Ik vond het opzich wel goed gaan. De echte grote fouten waren een galopwissel op de volte die ik gelijk weer had herstelt. Niet stilstaan bij het groeten en een keer bokken bij het aanspringen in galop. Verder stond er iemand langs de kant met een zakje chips die enorm begon te knisperen toen ik langs reed, dus ik had voor dat onderdeel een 3! Maar dat neem ik ons niet kwalijk.
Op het commentaar van de jury stond bij alle 26 onderdelen dat het paard te diep loopt. Hier werken we aan in de les, maar ik wist niet dat dit in de B zo zwaar gestraft werd. Verder waren alle keren dat ik van hand veranderde via de diagonaal scheef, ik weet niet wat ze hiermee bedoelen want ik heb toch echt goed van letter tot letter gereden met een rechtgericht paard.. Het stilstaan in beide proeven ging geen enkele keer goed en dat koste me ook wel wat punten. Thuis gaat dit overigens wel altijd goed dus hier hoeven we verder niet echt hard aan te werken.
Ik moet dus kennerlijk rijtechnisch voor de B nog enorm wat verbeteren anders zou ik niet zulke punten krijgen... Ik had namelijk niet het gevoel dat de proefjes zo slecht gingen, maar ik heb daarbij ook nog nooit eerder officieel gestart. In de les trainen we zelfs al op L niveau...
Dus wat voor tips hebben jullie voor mij aan de hand van wat ik hier heb neergezet...
Het is een paard dat altijd lekker nageefelijk loopt, het gevaar is dat hij als hij moe is dus te diep loopt... Ik weet wel dat ik dan voorwaardser moet rijden, maar kennerlijk was het niet genoeg ik beide proeven..
Ben nu een beetje verdrietig en enorm teleurgesteld. Ik neem het paard niets kwalijk hoor, laat dat duidelijk zijn. Ik ben juist trots op hem dat hij de proefjes zo heeft uitgelopen maar zulke punten had hij niet verdient..
Dus tips graag voor volgende keer, 13 maart starten we voor de tweede keer. Overigens jureerde de jury over het algemeen niet zo laag hoor, ik was geloof ik een van de weinige met zulke punten...