Koliek. Toch startgeld betalen?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14394
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 09:02

Ik heb morgen een wedstrijd, nu heeft mijn paard koliek. Daarom heb ik deze wedstrijd afgemeld. Alleen verplichten ze mij het startgeld nog over te maken. Klopt dit wel? Ik kan het zo niet in de reglementen vinden. Ik meende dat je bij een ziek of kreupel paard geen startgeld hoefde over te maken (onmacht)
Wie kan mij het juiste antwoord geven?

M_Vainqueur

Berichten: 2135
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:05

Bij afzeggen na de sluitingsdatum moet je inderdaad je startgeld gewoon betalen, ongeacht de reden van opzeggen. Uiteraard kan een organisatie zelf bepalen of ze dit ook vragen of dat ze uit coulance het startgeld niet laten betalen.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:06

Allereerst...wat vervelend dat je paard koliek heeft hopelijk voelt hij zoch snel beter...

Nee hoor, startgeld blijf je verschuldigd als je na de sluitingstermijn afmeld. Sommige verenigingen zijn coulant maar in principe is het gewoon betalen.
(Snap ik ook wel anders zou iedere afmelding het als smoesje kunnen gebruiken om niet te hoeben betalen)

Kabayo

Berichten: 14394
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 09:11

Ah okee. Bedankt voor de opheldering

En bedankt voor de beterschapswensen!

EllyC

Berichten: 8211
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:27

De kosten voor een vereniging blijven natuurlijk ook gewoon hetzelfde.
Sterkte met de kolieker.

orkaan
Berichten: 3039
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:43

Er zijn natuurlijk wel verenigen die coulance tonen..en bv zeggen je kunt de volgende keer zonder kosten terug komen. Maar formeel staan ze in hun recht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:54

Het startgeld moet over het algemeen gewoon worden betaald na sluitingsdatum, hoewel er idd wel verenigingen zijn die niet zo moeilijk doen.
Bij ons werd in zo'n geval (of bij kreupelheid) eigenlijk nooit iets gerekend.

Hoe gaat het met de koliek? Staat ze op de kliniek? Beterschap! :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-10-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Berichten: 9270
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:55

Beterschap voor je paard.

Ik snap ergens wel dat het even een gevoel van onrechtvaardigheid bij je opwekt. Maar:

Het helpt is dit soort situaties om je te realiseren dat wedstrijden georganiseerd worden door vrijwilligers die zich belangeloos inzetten zodat jij je hobby uit kunt voeren. En dat verenigingen geen winstoogmerk hebben en alleen maar hun best doen om wat geld over te houden om te blijven bestaan zodat ze de sport kunnen blijven faciliteren.
En dat die verenigingen net zo weinig invloed hebben op jouw pech situaties als dat jij dat hebt.

Als je je dat realiseert voelt het een heel stuk minder oneerlijk denk ik.

Daarnaast is het inderdaad gewoon conform de regels dat ze na sluitingsdatum recht hebben op het startgeld.

Kabayo

Berichten: 14394
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 12:16

Oh ik had er verder geen bijgevoel bij hoor en vind het ook niet oneerlijk oid. Snap best dat ze het vragen. Maar ik wist niet meer hoe het zat. Dacht namelijk echt dat je het dan niet hoefde te betalen. Maar weer wat geleerd :)

Bedankt allemaal! Het is nu stabiel. Ze moet nu vasten. De dierenarts kon klinisch verder niks afwijkends vinden. Er wordt nu mestonderzoek gedaan, we beginnen een zandwegkuur en als ze wel een terugval krijgt vandaag moeten we verdere stappen ondernemen.

ingvdh

Berichten: 6418
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Koliek. Toch startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:15

Formeel moet je betalen, maar de vereniging beslist uiteindelijk of je moet betalen.

Onze vereniging was voorheen altijd heel coulant, maar mensen belden op een gegeven moment zo makkelijk af en wij zaten met gaten die we niet konden opvullen.
Nu zijn we dus veel minder coulant geworden door het gedrag van anderen helaas.