dressuurconcours?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

dressuurconcours?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:52

Ik had gister voor het eerst sinds Jaikes blessure weer een concours gehad.........in Saasveld helemaal (das vanaf stal ruim een uur rijden Tong uitsteken )

Ik ben dus zo gek om helemaal daar heen te rijden omdat je daar twee proeven kon rijden en hier in de buurt was niets Schijnheilig

Maar goed we waren inmiddels al een uur onderweg en toen konden we de manege niet vinden, we hadden alles uitgezocht maar toch.......... die middag bleek de auto ook nog kapot te zijn geweest, de uitlaat had er vanaf gelegen oeps!!!!
Gelukkig heb ik hier niets van mee gekregen, want anders.......

Wij dus vragen van waar een manege lag en uiteindelijk bleken we er al eens langs heen te zijn gereden Blond ???
Uiteindelijk waren we er net op tijd, direct opzadelen en erop, ik zat er een kwartiertje op voor de eerste proef Bloos

De proef ging best redelijk, zeker in acht genomen dat ik ook nog bijna niet heb kunnen rijden ivm het weer en de bak.
Tijdens het losrijden heb ik voor het eerst weer gegaloppeerd en geweken sinds de blessure Tong uitsteken
Tijdens de proef merkte ik wel dat ze inzakte, dus na die proef alleen maar gestapt en Jaike deed of ze het heel erg zwaar had Verward

Toen de tweede proef en ze ging ineens als een speer!
Overal schrok ze van en galopeerde ze aan en sprong ze voor opzij, dat mallotige dier Haha!!!!
Ik was aan de ene kant natuurlijk heel blij, maar aan de andere kant.....
Het is iig een grote boef die weer hard aan het werk mag!!!!

Ik bleek 154 punten voor de eerste proef te hebben en 158 punten voor de tweede proef, winstpuntje erbij!!!!!

Op naar Heeten op 12 maart!!!!!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:04

als je paardje nog niet helemaal is hersteld van een blessure.... waarom neem je haar dan in hemelsnaam mee op concours? hoe kan je nou pas op de dag zelf voor het eerst weer galoperen?! sorry hoor maar snap er weinig van. Verward

gefeliciteerd met je punten.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:16

Als een paard net is hersteld is het zo wie so niet slim op op concours te gaan en als je nog niet eens hebt gegallopeerd al helemaal niet Verward echt niet slim

Maar gefeliciteerd met je winstpunt!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:01

gefeliciteerd met je winstpunt. Ga echter wel met de andere mee (voor zover ik er iets over te zeggen heb) dat je je paard beter nog wat rust kan gunnen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:03

Margon schreef:
Als een paard net is hersteld is het zo wie so niet slim op op concours te gaan en als je nog niet eens hebt gegallopeerd al helemaal niet Verward echt niet slim

Maar gefeliciteerd met je winstpunt!

vindt ik ook.
maar toch nog gefeliciteerd

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:27

helemaal mee eens maar toch proficiat

Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:53

Had je beter even kunnen wachten en zodadelijk kun je totaal geen proefjes meer rijden!
Beter dat je nu 1 minder rijdt en dan kun je na de blessure weer wat meer doen Lachen
Maar gefeliciteerd!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 19:04

Ik snap jullie reacties heel goed hoor, maar ik had nog niet op haar gegaloppeerd omdat dat nergens kón Knipoog

De bermen vind ik vaak niet veilig genoeg, en bovendien was alles al een poos bevroren en onze buitenbak staat óf blank, of hij is bevroren.......

Jaike mocht wel gewoon in de wei (die is heel groot en in prima staat, maar dat deel hebben we bijgehuurd en daar mag ik niet in rijden) en daar ging ze me tekeer bokken, galopperen etc.!

Ik had zelf ook mijn twijfels, ik heb dan ook iedereen zo'n beetje om raad gevraagd: ze loopt verder goed, maar belast ik haar dan niet ineens te veel?
Iedereen zei: gewoon doen, ze geeft zelf wel aan of ze het aan kan, zoniet dan stop je. De blessure is inmiddels ook al een tijdje geleden.

Vandaag bleek ze gelukkig in topvorm, maar voor de zekerheid heb ik alleen een poos langs de weg gestapt. Ze was gelukkig niet kreupel ofzo en barste weer van de energie! Haha!