silvia58 schreef:Gewoon de KNHS opbellen en vragen hoe het zit.
Dan weet je of het mag of niet en heb je een antwoord als iemand er wat van zegt.
upendo schreef:silvia58 schreef:Gewoon de KNHS opbellen en vragen hoe het zit.
Dan weet je of het mag of niet en heb je een antwoord als iemand er wat van zegt.
Makkelijkste optie inderdaad.
En op een meer persoonlijke noot; ik heb er minder last van als iemand ernaast loopt en rekening houdt met mij als ik op mijn paard zit dan een of andere dodo die blind is voor andere combinaties, plotseling alle bakregels vergeten is en overal doorheen dendert.
Relaxed schreef:Desi_2409 schreef:Je mag ook longeren van te voren toch? is dat misschien ook een optie?
Maar dat mag dus niet in de losrijbak en persoonlijk vind ik dat ook veel gevaarlijker! Ernaast lopen kan prima, beter dan een losgeslagen projectiel (al dan niet aan de longe)
Algemeen reglement schreef:11. Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan indien hiervoor voldoende ruimte is of er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd is. In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd. In de verschillende disciplinereglementen kunnen aanvullende bepalingen zijn opgenomen.
Dressuur reglement schreef:Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan, indien het losrijterrein voldoende groot is en er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd is uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdorganisatie en de official belast met het toezicht op het voorterrein. In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd.
Padoertje schreef:Bovenstaande is alleen van toepassing mits het in het vraagprogramma is opgenomen door de vereniging, of je van tevoren akkoord hierop hebt ontvangen. Niets zo irritant als iemand zijn paard volledig laat flippen aan de lijn, als je zelf op een (jong) paard zit waar je je handen al aan vol hebt.
Staat het er niet in, check het even bij het secretariaat (en dan niet pas op de dag zelf) en je kunt er rekening mee houden. Al vaak genoeg meegemaakt in mijn regio functie dat andere mensen ernaast lagen door longeergedrag van anderen.
Relaxed schreef:Bowo, losrijterrein en losrijbak zijn toch wel heel verschillende dingen. Iedereen kan bedenken dat longeren in een losrijbak gewoon niet kan en veilig is.. legio maneges die dat dus ook niet toestaan. Op een outdoor is altijd wel een hoekje waar je prima kan longeren
Bowo schreef:Relaxed schreef:Bowo, losrijterrein en losrijbak zijn toch wel heel verschillende dingen. Iedereen kan bedenken dat longeren in een losrijbak gewoon niet kan en veilig is.. legio maneges die dat dus ook niet toestaan. Op een outdoor is altijd wel een hoekje waar je prima kan longeren
Ik ken toevallig een aantal rijbakken waar dit wel kan, bijvoorbeeld locaties met meerdere rijbakken waar kan worden losgereden waarvan er 1 dus (vrijwel) leeg is. Dus ja, er is verschil. Nee, een rijbak is niet per se een definitie voor 'niet toegestaan'.
Ayasha schreef:Het zal wel geen populaire mening zijn maar wellicht moet je nog wat meer op vreemd terrein gaan oefenen als je niet los kan stappen. In dd proef mag die persoon toch ook niet naast je op wandelen?
Ik vind het bloed-irritant en gevaarlijk ook als iemand aan de hand stapt in de losrij-ring. Want plots moeten alle aanwezigen zich aanpassen aan die combinatie want oh wee als je enigszins in de buurt komt. Als je dan in een 20*40 bak zit kan je zo ongeveer stoppen met losrijden. Tot ze zich een keer op hun gemak voelen.
Vavane schreef:Lijkt me sterk dat het niet mag. Als ik parcours ga lopen, stapt mijn moeder ook aan de hand met mijn paard door de losrijbak. En we zijn echt niet de enige.opties om erachter te komen zijn al gegeven, succes!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers