Onze pony is in april 5 geworden. Het is een brave New Forest ruin, maar wel 1 die je hele hand neemt, alsjeblieft hem 1 vinger geeft. Mijn dochter van 14 moet er met haar koppie wel bij blijven

Maar het opleiden gaat heel goed, ze zijn een hartstikke leuke combi. Ze moet flink consequent met hem zijn en het komt ze niet aanwaaien, zeg maar. Maar hij luistert nu goed naar haar en als hij wat probeert en zij corrigeert hem, is het ook meteen afgelopen. Hij loopt inmiddels heerlijk en ze genieten we allebei van.
Er is alleen 1 ding; op ander terrein (tot nu toe o.a. springles) slaat hij ineens om in gedrag. Hij wordt enorm brutaal, luistert maar moeilijk (en echt, mijn dochter is niet bang om hem aan te pakken en ik ook niet)
Zijn leuter hangt er meteen uit, hals gaat er op en hij is vervelend. Aan de hand (en dan is hij eigenlijk nooit vervelend), maar ook onder het zadel. Je hebt amper rem en probeert sneaky uit te breken.
Het lijkt echt alsof hij zich uitslooft tegenover de andere pony's/paarden. Uiteindelijk is hij wel te rijden, maar het is enorm hard werken en heel leuk is het niet. We zijn er dus mee aan het oefenen gegaan, ook met instructie, want kilometers maken.
Op de club wordt ons regelmatig gevraagd of hij soms lang hengst is geweest. Hij is net 5 en wij hebben hem een half jaar. Ik weet dat het in z'n paspoort staat, maar dat ligt op stal. Het zou natuurlijk kunnen dat hij op z'n 3e geruind is, maar dat is toch niet zo laat dat je daar nu nog hengstengedrag van ziet?