Dit is er één van:
Q: Mag er tijdens een wedstrijd gereden worden met gekleurde bitringen?
A: Het is niet toegestaan om te rijden met gekleurde bitringen (bv marmer gekleurd), omdat het daardoor lastiger te beoordelen is of er bloed aanwezig in of bij de mond. Gekleurde bitringen leiden ook af bij de beoordeling van de combinatie.
Nu gebruiken ze in de harnachementgids zowel voor het onderdeel van het bit waar de teugel en het bakstuk aan vastzit het woord bitring als voor de zwarte ronde schijven die je om het bit kan doen om de mondhoek te beschermen.
Aan de omschrijving vermoed ik dat het hier om het laatste gaat, maar dan vind ik de onderbouwing van dat beoordelen van bloed in de mond wel weer gek. Want dan zou je toch denken dat je dat met marmer gekleurd veel duidelijker ziet dan op een zwarte bitring?
Met alle kleurtjes die tegenwoordig mogen in de wedstrijdring heb ik als springjury niet zoveel last van een gekleurde bitring/schijf, bij sommige jasjes zou je ook willen dat je een zonnebril bij je had

Wat denken jullie dat hier bedoeld wordt?
De fair rider sporen die niet mogen moest ik overigens ook eerst googlen. Een afbeelding en/of duidelijke beschrijving zou wel fijn zijn voor officials die niet alle laatste hypes bij houden