Waar oefenspringen in ZH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Waar oefenspringen in ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 01:26

Mijn bijrijdster wil de ORUN-cursus gaan doen, en daarvoor moet ze L1+1 dressuur en L+1 springen zijn. Dit mag ook met een D- of E-pony, en daarvoor mag ze Jordy lenen.
Nu zal de dressuur niet het punt zijn, maar het springen zou weleens problemen op kunnen leveren. Hij kan (ondanks dat het een tinker is) heel behoorlijk springen, dat is niet het probleem. Het probleem is dat hij thuis alles netjes springt, maar op vreemd terrein...
Hij wil of erg hard, of alles is eng, waardoor hij gigantische noodsprongen maakt. Ze heeft al eens een onderlinge springwedstrijd met hem gereden, en ze kreeg hem rond, maar het publiek zat op het puntje van hun stoel.....
Dus vandaar dat het me een slim idee lijkt om eerst wat oefenwedstrijden te rijden, en ook omdat ze wel een paard of pony nodig heeft die in beide disciplines kan. Om nou eerst een startkaart aan te vragen etc. om er dan achter te komen dat het eigenlijk niet gaat is ook sneu.
Weet iemand waar deze in Zuid-Holland gehouden worden?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 02:20

Wassenaar, Zuid Hollandsche Jachtvereniging.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:40

Volgens mij elke donderdagavond in Simonshaven

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:16

Ik weet dat ze bij het Bergse Bos (bergschenhoek) , elke maand een keer een oefenparcours hebben!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:40

Op manege de Molenkamp in Nootdorp is er elke eerste zaterdagavond van de maand een oefenparcour.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:06

Cinzano schreef:
Op manege de Molenkamp in Nootdorp is er elke eerste zaterdagavond van de maand een oefenparcour.


helaas gaat deze zeer vaak niet door, bergse bos heb je meer kans, das op vrijdagavond, eerste van de maand...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:26

Prinsenstad heeft ook wel eens oefenspringen.... in Delft