Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
Fenna12345 schreef:Hallo lieve mensen, Ik heb een hele leuke fries op het oog en ga donderdag heen voor een bezichtiging.
Nu is het zo dat ze wel al 23 is en ik me af vraag wat een goede prijs is om voor haar te geven mocht ik haar wel kopen aangezien ze al vrij oud is. Zover ik weet is ze nog gezond en heeft ze geen gebreken.
Sanet schreef:Wat leuk dat je dit overweegt. Wat zijn je doelen met het paard en wat doet het dier op dit moment?
Niet elke Fries is met 23 al oud hoor. Echter elk paard van 23 zou niet de hoofdprijs meer mogen kosten. Afhankelijk van wat je er allemaal bij krijgt, zou dat waarschijnlijk meer kosten dan het paard zelf.
[ [url=m/BSW7of.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn paard met 24.
BloemBloem schreef:Fenna12345 schreef:Hallo lieve mensen, Ik heb een hele leuke fries op het oog en ga donderdag heen voor een bezichtiging.
Nu is het zo dat ze wel al 23 is en ik me af vraag wat een goede prijs is om voor haar te geven mocht ik haar wel kopen aangezien ze al vrij oud is. Zover ik weet is ze nog gezond en heeft ze geen gebreken.
Ik word altijd een beetje verdrietig als ze met die leeftijd nog verkocht
" moeten " worden. Wat is de reden van verkoop, weet je dat?
Roodvos schreef:Ik zou net als Elisa ook niet zo'n oud paard kopen. Maar wil je dit echt doen, dan zou ik zeggen gratis en anders max. €500 (slachtprijs).
Je krijgt er niets bij, dus je moet mogelijk ook nog gaan investeren in een zadel, hoofdstel en andere spulletjes. Sommige dingen (dekens, dekjes, bit, hoofdstel, beenbeschermers) kan je mogelijk tegen een leuke prijs vinden op Marktplaats. Een zadel gaat lastiger worden, en zeker voor een Fries is de pasvorm niet altijd makkelijk. En dus wordt het dan al gauw duur.
Als je gaat kijken, vraag dan naar het zadel wat ze gebruiken (merk, maat, type, uitvoering, productiejaar) en ga ook zeker zelf rijden en voelen!
Als je er thuis het bos mee in wil: daar ook even naar het bos als dat makkelijk kan.
Ineke2 schreef:Ga eerst maar gewoon eens kijken en zien of je er een klik mee hebt.
Met de instelling zoals in je laatste bericht… Als je dat uitstraalt naar de verkoper heb je een grote kans dat het paard niet aan jou gegund wordt.
Fenna12345 schreef:Roodvos schreef:Ik zou net als Elisa ook niet zo'n oud paard kopen. Maar wil je dit echt doen, dan zou ik zeggen gratis en anders max. €500 (slachtprijs).
Je krijgt er niets bij, dus je moet mogelijk ook nog gaan investeren in een zadel, hoofdstel en andere spulletjes. Sommige dingen (dekens, dekjes, bit, hoofdstel, beenbeschermers) kan je mogelijk tegen een leuke prijs vinden op Marktplaats. Een zadel gaat lastiger worden, en zeker voor een Fries is de pasvorm niet altijd makkelijk. En dus wordt het dan al gauw duur.
Als je gaat kijken, vraag dan naar het zadel wat ze gebruiken (merk, maat, type, uitvoering, productiejaar) en ga ook zeker zelf rijden en voelen!
Als je er thuis het bos mee in wil: daar ook even naar het bos als dat makkelijk kan.
Ik heb thuis nog van alles liggen, hoofdstellen, zadels, halsters, dekens etc. In verschillende maten. Mijn ouders hebben een pensioenstalling en vroeger een manege gehad dus die hebben ook nog een boel spul. Dus eigenlijk hoef ik bijna niks aan te schaffen. Dat scheelt gelukkig in de prijs. Stalling hoef ik niet te betalen, ze kan gratis bij mijn ouders staan, daar heb ik erg veel geluk mee. Ik zit alleen erg over de prijs in, en of ik er überhaupt wel geld voor moet geven. Gezien ze erg oud is en hoe fit ze is weet ik ook niet. Ze moeten maar blij zijn dat ze naar een goed tehuis gaat denk ik dan. Ik vind dat persoonlijk belangrijker dan geld.
Fenna12345 schreef:Sanet schreef:Wat leuk dat je dit overweegt. Wat zijn je doelen met het paard en wat doet het dier op dit moment?
Niet elke Fries is met 23 al oud hoor. Echter elk paard van 23 zou niet de hoofdprijs meer mogen kosten. Afhankelijk van wat je er allemaal bij krijgt, zou dat waarschijnlijk meer kosten dan het paard zelf.
[ [url=m/BSW7of.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn paard met 24.
Ik ben opzoek naar een paardje waar ik zo nu en dan (2x) per week ongeveer wat buitenritjes mee kan maken en verder lekker mee om diedelen
Ze rijd nu nog wat manege lesjes en buitenritjes vertelde ze mij. Zover ik weet krijg ik er verder niks bij, geen zadel, hoofdstel, dekjes etc.
En wat heb jij een mooi paard zeg, wauw! Ziet er nog super mooi uit voor die leeftijd
Gebruikers op dit forum: Kirrietje en 5 bezoekers