Marije_1997 schreef:Heel eerlijk antwoord. Nageeflijk rijden komt niet door een bit maar vanuit de motor, dus het achterbeen.
Een bit gaat dat probleem niet oplossen. Ik rijd zelf altijd op een simoek enkel of dubbelgebroken bustrens. Mijn eigen is ook wel eentje die makkelijk z'n rug wegdrukt en dus de lama doet. Niet erg, want hij moet nog leren. Maar dit los je niet op met een bit.
Bowo schreef:Ik lees "rijtechnische problemen".
Een springpaard kan net zo goed nageeflijk lopen als een dressuurpaard (alleen worden dressuurpaarden vaak meer getraind op een goede aanleuning dan springpaarden. Daar zit ook de kern: training)
Een ander bit zal misschien de symptomen bestrijden, maar ik denk dat alleen lessen ook de oorzaak kunnen aanpakken.
Hoe vaak krijgt ze les?
Telpeva schreef:Heb je al eens gehoord van bitfitters, misschien is dat een optie? Mensen met een hoop bitten op voorraad welke er ook verstand van hebben, die komen dan langs om samen het een en ander met je te kunnen testen en zij kunnen dan helpen met het uitzoeken van een bit welke fijn werkt bij het paard.
Er zijn wel allerlei bitten welke strenger (ofwel pijnlijker) inwerken en waarmee je dingen kan afdwingen, maar het lijkt mij wenselijker om daarvoor een professional in te schakelen voor hulp die met jullie mee kunnen kijken, en geen vreemden op internet. Wij zien de combinatie niet rijden, en hier op bokt zitten ook kinderen en beginners welke ook kunnen reageren, wiens antwoord mogelijk ook nergens op slaat. Vandaar die tip zeg maar
---
Nog een tip, ik ben iets te lang uit de running en ik weet niet meer de exacte lokatie, ik kan dus geen linkjes geven. Maar volgens mij staan de regels over welk type bit (en ook welk type zadel, type hoofdstel, kleding etc.) ook online op de site(s) van de organisaties. Jullie zouden die wellicht kunnen opzoeken en die lijst bij de hand houden zodat je zeker weet dat je geen model in huis haalt welke niet is toegestaan.
Ik zal zo even kijken of ik hem voor je kan terugvinden online
dor1987 schreef:Marije_1997 schreef:Heel eerlijk antwoord. Nageeflijk rijden komt niet door een bit maar vanuit de motor, dus het achterbeen.
Een bit gaat dat probleem niet oplossen. Ik rijd zelf altijd op een simoek enkel of dubbelgebroken bustrens. Mijn eigen is ook wel eentje die makkelijk z'n rug wegdrukt en dus de lama doet. Niet erg, want hij moet nog leren. Maar dit los je niet op met een bit.
De moter staat zeker goed aan en daar voor krijgt ze ook zeker les van een goed persoon en die zegt ook zelf na het voelen tijdens het rijden dat we een ander bitje moeten proberen.
En nee dit is niet iemand die zo maar les geeft maar zelf hoog is opgeid en zelf ook vele paarden rijd.
Ps voor volgende mensen die reageren ik hoef alleen maar tips over bitjes veder niet
AnoukWelsh schreef:Gaat het om de tinker van je andere topics? Deze wordt met een bustrens gereden?
Enkel of dubbel gebroken? ook lees ik dat, als het om die tinker gaat, dat hij snel schrikachtig is.
het lijkt wel om meer te gaan dan alleen een ander bit te willen.
Een paard gaat echt niet minder sterk worden door een ander bit.
Investeer liever in goede instructrice
Gebruikers op dit forum: Googlebot, Orlinapaard en 2 bezoekers