Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:57

Haha mail krijg ik gewoon een melding van, dus ik vind dit een stuk relaxter _O-

Als je de regels niet opnieuw leest dan weet je die paar nieuwe dingetjes inderdaad niet

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:59

PSvanLot schreef:
Dat zal echt geen probleem zijn.

Heb even een mailtje gedaan naar het online platform betreffende de neusriem, weet niet hoe duidelijk dat gecommuniceerd is.


Ik denk dat het komt doordat er elke x weer iets kleins gewijzigd wordt. Want degenen die vaker meedoen gaan gewoon rijden, en echt niet elke x weer lezen of er ook wat gewijzigd is

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:00

Leuk nieuw topic ik meld me ook weer! *\%/*

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:01

Nibbit schreef:
PSvanLot schreef:
Dat zal echt geen probleem zijn.

Heb even een mailtje gedaan naar het online platform betreffende de neusriem, weet niet hoe duidelijk dat gecommuniceerd is.


Ik denk dat het komt doordat er elke x weer iets kleins gewijzigd wordt. Want degenen die vaker meedoen gaan gewoon rijden, en echt niet elke x weer lezen of er ook wat gewijzigd is


Zijn ook mensen die vooral niets gelezen hebben ;) Komt toch regelmatig een filmpje voorbij wat niet klopt.

De KNHS had er misschien goed aan gedaan om bij het lanceren van het nieuwe platform aan te geven dat er wijzigingen in het reglement zijn.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:04

PSvanLot schreef:
Goed dat het moet, ik heb nu inmiddels 10 proefjes gedaan, maar geen enkele ruiter heeft het getoond.


Vind ik eigenlijk ook niet heel gek. Het is in de reglementen erbij gezet, maar als je al regelmatig proeven hebt ingestuurd ga je niet elke keer dat reglement opnieuw lezen.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:11

xVerax schreef:
PSvanLot schreef:
Goed dat het moet, ik heb nu inmiddels 10 proefjes gedaan, maar geen enkele ruiter heeft het getoond.


Vind ik eigenlijk ook niet heel gek. Het is in de reglementen erbij gezet, maar als je al regelmatig proeven hebt ingestuurd ga je niet elke keer dat reglement opnieuw lezen.


De regels komen vanzelf tevoorschijn als je een filmpje wilt insturen op het platform. Dat lees je dan toch even door? :o Ik vond het in elk geval vrij duidelijk en ik stuur ook al sinds de zomer filmpjes op.
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 04-12-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:11

PSvanLot schreef:
Zijn ook mensen die vooral niets gelezen hebben ;) Komt toch regelmatig een filmpje voorbij wat niet klopt.

De KNHS had er misschien goed aan gedaan om bij het lanceren van het nieuwe platform aan te geven dat er wijzigingen in het reglement zijn.


Dat was inderdaad wel heel goed geweest denk ik :j

Maarja we klagen niet ;) we zijn alweer blij dat het mogelijk is :D

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:17

Ik meld me ook weer. Hoop van het weekend een proefje te kunnen filmen.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:22

Zou iemand mij alsjeblieft stap voor stap willen uitleggen hoe het nou precies in zijn werk gaat?
Ik ben lid van de knhs en van een vereniging.
Met mijn vorige paard heb ik een startpas gehad.
Ik wil graag af en toe een proefje rijden dus geen vaste startpas.
Hoe gaat het in zijn werk?
Ik moet een dagpas hebben volgens mij?
Dus als iemand mij echt vanag paard aanmelden en zo alle stappen zou willen uitleggen zou ik heel fijn vinden!

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:56

Ik heb nog geen proefje gehad maar mij wel gelijk aangemeld of ik moet stappen gemist hebben

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:28

PSvanLot schreef:
Je kunt als je wilt 5 tokens tegelijkertijd kopen. Je kunt echter maar 1 proefje per week insturen.

Je hoeft dus ook niet meteen een proefje in te sturen als het je net niet past in die week. Dat is natuurlijk super fijn.

Texas02 schreef:
Dus theoretisch kan ik nu al een proefje kopen, en dan pas over twee weken filmen en insturen? Of ook andersom, zaterdag filmen en daarna pas kopen en insturen?

(quotes uit het vorige topic). Ik reageerde daar al op:
Dat is anders niet wat knhs tegen mij zei :n
Hun reactie was; “ Via paardrijden.nl kun je inschrijven door een artikel te kopen en dan moet je zorgen dat het filmpje binnen een week wordt ingestuurd.”

Voor de zekerheid heb ik KNHS nog even om verduidelijking gevraagd; "Kan ik nu alvast artikelen kopen voor de toekomst? Dus als ik bijvoorbeeld pas over 2 weken weer een film wil opnemen en insturen".

Reactie van KNHS: "Per week kun je 1 artikel kopen = 1 filmpje insturen. Je kunt geen artikelen hamsteren."

En verder heb ik even duidelijkheid gevraagd over de data. Het is dus inderdaad zo dat de weken nu van maandag tm zondag lopen. :j Dat hadden wij inmiddels zelf al uitgevogeld, maar toch prettig om het bevestigd te hebben :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 16:31

linda2008 schreef:
Reactie van KNHS: "Per week kun je 1 artikel kopen = 1 filmpje insturen. Je kunt geen artikelen hamsteren."

_O-

tennan
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:37

Zou er al iemand 46 artikelen gekocht hebben dan? Dat ze dat er specifiek bij zetten _O-

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:40

TamaraFloor schreef:
Zou iemand mij alsjeblieft stap voor stap willen uitleggen hoe het nou precies in zijn werk gaat?
Ik ben lid van de knhs en van een vereniging.
Met mijn vorige paard heb ik een startpas gehad.
Ik wil graag af en toe een proefje rijden dus geen vaste startpas.
Hoe gaat het in zijn werk?
Ik moet een dagpas hebben volgens mij?
Dus als iemand mij echt vanag paard aanmelden en zo alle stappen zou willen uitleggen zou ik heel fijn vinden!


Precies wat ik ook wil, Paard is nog veel te bang om te laden, dus voorlopig kan ik niet echt op wedstrijd. Aangezien ik toch in elke klasse mag starten, ga ik ook niet voor alle winstpunten, lijkt me gewoon heel leuk om eens 1 of 2x te starten om te kijken waar we staan.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:49

linda2008 schreef:
Staat niet in de regels dat het op het neusbot getoont moet worden. En ik weet 300 procent zeker dat een jury op mijn filmpjes kan zien dat het zo los zit, dat het ook op het neusbot niet strak kan zitten. Maar dat is mijn mening :o


Officieel gezien beoordeel je wel de ruimte van de neusriem vanaf het neusbot: https://youtu.be/DdmsntLmOvc

Maar gezien ze het niet vermelden denk ik dat er weinig juryleden koud of warm lopen als je het zo doet en ze het duidelijk kunnen zien.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 04-12-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:52

Dat zei ik net ook; lijkt mij er om gaan dat ze het duidelijk kunnen zien. En hoe je dat dan doet zal iets minder van belang zijn mag ik aannemen...

Edit; kan het de volgende keer wel zo doen hoor ;) maar ik denk niet dat mijn filmpje er nu op afgekeurd word zeg maar :P
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 04-12-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:55

Kwam nog het filmpje tegen die de knhs in het voorjaar va. 2019 heeft gepubliceerd over het controleren van de neusriem. Even toegevoegd in mijn vorige bericht. :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:59

Oke laatste wat ik er over ga zeggen; ik weet echt wel hoe het hoort! Maar dat is niet hoe wij het tot nu toe gedaan hebben omdat je inderdaad met 1 hand enzovoort. We zullen het de volgende keer op de juiste manier proberen maar ik denk niet dat een jury mijn filmpje nu afwijst omdat ik niet bij het neusbot zit, want ze kunnen overduidelijk zien hoe los mijn neusriem en sperriem zitten. :)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:04

linda2008 schreef:
Oke laatste wat ik er over ga zeggen; ik weet echt wel hoe het hoort! Maar dat is niet hoe wij het tot nu toe gedaan hebben omdat je inderdaad met 1 hand enzovoort. We zullen het de volgende keer op de juiste manier proberen maar ik denk niet dat een jury mijn filmpje nu afwijst omdat ik niet bij het neusbot zit, want ze kunnen overduidelijk zien hoe los mijn neusriem en sperriem zitten. :)


Volgens mij zegt niemand dat je filmpje afgekeurd wordt :P We maken alleen duidelijk dat het moet en hoe het volgens de knhs moet, zodat iedereen er van op de hoogte is. En feit blijft dat je aan de zijkant niet kan meten hoe los een neusriem zit. Je kan aan de zijkant genoeg ruimte hebben, maar hij kan tegelijkertijd te strak zitten op het neusbot waardoor het paard niet kan kauwen :)

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:15

Leuk, een nieuw topic! Dank voor de duidelijke opening urosa *\o/*

Ik heb ontzettend veel zin om het nieuwe platform uit te proberen, we hebben door omstandigheden ruim een maand niet gefilmd en ik mis het gewoon. :') Helaas kan ik alleen maandagochtend filmen in een buitenbak, precies wanneer er regen voorspeld is, dus ik hoop dat het mee gaat vallen.

Heel goed dat de neusriem-regel erbij gekomen is!

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:22

ik heb net mijn punten al terug van een proef die ik een uur geleden heb ingeleverd... ben een beetje teleurgesteld :(

In de m2 heb je een keertwendig bij de A linksom deze doe ik netjes 2 meter van de hoefslag af zodat het gehele paard te zien is doe ik dit niet dan zie je de benen niet. heb ik een dikke onvoldoende en -2 gekregen omdat ik hem op de verkeerde plek laat zien? Idem met de contra rij ik heel ietstje van de hoefslag zodat alles goed te zien is.. ook een dikke 3... vorige juryleden vonden het zeer prettig dat ik hem iets van de kanten af deed zodat ze alles konden zien..

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:22

Ik krijg regelmatig filmpjes waarbij ik denk dat er zelfs geen pink tussen kan aan de zijkant (maar ik kan het niet controleren), dus ik ben er echt blij mee dat dit is meegenomen als regel.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:32

eva92 schreef:
ik heb net mijn punten al terug van een proef die ik een uur geleden heb ingeleverd... ben een beetje teleurgesteld :(

In de m2 heb je een keertwendig bij de A linksom deze doe ik netjes 2 meter van de hoefslag af zodat het gehele paard te zien is doe ik dit niet dan zie je de benen niet. heb ik een dikke onvoldoende en -2 gekregen omdat ik hem op de verkeerde plek laat zien? Idem met de contra rij ik heel ietstje van de hoefslag zodat alles goed te zien is.. ook een dikke 3... vorige juryleden vonden het zeer prettig dat ik hem iets van de kanten af deed zodat ze alles konden zien..


Dat is echt heel snel gejureerd! :wow: Jammer dat het tegenvalt.. ik weet niet of je de knhs of jury een berichtje kan doen? Ik weet alleen dat je bij de korte zijde van de C een meter van de hoefslag af mag in bijvoorbeeld een binnenbak. Zodat oefeningen daar beter op camera komen te staan. Maar op andere plekken ben ik er niet van op de hoogte. Bedoel je niet C ipv A? Bij de A lijkt mij dat het paard sowieso geheel op film staat, want je filmt bij de C..
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 04-12-20 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:33

Die keertwending is bij de C, dat bedoelt Eva, bij de C dus van de hoefslag af om goed te laten zien. Heel zuur dan dit.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 04-12-20 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:33

KirstenHorse schreef:
eva92 schreef:
ik heb net mijn punten al terug van een proef die ik een uur geleden heb ingeleverd... ben een beetje teleurgesteld :(

In de m2 heb je een keertwendig bij de A linksom deze doe ik netjes 2 meter van de hoefslag af zodat het gehele paard te zien is doe ik dit niet dan zie je de benen niet. heb ik een dikke onvoldoende en -2 gekregen omdat ik hem op de verkeerde plek laat zien? Idem met de contra rij ik heel ietstje van de hoefslag zodat alles goed te zien is.. ook een dikke 3... vorige juryleden vonden het zeer prettig dat ik hem iets van de kanten af deed zodat ze alles konden zien..


Dat is echt heel snel gejureerd! :wow: Jammer dat het tegenvalt.. ik weet niet of je de knhs of jury een berichtje kan doen? Ik weet alleen dat je bij de korte zijde van de C een meter van de hoefslag af mag in bijvoorbeeld een binnenbak. Zodat oefeningen daar beter op camera komen te staan. Maar op andere plekken ben ik er niet van op de hoogte.


ja heel erg snel.. het voelt ook een beetje afgeraffeld... ik doe de oefening ongeveer 1 a 2 meter naast de hoefslag. Heb dus gefilmd in een binnenbak en als ik niet iets van de c af ga kan je niks zien