Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3313
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:42

Volgens mij altijd tijdens outdoorseizoen?

Dat ben ik in ieder geval gewend met springen. Tijdens dressuurwedstrijden zie ik inderdaad veel meer mensen met jasjes aan maar is het niet omdat ze het gewoon netter vinden?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:49

Mag outdoor idd altijd. Regels zijn een aantal jaar geleden veranderd. Toen mocht het alleen bij meer dan 25 graden geloof ik. Nu mag je het zelf weten

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:48

Fly_high schreef:
Volgens mij altijd tijdens outdoorseizoen?

Dat ben ik in ieder geval gewend met springen. Tijdens dressuurwedstrijden zie ik inderdaad veel meer mensen met jasjes aan maar is het niet omdat ze het gewoon netter vinden?


Ik denk het ja, naja dan hou ik mijn jasje lekker aan. Misschien ooit kijken voor zo’n mesh variant.

Zijn er meer mensen die nog op pad gaan en ver vooruit plannen?

Ik heb 18-9 bij de Rijnruiters en 9-10 & 10-10 bij de Maarnse Bergruiters staan (fanatiek een heel weekend).

Als ik niet vooruit plan ga ik teveel muggenziften op details, en nu is het gaan met die banaan en MOET ik van mezelf.

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:51

Wiwabalia schreef:
Fly_high schreef:
Volgens mij altijd tijdens outdoorseizoen?

Dat ben ik in ieder geval gewend met springen. Tijdens dressuurwedstrijden zie ik inderdaad veel meer mensen met jasjes aan maar is het niet omdat ze het gewoon netter vinden?


Ik denk het ja, naja dan hou ik mijn jasje lekker aan. Misschien ooit kijken voor zo’n mesh variant.

Zijn er meer mensen die nog op pad gaan en ver vooruit plannen?

Ik heb 18-9 bij de Rijnruiters en 9-10 & 10-10 bij de Maarnse Bergruiters staan (fanatiek een heel weekend).

Als ik niet vooruit plan ga ik teveel muggenziften op details, en nu is het gaan met die banaan en MOET ik van mezelf.



Ik heb al plannen tot eind van het jaar.
Wellicht dat er nog een keer een wedstrijd bijkomt of afvalt maar in principe weet ik al waar en wat ik wil starten.

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:54

Ah ik ben dus niet de enige! :)

LaDonna75

Berichten: 2183
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:35

Ik heb ook min of meer de planning tot eind van het jaar rond. Ook ivm werk, ik werk onregelmatig. Bij mijn vereniging is maandelijks een wedstrijd.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:46

Ik plan niet meer zo ver vooruit. Meestal een maand ofzo, maar nu ietsje verder omdat ik wellicht selectie mee wil rijden.

Ik zou de 9e starten, maar dat is ineens indoor geworden en daar ben ik nog niet aan toe. Eerstvolgende op de planning is de 19e en daarna wil ik misschien selecties meerijden. Even kijken of dat past en of ik dan B of L1 doe

Autumnn

Berichten: 8068
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:19

Mijn PRE en ik zijn helaas nog niet klaar om te starten ondanks dat ik het zo graag wil. Gaat steeds een stapje beter maar in de buitenbak staan nog allemaal bakkabouters. Eerst even vriendjes worden met de bakkabouters en dan mag hij mee :D . In de binnenbak gaat het rijden erg goed en fijn maar ik heb geen idee hoe hij het doet op een andere locatie.
Voorlopig blijf ik dus maar even groomen, voorlezen en hier meelezen :D

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:09

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:30

Nobel01 schreef:
Wij gaan over twee weken voor het eerst op een andere locatie rijden, dit om te kijken hoe braaf ze is, of dat we er nog niet klaar voor zijn.
Best spannend zo’n eerste keer ergens anders rijden.


Spannend!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:49

Oeh spannend! Maar komt vast goed!

Ik heb de 18e mn laatste wedstrijd voor nu en dan gaan we even doortrainen voor het nieuwe zomerseizoen.

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:35

Mijn wedstrijdweekend ging helaas niet door :( lieve paard was kreupel (en is dat nogsteeds een beetje) sinds de week ervoor. Waarschijnlijk een hoefzweer

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:32

Rijden jullie trouwens los met rondom beenbescherming ?

Ik heb net alles binnen van ej, maar rijd normaal alleen met voorkappen en springschoenen voor en achter , maar heb nu ook kappen voor achter gekocht . Maar twijfel of het dan niet een kermis word :')

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:33

ir_2021 schreef:
Mijn wedstrijdweekend ging helaas niet door :( lieve paard was kreupel (en is dat nogsteeds een beetje) sinds de week ervoor. Waarschijnlijk een hoefzweer

Och jammer zeg!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:57

ir_2021 schreef:
Mijn wedstrijdweekend ging helaas niet door :( lieve paard was kreupel (en is dat nogsteeds een beetje) sinds de week ervoor. Waarschijnlijk een hoefzweer



Ah balen! Hopelijk is ie snel weer de oude!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:59

Naomi_Haffie schreef:
Rijden jullie trouwens los met rondom beenbescherming ?

Ik heb net alles binnen van ej, maar rijd normaal alleen met voorkappen en springschoenen voor en achter , maar heb nu ook kappen voor achter gekocht . Maar twijfel of het dan niet een kermis word :')


De ene x wel de andere keer niet, ligt eraan hoeveel zin ik heb en wie er mee is om me te helpen die dag. Als je paard achter beschermers niet kent zou ik het eerst thuis een keertje oefenen en niet op wedstrijd.

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:33

Ik kom mij hier ook melden :-)

Dat had ik nog niet eerder gedaan, want dan rust er gelijk zo'n soort vloek op :))

Afgelopen weekend zijn wij voor het eerst B gestart :D

Nobel01 schreef:
Wij gaan over twee weken voor het eerst op een andere locatie rijden, dit om te kijken hoe braaf ze is, of dat we er nog niet klaar voor zijn.
Best spannend zo’n eerste keer ergens anders rijden.


Voor ons was dit inderdaad ook voor het eerst op een andere locatie :-) . Doel was ook gewoon om er een positieve ervaring van te maken voor paardlief. Met de trailer op pad, even wat rijden (niets ingewikkelds), wortels na afloop en weer mee naar huis :-) .

De voorbereiding was verre van optimaal. Op locatie was hij eigenlijk heel braaf hoewel hij er in slaagde om al zijn energie in 15 minuten te verbruiken :)) . De eerste proef wel een winstpuntje gereden :D

Volgende maand gaan we weer.

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:51

Ik was even aan het terug lezen :-)

Fly_high schreef:
We missen namelijk allebei wat uitdaging, maar aan de andere kant ben ik echt geen dressuurster... Momenteel slechts B+5, ik heb letterlijk 3x dressuur gestart in mijn hele leven :+ daarvoor en daarna alleen maar gesprongen. Ik merk dat juryleden niet bepaald enthousiast zijn over springzadels en een fatsoenlijk dressuurzadel is financieel even buiten mijn bereik... wil iemand mij wat moed inpraten?


Ons dressuurzadel past op dit moment even niet meer :roll:, dus ik rij ook gewoon met springzadel. Dit waren wij afgelopen weekend:


Afbeelding

Geen enkele opmerking over mijn zadel en gewoon 2 keer een 6.5 voor houding en zit :-)


Afbeelding

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:53

Welkom! :)

Wij hebben afgelopen weekend onderling gestart op onze stal (wel door een officïele jury), 175,5. Ik vond de punten aan de hoge kant want voor mijn gevoel ging het mwah.

Over twee weekjes weer op pad.

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 16:24

Fijn dat jullie allemaal zo lekker gaan! Omdat ik me had uitgeschreven voor zaterdag ben ik maar gaan schrijven naast de jury, kan iedereen aanraden om dat eens te doen. Leer er zo ontzettend veel van!!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:20

Oh ja dat wil ik ook eigenlijk wel doen! Maar ik hoor niet zo goed links en ben bang dat ik mensen hun protocol verpruts :')

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:42

Jeanines99 schreef:
Fijn dat jullie allemaal zo lekker gaan! Omdat ik me had uitgeschreven voor zaterdag ben ik maar gaan schrijven naast de jury, kan iedereen aanraden om dat eens te doen. Leer er zo ontzettend veel van!!


O, dat lijkt mij ook weleens leuk om te doen! Hoe kom je er zo bij?

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:08

Bij ons vragen ze altijd wel mensen vanuit de rijvereniging. Ik ga nu ook maar schrijven zondag bij de L1 en L2. Hoger durf ik niet :')
Doe ook niet mee met rijden want paard gaat verhuizen zaterdag :):)

Jeanines99
Berichten: 58
Geregistreerd: 11-04-18
Woonplaats: Brabant

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 22:00

Ik kijk gewoon op de knhs kalender naar wedstrijden in de buurt, dan mail ik de organisatie. Of andersom zoals zaterdag vroegen ze het vanuit de organisatie. Echt super leuk om te doen, heb ook alle klassen meerdere keren geschreven en je leert elke keer weer nieuwe dingen die super handig zijn voor het rijden van je eigen proeven!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je B-debuut in 2021 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:32

Ik ben vandaag toch gestart, was het niet van plan omdat het binnen zou zijn, maar was naar buiten verplaatst weer. Eerste proef fijn gereden, tweede proef was minder. Met 211 & 200,5 nog hele mooie punten en leuk commentaar vab de jury.