Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:13

Hier een proefje opgenomen en ingestuurd, zeg maar 3x opgenomen. Ging met filmen niet zo soepel. Denk dat de jury zich suf lacht als die het eerste stuk hoort. De filmcrew heeft het letterlijk hardop voorgelezen om het allemaal goed te doen.

De zon stond bij ons wel een beetje vervelend. De letter A en F zijn regelmatig bijna niet te zien in de bak, vanwege de schaduw van de bakrand. Hopelijk is het wel voldoende voor de jury om het proefje te beoordelen. Als ik nog een volgende proefje opneem, dan kleur ik eerst de letters opnieuw in.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:50

Ruiters zijn druk geweest afgelopen weekeinde. Hop, 12 proeven om te beoordelen. Moet zo nog les geven en morgen werken en lesgeven, dus die zijn echt niet vandaag of morgen af. Wel jammer, want ik gun iedereen zo snel mogelijk een protocol. Aan de andere kant zijn officials ook maar gewoon mensen :j

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:35

Ilja000 schreef:
Ruiters zijn druk geweest afgelopen weekeinde. Hop, 12 proeven om te beoordelen. Moet zo nog les geven en morgen werken en lesgeven, dus die zijn echt niet vandaag of morgen af. Wel jammer, want ik gun iedereen zo snel mogelijk een protocol. Aan de andere kant zijn officials ook maar gewoon mensen :j


Het was ook heerlijk weer om op te nemen {:} Ik heb echt genoten gisteren in het zonnetje!
En als ruiter snap ik heel goed dat de jury's ook een leven hebben naast proefjes beoordelen ;) Binnen 7 dagen beoordeling ben ik al blij mee!

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:46

Ik kom ook even binnencrashen na al een tijdje stiller meelezer te zijn geweest! Zo leuk om een beetje te volgen hoe anderen het doen.

Ik vind online starten helemaal leuk, ongeveer 1x per 2 weken zetten we op stal een dressuurbaan uit, heisen we ons in westrijdteneu, knotten de paarden en rijden dan om de beurt de proef.
Bijna net echt dus haha, helemaal omdat die van mij de buitenbak nog steeds spannend vind :') .

Heb nu 5 filmpjes ingestuurd in de B paarden, 3 zijn van eerder en al beoordeeld (193,5 196,5 en 194,5). Afgelopen zaterdag en vandaag weer proefjes ingeleverd.
Moet eerlijk bekennen dat ik 1 van die ruiters ben waarbij (tot nu toe) steeds de neusriem aan de zijkant is bevoeld. Is wel duidelijk te zien dat ik mijn neusriem super los heb en nog niet op afgekeurd tot nu toe. Heb zaterdag wel gezegd dat ik graag op het neusbot de vingers eronder wou maar had een andere filmer dan normaal en die was super zenuwachtig want ze had het nog nooit gedaan en zag het bij mijn vorige filmpjes natuurlijk aan de zijkant. In alle stress dus ook aan de zijkant de vingers eronder gestoken haha. En ik had het niet door dus beide 'schuld'.
Ach we zien wel, als het afgekeurd wordt is het geen ramp (al gingen de proeven wel superrr fijn!) en dan doen we het de volgende keer netjes op het neusbot (en heb ik een sterke motivatie voor mijn filmer dat ik het per se daar wil :Y) ).

Ik snap trouwens héél goed dat het soms wat langer duurt voor de beoordeling klaar is. Ik ga ervanuit dat mensen door de week gewoon een leven hebben en misschien savonds een uurtje beoordelen en anders in het weekend.
Neemt niet weg dat ik super vaak check of ik al wat binnen heb _O-

HarmanyL

Berichten: 2668
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:39

Goede reminder dat t weer maandag is, jawel weer 10 proeven in de spam..

Tizzy1

Berichten: 286
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:03

Hier ook weer 10 proeven binnen gekregen :) Net 5 gedaan, de volgende 5 morgenavond of woensdagavond.

Sabrina_80
Berichten: 305
Geregistreerd: 24-07-08
Woonplaats: Heemskerk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:43

Toppers zijn jullie +:)+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:23

Ik kreeg er gister 13 binnen. Gisteravond aan begonnen en zo de rest af maken. Dit keer L1, die had ik al een tijdje niet gehad. Fijn dat ze het een beetje afwisselen.

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:21

Ik ben zo blij met de juryleden die dit voor ons doen, echt ideaal!

Zondagavond laat ons tweede Z1-proefje opgestuurd en maandag begin van de avond al punten, weer een mooie winstpunt, zo leuk met mijn jonge zelf opgeleide paard! Ben nu twee keer gejureerd door Grand-Prix jurylid Jeffrey Heijstek, en ook deze keer ben ik het volledig met zijn commentaar eens. Leuk en opbouwend geschreven ook. Las hier iemand die het jammer vond dat je de jury niet even kan bedanken, dat gevoel heb ik ook heel sterk na deze twee fijn beoordeelde proeven!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:23

Ik heb gister een super fijn Z proefje mennen op genomen en in gestuurd. De fijnste tot nu toe, verwacht niet de hoogste punten, want ons eerste Z proefje was extreem hoog beoordeeld (ik dacht zelf rond de 180, maar kreeg 208,5).
Ik ben benieuwd!

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:32

Dennis schreef:
Ik heb gister een super fijn Z proefje mennen op genomen en in gestuurd. De fijnste tot nu toe, verwacht niet de hoogste punten, want ons eerste Z proefje was extreem hoog beoordeeld (ik dacht zelf rond de 180, maar kreeg 208,5).
Ik ben benieuwd!


Of...of...of...

Je hebt hem gewoon echt verdiend?! <3

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:39

Ik denk dat ik genoeg proeven gereden heb door de jaren heen dat ik volgens mij wel redelijk in kan schatten wat ik verdien. Hier in de buurt weet ik welke juryleden het kado geven en welke niet, en kan dan goed inschatten wat ik ongeveer terug ga krijgen (en zit daar eigenlijk nooit meer dan 5 punten vanaf).
Nu is het een verrassing wie jureert, super leuk! Maar je punten kunnen dus ook meer afwijken dan je eigen gevoel. Ik weet wel zeker dat dit veruit de beste Z proef was tot nu toe.
Ik zit nu tegen de overstap naar het ZZ aan te hikken, mag al lang, maar wanneer durf ik ;) .

Laatst L 2span, 2 proeven gefilmd. 1e proef was voor mij net wel/net niet 180 en kreeg ik 178 punten van een jury waar ik helemaal blij mee was. 2e proef zat voor mij 5 a 10 punten hoger, net wat knapper afgewerkt maar niet spetterend, daar kreeg ik 214,5 punten voor bij een jury die ik niet ken. Zeker leuk, en wel passend commentaar, maar wat mij betreft niet verdiend ;) . Ieder onderdeel gewoon chronisch 1 punt lager had ik nog steeds passend bij de proef gevonden.
Info voor de ruiters, bij het mennen is altijd 180 winst, ook in het Z en ZZ.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:44

Morgen!
Misschien een beetje spuit 11, maar ik weet het nu even niet meer.. Het gaat om de afzetting van de Z1 ring. Ik lees dit op paardrijden.nl:
'De afzetting van een rijbaan kan bestaan uit het bestaande beschot of omheining van de rijbaan of een laag hek (bij voorkeur wit van kleur) van ca. 0,3 m hoog. Dit hek mag ook een haag of de betonnen, kunststof, metalen of houten opsluiting zijn van een geprepareerde paardensportbodem mits dit maar dezelfde afmeting heeft als de ring (20 x 60m). De reden voor het vasthouden aan een ononderbroken afzetting voor de 20 x 60m baan bestaande uit het beschot, de omheining of een hek is een functionele eis die het beoordelen op afstand via videobeeldmateriaal mogelijk maakt.'
Wij hebben thuis een 20x60 bak met houten omheining. Dit mag dan toch wel? uit het bestaande beschot is hier toch voldoende mee?

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:59

Ja, dat is de omheining van de bak. Beschot moet je meer aan de bakrand van binnenbak denken, die dicht zijn. Maar houten hek is gewoon omheining en mag ook.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:33

Dennis schreef:
Ik zit nu tegen de overstap naar het ZZ aan te hikken, mag al lang, maar wanneer durf ik ;) .
Mag je met mennen niet flexibel starten? Want dat maakt de stap wel makkelijker vind ik. Gewoon een keer gaan en als het echt niet zou lukken kun je lekker nog een poosje Z rijden.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:16

Het mennen loopt altijd een paar jaar achter wat regels betreft. Dus we mogen niet flexibel.
Het is al heel wat dat we nu versneld mogen promoveren, ook jaren later dan de ruiters. Kan ik met een jonge pony makkelijker in de L beginnen en sneller door als ik wil (meestal pony's die ik voor andere rij, met mijn eigen niet zo veel haast).
Normaal gebruik ik de shetland wedstrijden om eens proef te rijden in een hogere klasse (ik ben sowieso vaak de enige die op die wedstrijden hoger dan L start). Gewoon hogere klasse (niet eens HC, maar 'startpas-loos' zodat het nergens geregistreerd staat) om eens te zien waar ik sta. Maar ja, we hebben geen wedstrijden :')

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:20

Gefeliciteerd trouwens, Dennis. Wat fijn dat jullie eindelijk ook een beetje mee kunnen met alles wat voor ons normaal is. En nette punten zeg! Ik herken wel wat je zegt qua zelf inschatten. Als je dan veel hogere punten terug krijgt is dat leuk, een cadeautje, maar ik vind dat ook vaak overdreven. Ben dan wel weer blij alsbhet commentaar nuttig is of overeenkomt of juist een compliment voor een bepaald ding.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:23

Suf eigenlijk dat het zoveel achter loopt. Dan moet je gewoon een keer een goede borrel nemen en het doen :')

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:45

Ze zijn met 4 helikopters aan het oefenen boven mijn huis. Normaal heel leuk en indrukwekkend, maar ik versta nu helemaal niets van de voorstelrondjes. Hopelijk maken ze zo een groter rondje.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:51

Katja schreef:
Suf eigenlijk dat het zoveel achter loopt. Dan moet je gewoon een keer een goede borrel nemen en het doen :')


Misschien is dat een idee. Ze staan in de achtertuin, dus hoef niet meer met de auto naar huis zoals op wedstrijd wel zo is _O- .

Je zou denken dat dressuur dressuur is en dat soort reglements kwesties aardig gelijk getrokken kan worden. Kijk, je uitrusting (sporen filmen is wat zinloos ;) , gebruik in bitten is bij ons heel vrij) is discipline afhankelijk. Maar wanneer wel of niet promoveren enzo is toch veel duidelijker als daar gewoon 1 lijn in zit.
Wij mochten altijd bij 5 punten al van de B naar de L, de rest wel gewoon met 10 punten. Dat is al wel een tijd geleden recht getrokken.

Wij hadden 'vroeger' ook in de Z en ZZ bij 204 pas winst. Bij de laatste keer nieuwe proeven is dat ook 180 geworden (eerste keer was ik dus zwaar teleurgesteld met ong 195 punten, maar dat viel dus alles mee ;) ). Maar de laatstekeer dat de ruiters weer nieuwe proeven gekregen hebben hebben onze proeven alleen andere nummers gekregen.

Hefke
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:43

Ik vind het jammer dat je niets meer kunt vragen aan de jury. Soms is een extra toelichting op een punt wel handig om van te leren. Zo kregen we nu een 2,5 terug voor het halt houden en snappen eigenijk niet waarom. Dat is jammer want dan weet je ook niet wat je moet corrigeren. We zijn zelfs aan het denken dat je een typfout is, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:47

Stond er helemaal geen commentaar bij dan? Ik zet bij vrijwel alles commentaar, alleen de laatste onderdelen vat ik vaak samen in een algemene zin.

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:50

Hefke schreef:
Ik vind het jammer dat je niets meer kunt vragen aan de jury. Soms is een extra toelichting op een punt wel handig om van te leren. Zo kregen we nu een 2,5 terug voor het halt houden en snappen eigenijk niet waarom. Dat is jammer want dan weet je ook niet wat je moet corrigeren. We zijn zelfs aan het denken dat je een typfout is, maar ik weet niet of dat mogelijk is.


Er zitten hier ook genoeg juryleden in het topic. Als het je gaat dat je tips of uitleg wilt, zou je misschien dat kleine stukje halthouden kunnen plaatsen of pb'en naar de jury's hier?
Natuurlijk niet om jouw jury zwart te maken of te bekritiseren, maar puur voor jouw eigen leerweg.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:55

Een 2,5 is echt een cijfer waar ik wel commentaar bij verwacht. Apart ja!

Hefke
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:59

Ik wil ook niemand bekritiseren, maar we willen het wel graag snappen zodat we er iets aan kunnen doen. Een 2,5 is natuurlijk wel een erg laag punt.
Als er een jury is die het graag wil bekijken, hoor ik het graag. Dan stuur ik het stukje wel in pb.
Er stond alleen bij "staat niet volledig stil". Hij zette nog een klein pasje na het halthouden.