lieke2 schreef:mmm, dat klinkt toch minder erg dan ik in eerste instantie deed vermoeden. Ik denk ook dat de organisatie dit al veel vaker heeft meegemaakt dan ik, aangezien zij zowat elke maand een wedstrijd organiseren.
Maar nee, je wordt er niet voor gevraagd, en eigenlijk vind ik het een minder goede zaak dat er niet iemand rondloopt die ook het losrijterrein in de gaten kan houden, daar gebeuren de dingen die niet door de beugel kunnen.
Als alles volgens het reglement verloopt hoort de ringmeester in ieder geval op selectiewedstrijden, een jurylid in de betreffende discipline te zijn!
Verder is ook het toezicht op het losrijterrein de verantwoordelijkheid van de organiserende vereniging, en het komt inderdaad vrij vaak voor dat er mensen ingezet worden, die eigenlijk te weinig kennis van het reglement hebben, en ook nog eens te weinig mondig zijn, wanneer mensen bij het losrijden het reglement overtreden!
Je wordt er inderdaad niet voor gevraagd (om bondsvertegenwoordiger te zijn), maar je wordt als jurylid geacht het reglement te kennen, en dan weet je dat dit af en toe van je verwacht wordt als je op wedstrijden gaat jureren.