Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:37

Vandaag weer op concours geweest.
Wat ben ik elke keer blij dat het drafgedeelte klaar is.
Pff dat doorzitten.
Tips zijn welkom.
Galop gedeelte ging beter.
Wel weer een winstpuntje
Morgen clinic met franklin ballen wie weet heb ik daar wat aan.

Lachica

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:23

Super mooie foto, en wat een mooi dier :)

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:55

ziezoziezo22 schreef:
Vandaag weer op concours geweest.
Wat ben ik elke keer blij dat het drafgedeelte klaar is.
Pff dat doorzitten.
Tips zijn welkom.
Galop gedeelte ging beter.
Wel weer een winstpuntje
Morgen clinic met franklin ballen wie weet heb ik daar wat aan.


Haha herkenbaar dat doorzitten!! Ik met veel rugklachten vind doorzitten ook zo lastig. Soms zeg ik stralend tegen iemand: wauw het zitten ging veel beter vandaag. Reactie >;) haha dan weet je genoeg.

Gefeliciteerd weer een winstpunt!!

Ik het die ballen ook… als je zonder rijdt na met, dan zit je wel echt veel dieper omdat het voelt alsof je in twee kuiltjes zit.

Ik heb vlg week zondag weer wedstrijd maar die proef is zo lastig met alleen al vier wissels :Y)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:30

Kim2008 je rijd even met de bal en daarna zit je inderdaad veel dieper.
Het is een bewustwording.
Ik kwam er nu wel achter waarom ik zo slecht ineens kan zitten.
Heb last van mijn heup en been en als ik die wat meer vast hou dan voel ik geen pijn, maar ja ik dan kan ik niet meer zitten.
Ik heb zo'n bal besteld.
Flink wat wissels inderdaad in die proef

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 07:57

Ik vond de ballen wel grappig om eens te proberen maar Ice werd er wat bang van dat was wel sneu.

Ik heb heel hard moeten oefenen op doorzitten omdat de mijne zit als een op hol geslagen kameel. Uren lang. Tegenwoordig als ik les heb rijd ik alleen licht bij het losrijden en daarna les ik 45 min waarbij ik alleen maar doorzit. Daardoor zijn de proeven een makkie geworden. Voordeel is wel dat ik zo ongeveer op elk paard kan zitten.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:50

Een op hol geslagen kameel
Vond mijn vorige paarden makkelijker zitten, maar die waren ook kleiner.
Vandaag weer met de bal gereden zat daarna al stuk makkelijker

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:34

Heb jij 1 bal om mee te rijden? Ik heb twee kleintjes

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:28

Ik heb de minirol ook wel peanut genoemd, die heeft mijn stalgenoot ook dus we hebben er 2

martinev

Berichten: 2590
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 20:45

Whoohoooo!! Ik ben zo blij en trots! We hebben vandaag ons ZZ-zwaar debuut gehad, vond ik wel spannend hoor! Was zo benieuwd of ik hier ook aansluiting kon vinden, en mijn angst was dat ik heel fijn zou rijden voor mijn gevoel, en dan iets van 180 punten zou krijgen ofzo, had het idee dat het dan wel eens te hoog gegrepen kon zijn voor ons.

Maar, ondanks dat ze niet liep zoals ze kan, en ik wat domme fouten maakte die ook resulteerden in 3'en, kreeg ik ook veel zevens, onder andere voor de pirouettes én de series, zo gaaf!! Nog geen winst, maar wel dicht in de buurt, en van een jury zelfs 108 en 108,5. Veel ruimte voor verbetering nog en nu al dicht bij de 60%, ik vier een feestje!!

Moet wel zeggen dat ik mijn ogen uitgekeken heb hoor, wauw, wat een paarden lopen er op zo'n wedstrijd rond! Dan voel ik me ineens wel heel klein met mijn 24/7 buiten levende boscrosspaard die het toevallig best leuk doet in de dressuur. Was er wel een beetje van onder de indruk haha!

Maar, het smaakt allemaal ook wel naar meer, dus we gaan weer lekker door, zo leuk!

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:35

Wauw wat super gaaf!! Gefeliciteerd!!!! Heerlijk als je eigen gevoel zo gaaf is hè!!

Ik heb besloten even geen Z2 te starten tot Denemarken bevestigd zijn. Ga nu denk ik flexibel of HC Z1 starten een paar keer. Zodat ze toch mee blijft gaan.

martinev

Berichten: 2590
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 11:20

Dank je! Dat is inderdaad echt zo tof!!

Slim om lekker op pad te blijven gaan! Dat flexibel kunnen starten is dan ook wel prettig.

martinev

Berichten: 2590
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 17:12

Yeah!!! Ik heb mijn eerste puntje in het ZZ-zwaar binnen!! Dat vind ik toch wel echt een hele gave mijlpaal! *\o/*

Na vorige week had ik heel erg het gevoel dat ik beter kon en dat ik wist wat ik anders moest doen, maar de eerstvolgende wedstrijd op minder dan anderhalf uur rijden was pas eind maart. En er was er gisteren nog eentje, maar de startlijst stond er al op en die leek flink vol. Toch maar gemaild en was tweede reserve, dinsdag kreeg ik bericht dat ik kon starten, superfijn!
Ik heb echt zo onwijs fijn kunnen rijden, op een paar kleine foutjes na klopte alles, het was eigenlijk gewoon sturen en genieten! Tweede proef was de pijp wat leeg en daar nèt geen winst.
Ik stuiter nog even verder, vind dit zo vet! Vooral ook omdat ik zo fijn heb kunnen rijden en alleen maar aan het genieten was!

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:14

Wat gaaf!!! Super gefeliciteerd!!!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:09

Wat tof! Gefeliciteerd!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:29

Knap hoor. Gefeliciteerd.
Ik ga binnenkort ook maar weer eens starten

martinev

Berichten: 2590
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 15:49

Hoe gaat het met iedereen hier? Zijn er nog wat mensen op pad geweest? Of plannen om weer te gaan?

Ik ben helemaal aan het genieten van de nieuwe wereld die subtop heet, kom ineens op heel andere locaties, stuk verder van huis haha! Had verwacht dat de sfeer heel anders zou zijn dan op de basiswedstrijden, maar vind het eigenlijk heel gezellig!

Gisteren weer onwijs fijn kunnen rijden, dat gevoel dat in de proef gewoon alles lukt en vanzelf lijkt te gaan is zo enorm gaaf! Twee mooie punten gereden met echt mooi commentaar, als het zo lekker blijft gaan kan ik over niet al te lange tijd gewoon aan mijn ultieme droom gaan denken, die slipjas!!! _/-\o_ <3 Echt bizar, had nooit gedacht zo ver te kunnen komen!

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:54

Wat gaaf!! Gefeliciteerd!! Heb je al een jas op het oog?

Bij mij gaan de wissels al behoorlijk goed gelukkig! Maar om haar op wedstrijd niet in de stress te brengen ga ik zaterdag een keer flexibel Z1 starten. Dan kan ze toch wedstr ervaring opdoen zonder die wissels nog. Ben wel heel blij dat er al meer rust inkomt!! Heel blij met de trainingen van Theo hanzon (sinds kort) we gaan super snel vooruit nu. Wat minder spektakel maar meer rust en tact en gedragenheid.

https://youtu.be/5weG2mOcqCg

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:34

Super gaaf Martine!!

Gaudi en ik gaan ook lekker. Tussen vakanties door nu paar keer gestart in het ZZ-licht en de teller staat op +7. Gek genoeg gaat het ZZ-licht echt veel fijner dan het Z2...... Het eventing seisoen komt er weer aan dus ik hoop in april/begin mei nog paar keer te starten en dan mijn punten voor het ZZ zwaar te hebben en dan gaan we in de zomer lekker crossen en dan zien we van t najaar wel weer hoe we verdergaan met dressuren op wedstrijd.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:26

Wat gaaf Martine
Annika wat knap dan dit nivo en dan ook nog eventing rijden
Bij mij ging het z2 juist heel lekker,scores tussen de 65 en 70%
Het zzl gaat stuk minder tussen 58% en 62%
Ik heb nog niet zo vaak gestart
Ik ga zaterdag nog maar een keer.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo veelzijdig zijn wij ( we springen ook) ! en hij kan ook in enkel en 2-span voor de wagen. Gaudsi vind alles leuk

martinev

Berichten: 2590
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 23:01

Jaa supertof Annika, heerlijk die veelzijdigheid!! En je gaat lekker in het ZZL zeg, gaaf!

Ziezoziezo, die scores gaan ongetwijfeld weer omhoog binnenkort! En ik vind deze scores ook al knap hoor!

Kim, wat een gaaf dier zeg! Ziet er goed uit! En vanuit die rust kun je straks vast voorzichtigaan weer naar wat meer 'spektakel'. Nee, heb nog geen slipjas op het oog, durf er ook nog niet echt naar te kijken, voelt een beetje als jinxen haha!

Dat crossen en springen vinden Juna en ik ook heel leuk trouwens, moet het eigenlijk weer meer gaan oppakken, ik ben eigenlijk ook gewoon spring- en eventingruiter, helemaal geen dressuurruiter, maar vind het zo ongelooflijk leuk nu haha!

Tijdje geleden:

Afbeelding

Afbeelding

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:45

gaaf Martine, het seisoen komt er weer aan dus lekker oefencrosjes enzo doen?

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 04:34

Valt mij op dat er hier best veel veelzijdige ruiters zijn. Heb een keer gestart en dat ging helaas niet, hij hield zich te strak. Daarom heb ik voornamelijk gesprongen.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:18

Ik denk ook dat juist de afwisseling zorgt dat de paarden ( en ruiters..) plezier hebben in wat ze doen en gezoend blijven ( zowel fysiek als mentaal). Ik zou echt niet elke dag willen dressuren... ( ik heb stalgenoten die werkelijk nooit het erf af komen....)

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:32

Wat gaaf Martine!!! En Superleuk dat je zoveel plezier in de dressuur hebt gekregen!!