Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:55

Oh omdat ik hier en daar al wat mensen hoorde die op meetmoment gingen. Maar wist niet precies hoe dat ging met de huidige RIVM regels. Dankjewel voor je reactie. Dat wordt lekker starten dan. *D

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:39

De onderlinge meetmomenten worden voor alle leeftijden.

M_Bronkhorst

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:46

Klopt. Dat gaat 28 april in en vanaf dat moment mag je boven op de huidige punten die je hebt behaald online er nog 5 halen. Dus heb je er 3 gehaald online mag je tot 8 winstpunten rijden. Heb je er 7 behaald, dan mag je tot de 12 winstpunten online rijden.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:57

Is dat zo want het is nog steeds onderling. Se startmogelijkheden zijn dan nog steeds "beperkt tot je eigen vereniging".

Hefke
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:03

Tizzy1 schreef:
Hefke, in welke klasse werd de 2,5 gegeven voor halthouden?
Ik zou zelf niet snel een 2,5 geven, en zo wel dan met uitgebreider commentaar wat het punt kan rechtvaardigen.

Zelf ooit een 1 voor het verkeerd aanspringen in galop gekregen (L2 geloof ik), wel vrij snel gecorrigeerd. Vond t wel erg streng maar gelukkig was t maar op een clubkampioenschap en bij een jury wat over het algemeen erg streng maar vaak wel rechtvaardig jureert, al vond ik dat toen uiteraard niet ;)


Het was in de klasse M1. Misschien was het halt houden inderdaad te kort. Ik weet het niet.
Een 1 voor de verkeerde galop aanspringen is ook wel erg streng.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:29

janna schreef:
Is dat zo want het is nog steeds onderling. Se startmogelijkheden zijn dan nog steeds "beperkt tot je eigen vereniging".


Ik denk idd ook dat het nog niet zo is, vanwege deze reden. We zouden dan ook nog alleen B t/m L2 online mogen doen toch? Ik kan over beide met deze versoepelingen nog niets vinden op de website.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:39

janna schreef:
Is dat zo want het is nog steeds onderling. Se startmogelijkheden zijn dan nog steeds "beperkt tot je eigen vereniging".

Dat is de grootste wassen neus die er is. Overal kan je lid worden voor een dag dus de meetmomenten tot 27 die hier al waren waren gewoon normale wedstrijden net als anders....

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:45

Spenk schreef:
janna schreef:
Is dat zo want het is nog steeds onderling. Se startmogelijkheden zijn dan nog steeds "beperkt tot je eigen vereniging".

Dat is de grootste wassen neus die er is. Overal kan je lid worden voor een dag dus de meetmomenten tot 27 die hier al waren waren gewoon normale wedstrijden net als anders....


Ik vroeg me inderdaad al af hoe dat nou in z’n werk gaat.
Ik ben officieel lid van een rijvereniging aan andere kant van provincie. Nog nooit geweest.
Maar zo te horen kan ik straks waarschijnlijk wel bij andere verenigingen starten? (Met lidmaatschap voor een dag)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:49

Ja dat kan. Afgezien van dat ik het persoonlijk dus belachelijk vindt en een dikke middelvinger naar de rest van sportend Nederland want boven de 27 zijn onderlinge activiteiten niet toegestaan dit is iets ze nu zelf bedacht hebben dat het wel kan.

Nog steeds is de regel vanaf 27 alleen training en max 4 op 1,5 meter. Bij de onderlinge die ik gezien hebben waren er gewoon meerdere ringen en volle losrijbak maar onder 27 mag dat. Maar er boven niet. Voor de sport is er gisteren ook helemaal niets gewijzigd dus het besluit is erg vreemd want dan hadden ze dit maanden geleden ook al kunnen doen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:50

Dispar_Vulgo schreef:
Spenk schreef:
janna schreef:
Is dat zo want het is nog steeds onderling. Se startmogelijkheden zijn dan nog steeds "beperkt tot je eigen vereniging".

Dat is de grootste wassen neus die er is. Overal kan je lid worden voor een dag dus de meetmomenten tot 27 die hier al waren waren gewoon normale wedstrijden net als anders....


Ik vroeg me inderdaad al af hoe dat nou in z’n werk gaat.
Ik ben officieel lid van een rijvereniging aan andere kant van provincie. Nog nooit geweest.
Maar zo te horen kan ik straks waarschijnlijk wel bij andere verenigingen starten? (Met lidmaatschap voor een dag)


Dit is bij een deel van de verenigingen wel zo maar echt niet bij allemaal...

Hier in de omgeving al 2x afgezegd aangezien een vereniging het niet rond kreeg om enkel voor eigen leden rendabel te organiseren.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:55

Spenk schreef:
Ja dat kan. Afgezien van dat ik het persoonlijk dus belachelijk vindt en een dikke middelvinger naar de rest van sportend Nederland want boven de 27 zijn onderlinge activiteiten niet toegestaan dit is iets ze nu zelf bedacht hebben dat het wel kan.

Nog steeds is de regel vanaf 27 alleen training en max 4 op 1,5 meter. Bij de onderlinge die ik gezien hebben waren er gewoon meerdere ringen en volle losrijbak maar onder 27 mag dat. Maar er boven niet. Voor de sport is er gisteren ook helemaal niets gewijzigd dus het besluit is erg vreemd want dan hadden ze dit maanden geleden ook al kunnen doen.


Maar het word toch weer voor alle leeftijden?

https://www.knhs.nl/nieuws/2021/corona- ... -28-april/

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:58

Ja maar dit hebben ze zelf bedacht het is niet ineens dat je boven de 27 met meer dan 4 mag.

Dit zijn de overheidsregels nog altijd die zijn gisteren niet aangepast. Dus wat ik zeg als dit nu wel mag dan mocht het altijd al want de overheid heeft de regels voor sport gisteren niet aangepast daar wordt 11 mei pas naar gekeken.

Regels jongvolwassenen vanaf 18 tot en met 26 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten. Dat kan ook op andere locaties op initiatief (of in opdracht) van gemeentes. Bijvoorbeeld op trapveldjes. Zij hoeven dan geen 1,5 meter afstand te houden.
Zij mogen wedstrijden spelen op de sportvereniging. Maar alleen met teams van de eigen sportvereniging. Ook dan hoeven zij geen 1,5 meter afstand te houden.
Volwassenen vanaf 27 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten met maximaal 4 personen. De instructeur telt niet mee.
Zij kunnen met maximaal 4 personen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld een trapveld. De instructeur telt niet mee.
Zij spelen geen wedstrijden.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:05

Ik vraag me ook af of je een boete krijgt als ruiter als er controle zou komen in zon vol losrijveld...'Die is wellicht niet heel grappig.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:11

Oh wat gek eigenlijk dat de overheid de regels niet heeft gewijzigd, maar knhs nu toch versoepelingen doorvoert.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 10:00

Oh ik vind dit ook apart van de KNHS. Ze gaan nu inderdaad tegen het beleid in. Kan maar zo weer terug gevloten worden. Ben benieuwd.

Hootje, gefeliciteerd met de mooie punten voor je debuut!

MelissaSky, gefeliciteerd met je punten en promoveren!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:31

Nu ik dit zo lees allemaal vind ik het ook wel apart dat ze tegen die regeltjes in gaan. Maar ach, wat kan je eraan doen.

Hoelang wacht een ieder momenteel een beetje op uitslagen? :)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:28

Ik had m’n proefje zondagmorgen ingestuurd en maandagmiddag punten :=

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:38

Ik wacht al ruim een week. Maar volgens de knhs zijn er geen juryleden, daarom krijg ik ook steeds dezelfde jury (en helaas niet de jury die hierboven door een Z amazone genoemd werd helaas :') iemand met iets andere kaders zeg maar)

Ik kan echt niet wachten tot er weer meetmomenten zijn.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 21-04-21 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:44

In het Z en ZZL lijken er echt maar weinig juryleden te zijn die jureren. Ik heb een aantal leerlingen die bijna allemaal dezelfde jury treffen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:00

Flicka12 schreef:
Ik had m’n proefje zondagmorgen ingestuurd en maandagmiddag punten :=


Dat is rap!! Ik heb via het nieuwe platform 1 keer een proef ingestuurd en die punten had ik al dezelfde avond. :+

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:38

mcjv schreef:
Flicka12 schreef:
Ik had m’n proefje zondagmorgen ingestuurd en maandagmiddag punten :=


Dat is rap!! Ik heb via het nieuwe platform 1 keer een proef ingestuurd en die punten had ik al dezelfde avond. :+

Ik heb zaterdag mijn proefje ingestuurd en nog niets binnen.
Vorige keer zondag ingestuurd en woensdag de uitslag. :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 13:01

Ik heb 4x meegedaan in het Z1, en elke keer een andere jury.

Maar misschien heb ik een VIP status bij de KNHS omdat ik zo veel online gestart heb :') :')

Uitslag laat bij mij vaak aantal werkdagen op zich wachten, maar wel binnen een week.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:21

Spenk schreef:
Ja maar dit hebben ze zelf bedacht het is niet ineens dat je boven de 27 met meer dan 4 mag.

Dit zijn de overheidsregels nog altijd die zijn gisteren niet aangepast. Dus wat ik zeg als dit nu wel mag dan mocht het altijd al want de overheid heeft de regels voor sport gisteren niet aangepast daar wordt 11 mei pas naar gekeken.

Regels jongvolwassenen vanaf 18 tot en met 26 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten. Dat kan ook op andere locaties op initiatief (of in opdracht) van gemeentes. Bijvoorbeeld op trapveldjes. Zij hoeven dan geen 1,5 meter afstand te houden.
Zij mogen wedstrijden spelen op de sportvereniging. Maar alleen met teams van de eigen sportvereniging. Ook dan hoeven zij geen 1,5 meter afstand te houden.
Volwassenen vanaf 27 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten met maximaal 4 personen. De instructeur telt niet mee.
Zij kunnen met maximaal 4 personen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld een trapveld. De instructeur telt niet mee.
Zij spelen geen wedstrijden.


Nou sorry hoor maar ik vind het helemaal niet "tegen de regels ingaan" :n
Als we weer met 50 man op een terras mogen zitten, vind ik het niet zo vreemd dat KNHS weer iets verruiming binnen de gestelde grenzen zoekt...

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:23

Katja schreef:
In het Z en ZZL lijken er echt maar weinig juryleden te zijn die jureren. Ik heb een aantal leerlingen die bijna allemaal dezelfde jury treffen.


Heb je het idee dat ze in de Z(1) even streng jureren als op echte wedstrijden?
Ik ga binnenkort toch echt m’n Z debut maken, maar vind het online toch nog spannender dan ‘live’ :+

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:24

linda2008 schreef:
Spenk schreef:
Ja maar dit hebben ze zelf bedacht het is niet ineens dat je boven de 27 met meer dan 4 mag.

Dit zijn de overheidsregels nog altijd die zijn gisteren niet aangepast. Dus wat ik zeg als dit nu wel mag dan mocht het altijd al want de overheid heeft de regels voor sport gisteren niet aangepast daar wordt 11 mei pas naar gekeken.

Regels jongvolwassenen vanaf 18 tot en met 26 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten. Dat kan ook op andere locaties op initiatief (of in opdracht) van gemeentes. Bijvoorbeeld op trapveldjes. Zij hoeven dan geen 1,5 meter afstand te houden.
Zij mogen wedstrijden spelen op de sportvereniging. Maar alleen met teams van de eigen sportvereniging. Ook dan hoeven zij geen 1,5 meter afstand te houden.
Volwassenen vanaf 27 jaar
Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.
Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten met maximaal 4 personen. De instructeur telt niet mee.
Zij kunnen met maximaal 4 personen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld een trapveld. De instructeur telt niet mee.
Zij spelen geen wedstrijden.


Nou sorry hoor maar ik vind het helemaal niet "tegen de regels ingaan" :n
Als we weer met 50 man op een terras mogen zitten, vind ik het niet zo vreemd dat KNHS weer iets verruiming binnen de gestelde grenzen zoekt...


Eens! Daarnaast mocht je t/m 27 al op pad. Blij dat wij 'oudjes' nu ook weer mogen :D