden.
:D:D CGJ12"]
[quote="runningkawa schreef:Maar vergeet niet dat goede takt en balans houden altijd erg belangrijk blijft. Zowel met wegrijden, tijdens het strekken en zeker niet te vergeten met het terugrijden.
:D:DCGJ12 schreef:Ooit iemand "verzamelde draf" in het Z zien uitvoeren?
Degene met het hoogste tempo krijgt in het algemeen de hoogste cijfers (goed impuls), degene die ook maar poogt om iets rust en verzameling te houden eindigt hoogstens in de middenmoot ("geen impuls, moet vlotter").
. Maar ik geef toe dat juryleden af en toe in het Z een gangenproef willen zien, liever een paard wat te voorwaarts en uit elkaar loopt dan eentje die gesloten en verzameld gaat want dan krijg je te weinig impuls te horen, erg raar vind ik. CGJ12 schreef:Niet alleen Drenthe.
Is gewoon de praktijk.
Ooit iemand "verzamelde draf" in het Z zien uitvoeren?
Degene met het hoogste tempo krijgt in het algemeen de hoogste cijfers (goed impuls), degene die ook maar poogt om iets rust en verzameling te houden eindigt hoogstens in de middenmoot ("geen impuls, moet vlotter").
). 

( ff opscheppen over mn paardje mag wel even he?
)
INkie schreef:middendraf = hoger tempo dn arbeidsdraf en de passen meer verruimen
uitgestrekte draf = het zelfde tempo met ruime passen.
) Dus volgens mij maakt het qua beoordeling niet uit.