Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:12

Dat gaat inderdaad snel, alvast veel succes :D

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:55

Afgelopen donderdag had ik mij al opgegeven voor ch, ondanks dat ik nog geen 10 min fanatiek kan rijden, en draf een ware balansuitdaging is hebben mijn stadgenoten mij gebracht en geholpen.. na de eerste proef dikke tranen van ontlading, ik had 3 wkn terug nog niet eens verwacht weer op zijn rug te zitten.. het was uiteraard alles behalve goed, zeker de 2e proef was ik niet meer aan het rijden ( toch nog 192,5 en 187 maar goed daarvoor zat ik er niet op).. maar ik was er, zat op mijn paard en vinkje bij mijn revalidatiedoel. Mede mogelijk gemaakt door iedereen om mij heen. Vrijdag was niet zo’n beste dag… maar gisteren zaten we weer op het paard
Afbeelding
Na 10 minuten kost het vooral heel veel moeite
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:19

robbie88 schreef:
Afgelopen donderdag had ik mij al opgegeven voor ch, ondanks dat ik nog geen 10 min fanatiek kan rijden, en draf een ware balansuitdaging is hebben mijn stadgenoten mij gebracht en geholpen.. na de eerste proef dikke tranen van ontlading, ik had 3 wkn terug nog niet eens verwacht weer op zijn rug te zitten.. het was uiteraard alles behalve goed, zeker de 2e proef was ik niet meer aan het rijden ( toch nog 192,5 en 187 maar goed daarvoor zat ik er niet op).. maar ik was er, zat op mijn paard en vinkje bij mijn revalidatiedoel. Mede mogelijk gemaakt door iedereen om mij heen. Vrijdag was niet zo’n beste dag… maar gisteren zaten we weer op het paard
[ [url=m/a9BMNm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na 10 minuten kost het vooral heel veel moeite
[ [url=m/wgui2E.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat super goed gedaan! Heel knap van je. Bijzonder dat onze paarden ons zoveel motivatie kunnen geven.

Fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die je daarmee willen helpen!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:29

Ja de paarden zorgen wel voor en ontspanning en uitdaging.. en mijn stalgenoten en man steunen en helpen onwijs goed

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:11

Wat prachtig om te zien en lezen Robbie! Erg motiverend voor iemand die ook sinds kort weer eindelijk kan rijden na een half jaar aan "revalidatie" en drama

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:23

Gefeliciteerd met de punten LaDonna en Ezo_Ollie! En DiscoDipp met je afvaardiging naar de regio!

Autumn weer een beetje opgeknapt?

Robbie, wat fijn dat je met alle hulp er weer bij kon zijn, en dan ook nog met prachtig resultaat!

Hier gister de laatste keer wedstrijd van het jaar. Met mn Z2 paard de laatste keer sowieso denk ik. Met hem had ik stomme rommels en vooral een heel bijzonder procotol. Jammer als afsluiting, maar ergens ook een bevestiging dat t wel goed is zo.
Mn poppetje voelde net iets moe in dr lijf, bleef wat horizontaal daardoor, maar liep verder echt als een machine de proef door. Zitten, sturen en genieten :) Met haar oranje lint en 203 *\o/* (bleek ik ineens toch te kunnen rijden :=)
En ook wij mogen naar de regio, daarna lekker richting L2.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:46

Wat een mooi bericht robbie88. Heel erg fijn voor je!
En prachtige foto's, jullie zijn een mooie combinatie.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:05

Noukie schreef:
Gefeliciteerd met de punten LaDonna en Ezo_Ollie! En DiscoDipp met je afvaardiging naar de regio!

Autumn weer een beetje opgeknapt?

Robbie, wat fijn dat je met alle hulp er weer bij kon zijn, en dan ook nog met prachtig resultaat!

Hier gister de laatste keer wedstrijd van het jaar. Met mn Z2 paard de laatste keer sowieso denk ik. Met hem had ik stomme rommels en vooral een heel bijzonder procotol. Jammer als afsluiting, maar ergens ook een bevestiging dat t wel goed is zo.
Mn poppetje voelde net iets moe in dr lijf, bleef wat horizontaal daardoor, maar liep verder echt als een machine de proef door. Zitten, sturen en genieten :) Met haar oranje lint en 203 *\o/* (bleek ik ineens toch te kunnen rijden :=)
En ook wij mogen naar de regio, daarna lekker richting L2.


Redelijk maar nog niet helemaal. Gisteren lekker het bos in geweest en kwam nog met trillende benen er vanaf. Volgende week wedstrijd dus ik ben benieuwd :Y)

Gefeliciteerd met je punten!! Super zeg

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:13

Mooi punten, gefeliciteerd!!
Hier even rustig tm 15 januari.
Lekker aan het trainen.
Galop gaat eindelijk wat beter maar blijft linksom echt dramatisch :?

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:23

Wat een mooi bericht Robbie, super lief van al je hulptroepen.

Gefeliciteerd Noukie, waarom stop je eigenlijk met wedstrijden met je andere paard?

Succes volgende week met wedstrijd Autumn, hopelijk gaat het ook met je eigen energie niveau helemaal goed dan.

Wij zijn lekker aan het trainen, 8 januari weer wedstrijd dus dat duurt nog even.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:06

Fijne mensen dus om je heen Robbie, das altijd mooi.

Ik ben druk bezig met de contra galop. Ze springt om in de bocht en ik probeer te veel op te lossen dus dat is nog een dingetje :')

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:14

ja ik heb echt lieverds om mij heen, mensen die zelf ook heel druk zijn ( prof) maar toch de moeite nemen om mij het vrachtwagentje te lenen, en aan te moedigen. Meisje wat hem reed kwam voorlezen, manlief was chauffeur. En zelfs zoon was mee.. voelde mij bijna een beroemdheid

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:15

Autumn: hopelijk snel fit, maar luister naar je lijf, als ik eerder rust had gepakt was ik niet zo slecht geweest als nu

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:14

Ik was in mijn enthousiasme voor aankomend jaar (waar ik hopelijk voor het eerst in mijn leven :O ga starten) wat B dressuurproeven aan het bekijken. Ik kwam dit stukje tegen in Proef 19

Afbeelding

Ik struikel over het vierde onderdeel, waar specifiek "E-B arbeidsdraf" gevraagd wordt. Maar... Je bent toch al aan het draven? Of lees ik het verkeerd? Jullie weten hier vast wel raad mee :)

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:20

Euridicey schreef:
Ik was in mijn enthousiasme voor aankomend jaar (waar ik hopelijk voor het eerst in mijn leven :O ga starten) wat B dressuurproeven aan het bekijken. Ik kwam dit stukje tegen in Proef 19

[ [url=m/m9sisO.png]Afbeelding[/url] ]

Ik struikel over het vierde onderdeel, waar specifiek "E-B arbeidsdraf" gevraagd wordt. Maar... Je bent toch al aan het draven? Of lees ik het verkeerd? Jullie weten hier vast wel raad mee :)


Dit is inderdaad gewoon doordraven. Ik vond dat in het begin ook vreemd. Was de proeven van 2016 nog gewend, maar tegenwoordig is het bij elk onderdeel iets.

Vroeger was het gewoon E afwenden B rechterhand ofzo en dan kwam gewoon de volgende oefening. Nu hebben ze dat allemaal in kleine stukken gemaakt. Mijn voorlezer leest dat niet eens :')

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:38

Euridicey schreef:
Ik was in mijn enthousiasme voor aankomend jaar (waar ik hopelijk voor het eerst in mijn leven :O ga starten) wat B dressuurproeven aan het bekijken. Ik kwam dit stukje tegen in Proef 19

[ [url=m/m9sisO.png]Afbeelding[/url] ]

Ik struikel over het vierde onderdeel, waar specifiek "E-B arbeidsdraf" gevraagd wordt. Maar... Je bent toch al aan het draven? Of lees ik het verkeerd? Jullie weten hier vast wel raad mee :)


Ja, je blijft gewoon in arbeidsdraf de hele tijd :)

Knhs heeft een aantal proeven "verduidelijkt", dus ja blijkbaar was het nodig voor het geval dat iemand van plan was om ff tussendoor te gaan piafferen ofzo :=

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:45

Fly_high schreef:
Knhs heeft een aantal proeven "verduidelijkt", dus ja blijkbaar was het nodig voor het geval dat iemand van plan was om ff tussendoor te gaan piafferen ofzo :=


:') :') vind het alleen maar verwarrender zo, maar goed. Weet ik dat, ga ik vast wel vaker tegenkomen. Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 17:34

Ik raak dan ook in de war hoor. Dan ben ik bang dat ik iets vergeten ben en dan rijd ik erna verkeerd ofzo :')

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 17:52

Fly_high schreef:
Knhs heeft een aantal proeven "verduidelijkt", dus ja blijkbaar was het nodig voor het geval dat iemand van plan was om ff tussendoor te gaan piafferen ofzo :=


:') :')

Die van mij springt nog steeds de wissels om de 3 op de grote volte dus dan moeten ze daar ook maar wat aan doen _O-

Maar ik vind het inderdaad ook alleen maar onduidelijker haha.

Wij hebben zo dadelijk weer voor t eerst les, Nina is net een bom. Tis echt voluit sprinten of stilstaan, no inbetween. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen :+

Zadelmaker is vanmorgen geweest voor de 7de en laatste keer dit jaar :') Volgende week kom de masseur nog eens dus ik hoop dat we dan weer op Nina’s normaalst kunnen trainen _O-

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:14

Discodipp: kwam de rug ook echt van je zadel? Dat zou het omspringen uiteraard ook wel verklaren.. ik hoop dat het nu allemaal goed is

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:18

Euridicey schreef:
Fly_high schreef:
Knhs heeft een aantal proeven "verduidelijkt", dus ja blijkbaar was het nodig voor het geval dat iemand van plan was om ff tussendoor te gaan piafferen ofzo :=


:') :') vind het alleen maar verwarrender zo, maar goed. Weet ik dat, ga ik vast wel vaker tegenkomen. Thanks!


En juist op deze punten gaat het nu zo vaak fout!

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:24

Vroeger had je ook onduidelijke stukken, ik heb nog allemaal proeven waar van alles weg gekrast is haha. Ik kras sowieso dingen door die niet gelezen hoeven te worden. Dus soms zelfs meer, als ik toch wel weet wat te doen, zoals bij wijken was het gewoon afwendeb eb wijken voor linkerbeen. Ipv na enkele paardlengtes enzo. Of verruimen ipv enkele passen. Maar als ze het zo apart opschrijven ks het ook een apart cijfer en dat is soms wel handig.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:29

Klinkt nog niet top idd Autumn, hopen dat je volgende week weer echt fit bent. Al klinkt lekker het bos in wel fijn natuurlijk :)

cocktailtime, is ie verder linksom ook minder of alleen de galop?

en thanks allemaal, was blij verrast met die punten, lekkere afsluiting :D

Roulette, hij heeft t in t Z2 wel echt lastig, hij is niet echt gebouwd om te buigen en achter te zakken en dan springt ie ook nog bijzondere wissels. Tel daar de paar rommels bij op die ik onderweg altijd wel maak en dan zit je telkens op net niet/net wel, vaker op net niet. ZZL is daarmee sowieso geen optie meer, dus dan is het eigenlijk zonde van de startkaart. Hij blijft thuis gewoon mn grote maat hoor :) Maar dan vooral lekker de dingen die m makkelijk afgaan en alles net een tandje simpeler.

Hahahaha, Fly High, deed jij niet piafferen dan op die lijn? Of een mooi pirouetje tussendoor? O:) :D
Maar het idee is inderdaad dat de grijze gebieden ook meer meegenomen kunnen worden.

DiscoDipp, hoe ging je les? En oooh, jij hebt 7x per jaar de zadelmaker, dan valt de mijne met om de 4 maanden nog wel mee.... (en dat vind ik al heftig, maar ze is best een boel aangekomen, eindelijk, dus ja, zadel te krap :+)

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:39

@noukie linksom gaat die over het algemeen wel ietsje minder maar de draf is niet zo heel erg. Hij heeft wat moeite met de buiging.
In de linkergalop zet ik mezelf een beetje vast en ik denk dat die wel een beetje bang geworden is omdat ik mezelf vast zet. Reactie op reactie zou ik maar zeggen.
Ik zit ook echt heel stijf linksom en rechtsom heb ik dat helemaal niet.

We krijgen wel meer controle maar hij trekt zich helemaal uit de aanleuning. Dus het komt langzaam wel maar het is best frustrerend en lastig om er doorheen te komen

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:40

Mijn zadelmaker komt echt maar 1x per jaar voor de jaarlijkse controle. Ben altijd heel tevreden met godfried broekman.

Hij moet nu wel weer bijna komen want mijn singelstoten zijn aan vervanging toe