nessinator schreef:Helaas... Neckrope mag niet bij de KNHS (behalve bij endurance)... Ook in de HC moet je aan de harnachementseisen voldoen... Misschien kan je een keer aan de organisatie van Equiday vragen of ze naast een NK neckrope dressuur ook een springrubriek willen uitschrijven?
Wel echt heel gaaf en diep respect dat je er zo mee bezig bent!
Eatshay schreef:Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?
Anoeska27 schreef:Eatshay schreef:Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Als je je paard regulier optuigt, dus gewoon met hoofdstel en bit, met teugels er aan bevestigd. Maar je rijdt vervolgens 'gewoon' met neckrope.... Wat dan?
Ik bedoel, je hebt een verplichte optoming. Maar er staat nergens in de reglementen dat je die ook moet gebruiken, toch?
Je mag je paard niet met nog wat anders optomen dan de toegestane optoming, een neckrope zal je dus moeten verwijderen.
Anoeska27 schreef:Eatshay schreef:Misschien heel flauw hoor, maar ik vraag het me toch af.
Je mag je paard niet met nog wat anders optomen dan de toegestane optoming, een neckrope zal je dus moeten verwijderen.
callippo schreef:Vorig voorjaar hadden we de eerste spring-demo-wedstrijd op neckrope op EquiDay. Was een grote succes, behalve dan dat de KNHS 2 weken voor het event besloot dat het geen wedstrijd mocht heten omdat we dan aan hun regels moesten voldoen. We hebben er dus een showrubriek van gemaakt, maar het resultaat was er niet minder om![]()
Echter, het heeft een hoop stress en gedoe opgeleverd, waardoor ik nog wel 3x zal moeten nadenken om dit opnieuw tijdens EquiDay te organiseren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers