Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:22

Wij hebben zojuist bericht gehad dat ze t online starten weer verder gaan uitrollen voor de duur van de lockdown en de periode dat reguliere wedstrijden niet mogelijk zijn.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:58

Je kon de laatste tijd tot 5 winstpunten behalen met online proeven, toch? Als je elk paard van 6 jaar of ouder meteen Z mag starten, kan je dan wel gewoon versneld promoveren met online starten, omdat je de winstpunten niet nodig hebt? Ik start vaak een paar keer L1 op wedstrijd om in te komen, dan een keertje M1 en dan Z. Ik ben benieuwd of dat online ook kan, indien ze de klasses aanbieden. Z zal lastig zijn.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:01

_Lorette_ schreef:
Je kon de laatste tijd tot 5 winstpunten behalen met online proeven, toch? Als je elk paard van 6 jaar of ouder meteen Z mag starten, kan je dan wel gewoon versneld promoveren met online starten, omdat je de winstpunten niet nodig hebt? Ik start vaak een paar keer L1 op wedstrijd om in te komen, dan een keertje M1 en dan Z. Ik ben benieuwd of dat online ook kan, indien ze de klasses aanbieden. Z zal lastig zijn.


Lijkt me wel. Ik doe dat precies zo.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:02

Lijkt mij wel, je hebt die winst niet nodig, dus maakt het niet uit of en waar je ze haalt.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:21

Ik ben benieuwd of ze dat voor het mennen ook gaan doen.
Ik heb wat lesklanten die in januari hun debuut gepland hadden en nu natuurlijk heel erg balen. Die zouden nu dan graag online een proefje rijden om mee te beginnen.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:02

Oeh dit zou echt heel fijn zijn! Dan hoop ik dat ik nog 3 proefjes kan insturen voor mijn startkaart verloopt :)

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:29


Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:59

Super! Dan ga ik ook maar weer even oefenen voor het Z1 :)

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:04

Ik rijd 1 of 2 keer per week (als ik daar tijd voor heb, verder wordt ze praktisch niet gereden) een recreatiepaard dat (logischerwijs) niet bekend is met wedstrijden. Ik weet niet eens of ze normaal te vervoeren is. Het leek me een mooie oefening om die al eens online een proef te laten lopen. Ik zou dan een startkaart moeten aanvragen. Wellicht een dagpas voor mij. Kies je dan de datum van het online meetmoment of ergens in de week ervoor?
En je hoeft je verder niet in te schrijven, als je het Online Dressuur Artikel maar hebt gekocht? is er dna plek voor iedereen?
Inschrijven kan dan een dag na het aanvragen van je startpas? :o? :o? :o?

Ik ben er helemaal uit en snap er niets van. :')

Eve_16
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:38

Ik volg ook even, ik kan als het goed is in een bak rijden die oké is om te filmen en 20x60 is. Zou wel fijn zijn op deze manier nog wat Z1 proeven te starten, had eigenlijk op de planning om halverwege het voorjaar de overstap naar het Z2 te maken.

Ik heb vorige keren niets gevolgd over de online proeven omdat ze een lange periode niet mochten in het Z1 én ik geen 20x60 baan had, ook niet waar ik heen kon.

Had nu bij voorbaat mijn startpas maar vast geannuleerd vanaf januari omdat ik het alweer aan zag komen… nu denk ik er toch over om online even door te starten.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:13

Blijf het wel jammer vinden dat het Z tm ZZl maar om de week ingestuurd mag worden. En Z2 is ook de meest helse proef zeg Komende week maar stukjes uit de proef meenemen in de training en hopen dat de buitenbak niet bevriest.

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:24

_Lorette_ schreef:
Ik rijd 1 of 2 keer per week (als ik daar tijd voor heb, verder wordt ze praktisch niet gereden) een recreatiepaard dat (logischerwijs) niet bekend is met wedstrijden. Ik weet niet eens of ze normaal te vervoeren is. Het leek me een mooie oefening om die al eens online een proef te laten lopen. Ik zou dan een startkaart moeten aanvragen. Wellicht een dagpas voor mij. Kies je dan de datum van het online meetmoment of ergens in de week ervoor?
En je hoeft je verder niet in te schrijven, als je het Online Dressuur Artikel maar hebt gekocht? is er dna plek voor iedereen?
Inschrijven kan dan een dag na het aanvragen van je startpas? :o? :o? :o?

Ik ben er helemaal uit en snap er niets van. :')


Heb gezien dat er voor online een aparte pas is. Moet je even op de site zien van de knhs

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:40

Padoertje schreef:
Blijf het wel jammer vinden dat het Z tm ZZl maar om de week ingestuurd mag worden. En Z2 is ook de meest helse proef zeg Komende week maar stukjes uit de proef meenemen in de training en hopen dat de buitenbak niet bevriest.


Ik vind proef 30 juist heel fijn rijden :D beter dan die proef waar je op de slangen volte een vliegende wissel van contra naar contra moet rijden :')

Ik ga zeker een proefje opnemen en insturen! Nog even ergens een bak zien te vinden waar ik kan en mag filmen :)

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:11

Ik kan de binnenbak van de vereniging niet voor mezelf claimen en die moet iets verkleind worden. Dan moet het buiten, maar ik heb thuis de bak al nat en vorst er overheen is niet handig... Dus ik kan wel leuk dit plan hebben, maar kleine kans dat het ook wat wordt. :+

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:17

Er mag toch ook alleen buiten gesport worden?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:35


_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:15

De club had al toestemming gekregen vanuit de gemeente, na bezoek van en overleg met de BOA's, voor maximaal 3 ruiters in de bak en maximaal 4 begeleiders in de opzadelruimte. Vraag me verder niet naar de logica. :P Hier betreft het een losse rijhal waar je kunt rijden als je lid bent. Het is er nooit druk. Tijdens eerdere lockdowns mocht je alleen binnen rijden als dat strikt noodzakelijk was voor de veiligheid. Toen was er in principe niemand in de binnenbak. Nu kan ik het me voorstellen als je het buiten niet helemaal veilig vindt, gezien de vorst en nattigheid. Wij hebben een simpele leembodem liggen. Die houdt niks.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:03

Eve_16 schreef:
Had nu bij voorbaat mijn startpas maar vast geannuleerd vanaf januari omdat ik het alweer aan zag komen… nu denk ik er toch over om online even door te starten.

Gewoon met verlengen wachten tot je een fijne proef gefilmd hebt ;)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:33

Ik lees dat je je ervoor moet inschrijven via paardrijden.nl.

Vorige lockdown kon je uiteindelijk een proef betalen en dan insturen. Weet iemand of dat nu weer hetzelfde gaat, of zoals aan het begin van vorige lockdown, inschrijven via mijn Knhs op datum. ‍♀️

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:44

Mag je nu ook weer promoveren naar een volgende klasse, of alleen 5 punten online?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:20

_Lorette_ schreef:
En je hoeft je verder niet in te schrijven, als je het Online Dressuur Artikel maar hebt gekocht? is er dna plek voor iedereen?
Inschrijven kan dan een dag na het aanvragen van je startpas? :o? :o? :o?

Ik ben er helemaal uit en snap er niets van. :')


Je hoeft je niet meer in te schrijven omdat de ingezonden proeven gewoon verdeeld worden onder de beschikbare juryleden. Dit maakt het flexibeler dan hoe het voorheen ging.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:21

Weet iemand of je een Z baan ook mag afzetten met springbalkjes?

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:53

_Anneruth schreef:
Weet iemand of je een Z baan ook mag afzetten met springbalkjes?

Volgens mij wel! Heb ik toen die tijd met mijn M proeven ook gedaan om de hoeken aan te geven

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:01

Z moet een gesloten ring zijn

Dat was de vorige keer ook zo. Z verschilde daarin van de b tm M

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 02:10

Heeft iemand nog het overzicht van de te rijden proeven? (Ik heb gezocht maar kan het zo gauw niet vinden) :o

Edit: alsnog gevonden. Alleen hoe zat het ook alweer met de overgang december/januari? Is het dan volgende week nog de proef van december en vanaf maandag 3 januari pas de januari-proef?