Ingesproken proeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 11:38

Hoihoi!

Binnenkort wil ik graag met mijn leasepaardje af en toe een dressuurwedstrijdje starten.
Om me een beetje voor te bereiden wil ik graag zelf de proeven oefenen.
Nu ben ik bijna altijd alleen op stal, af en toe een vriendin mee maar ook niet erg vaak.

Hoe oefenen jullie proeven? Uit je hoofd leren of laten voorlezen?
Ik zoek een manier om in mijn eentje (met paard :Y) ) te kunnen oefenen.
Weet iemand toevallig of er iets van een ingesproken proef bestaat en waar ik dat kan vinden?

Ik heb al in de KNHS app gekeken maar zag dat je het hier zelf in moet spreken.
Kan ik eens proberen maar, lui dat ik ben (en ik haat het om mijn eigen stem terug te horen!), zoek ik eigenlijk een vooraf ingesproken proef :D

Alvast bedankt!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:49

Ik leerde de proef uit mijn hoofd, telefoon in mn zak, en reed dan tot ik zeker wist wat ik moest doen, dan een mooie halthouden, onderste deel lezen en weer verder rijden. Hoefde maar een x of 5 en kon ze alle 2 van dat kwartaal zo uitrijden :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:53

Ik oefen nooit een volledige proef maar ik probeer ze wel uit mijn hoofd te leren.
Vaak gooi ik 2 proeven door elkaar, als ik maar weet wat er ongeveer in zit kan ik met trainen altijd de lijntjes meepakken :j :)

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:54

Ik heb me ooit eens een keer voor laten lezen en dat meteen op laten nemen. Dan heb je ook een ingesproken proef. Pluspunt was dat ik niet steeds naar mijn eigen stem hoefde te luisteren, haha

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:58

eenvoudigst is om je proef uit het hoofd te leren. voor een ingesproken proef zal je toch iemand moeten vragen om hem voor te lezen als je rijdt en dan opnemen. Voorlezen is imo ook een kunst

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:03

Knhs heeft een app, kost wel 5 euro, daarin kun je een proef inspreken en afluisteren tijdens het trainen. Ik heb hem afgelopen week geïnstalleerd maar nog niet gebruikt, dus weet niet of het goed is of niet. Maar vind de video's van proeven en de tips daarbij al heel fijn! Het is de knhs dressuurproevenapp of iets in die trant!

Anoniem

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:07

Gewoon een YouTube filmpje aanzetten met oortjes. En na 2/3 keer weet je hem wel.

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:23

Dankjulliewel voor de antwoorden!
Bedankt voor de tip van het YouTube filmpje, heb er nu een opgeslagen, dat ga ik zo eens uitproberen.

De KNHS app heb ik, maar daar moet je helaas echt zelf inspreken haha. Ik denk dat ik dat volgende week eens door een vriendin laat doen!
De filmpjes daarbij zijn trouwens wel super, heel duidelijk en fijn ingesproken :)

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Ingesproken proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:49

ik heb gewoon op mijn telefoon(iPhone) via dictafoon de proeven ingesproken.. youtube filmpje aan, zonder geluid, en dan de proef voorlezen "voor/aan" de gene die op de video de proef rijdt. Zo komt het tempo waarop je leest overeen met de tijd die je er normaal tussen zou laten. Wel even opletten dat je een filmpje neemt waarbij het tempo van de ruiter gemiddeld is..(niet een filmpje uitzoeken met een C pony terwijl jij een paard van 1.80 op stal hebt staan :P )

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 18:07

Het YouTube filmpje werkte helaas niet. Mijn paard was te langzaam _O-
Volgende week laat ik het even door een vriendin inspreken!