Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:30

Zitten jullie nu niet gewoon enorm te speculeren op wat eventueel misschien in de toekomst ver weg werkelijkheid zou kunnen worden?

Beetje voorbarige energieverspilling en kan daarom het bericht van manubres volledig volgen.
Verandering komt er toch, nu nog geen energie laten verspillen en laat het op je af komen. De knhs geeft volgens mij ook aan dat nog niet alles in kannen en kruiken is. Maar geeft tegelijk ook ruimte voor meedenken, maak daar gebruik van. Zit je dichter op het vuur dan in een topic op Bokt.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:41

manubres schreef:
Als je wat ouder bent en al wat verder in het leven bent,


Ik haak al volledig af na deze zin :')

Verder helemaal met Oji en Janine eens.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:49

c_alsemgeest schreef:
manubres schreef:
Als je wat ouder bent en al wat verder in het leven bent,


Ik haak al volledig af na deze zin :')


Hier was ik ook wel klaar eigenlijk :D

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:52

En dan ben ik ook nog best van middelbare leeftijd :D
Maar dat heeft echt 0,0 te maken met het vraagstuk hier.
Sowieso stel ik de hypothese leeftijd=levenservaring graag ter discussie... maar daar is het niet het topic voor _O-

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:08

Oké..oké...misschien een foute zin om het in zijn algemeenheid te stellen. Het geldt voor mij...dat nu ik ouder ben ik anders in het leven sta en dingen makkelijker los kan laten, minder star ben en ik de betrekkelijkheid van sommige dingen beter zie. Maar misschien zijn hier mensen (een stuk) jonger dan mij die dat al kunnen en misschien zijn ze ouder dan mij die het nog niet kunnen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:12

Maar wat heeft dat tot betrekking tot dit topic?
Die link krijgt deze demente :P niet gemaakt.

Ik ben zeker door de leeftijd ook anders geworden, milder en maak me minder druk om dingen.
Maar als we dan dit topic benaderen vind ik een wp thuis en een wp op vreemd terrein niet vergelijkbaar.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:13

Ach, jullie maken je allemaal druk om iets waar de KNHS over beslist, nog niet eens veel informatie naar buiten is gekomen anders dan 'we zijn ermee bezig' en onze mening niet over gevraagd wordt. Leef en laten leven. Maak je niet druk om eigenlijk ongeoorloofde winstpunten, lekker belangrijk. Mensen komen zich vanzelf tegen en anders zijn de thuis kampioen. Ook prima.

Gesproken door iemand met vrij weinig levenservaring en die zich niet druk maakt om een ander zijn pleziertje.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:15

Maar druk maken en mening over iets hebben is bij mij ook nog wel een verschil :)

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:16

manubres schreef:
Oké..oké...misschien een foute zin om het in zijn algemeenheid te stellen. Het geldt voor mij...dat nu ik ouder ben ik anders in het leven sta en dingen makkelijker los kan laten, minder star ben en ik de betrekkelijkheid van sommige dingen beter zie. Maar misschien zijn hier mensen (een stuk) jonger dan mij die dat al kunnen en misschien zijn ze ouder dan mij die het nog niet kunnen.

Misschien vind ik het wel heel star en niet willen loslaten dat je graag wilt dat dressuurwedstrijden hoe dan ook doorgaan, al staat de hele wereld in de fik, er geen enkele sport is dat dat kan....definitie van star is heel persoonlijk. Ik vind dus helemaal niet dat jij iets "al" kan wat andere nog niet kunnen. Je hebt gewoon een mening, die mening wijkt af van de mijne en sommige zullen het met jou eens zijn, andere met mij. Punt...heeft niets met leeftijd, wijsheid of dingen al kunnen te maken. Get of your high horse!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:27

Tuurlijk mag iedereen een mening hebben. Maar je druk maken betekent vooral als je alleen maar beren op de weg ziet: geen gelijke omstandigheden, geen dopingcontrole, geen bitcontrole, geen ruitercontrole. Op de gewone wedstrijden is hier ook vrijwel nooit sprake van. Er zijn paarden Z dressuur geworden die maar 1 wedstrijd gestart zijn. Paarden die alle winstpunten op eigen terrein hebben gehaald, als daar regelmatig wedstrijden zijn georganiseerd. Mensen die hun winstpunten hebben gehaald op locaties waar maar 6 starts per rubriek zijn en de winstpunten vrij makkelijk vergeven worden. Ruiters die in de regen moesten rijden, terwijl de anderen nog een zonnetje hadden...Hoe gelijkwaardig is het dan nog?

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:29

oji schreef:
manubres schreef:
Oké..oké...misschien een foute zin om het in zijn algemeenheid te stellen. Het geldt voor mij...dat nu ik ouder ben ik anders in het leven sta en dingen makkelijker los kan laten, minder star ben en ik de betrekkelijkheid van sommige dingen beter zie. Maar misschien zijn hier mensen (een stuk) jonger dan mij die dat al kunnen en misschien zijn ze ouder dan mij die het nog niet kunnen.

Misschien vind ik het wel heel star en niet willen loslaten dat je graag wilt dat dressuurwedstrijden hoe dan ook doorgaan, al staat de hele wereld in de fik, er geen enkele sport is dat dat kan....definitie van star is heel persoonlijk. Ik vind dus helemaal niet dat jij iets "al" kan wat andere nog niet kunnen. Je hebt gewoon een mening, die mening wijkt af van de mijne en sommige zullen het met jou eens zijn, andere met mij. Punt...heeft niets met leeftijd, wijsheid of dingen al kunnen te maken. Get of your high horse!


Klopt als een bus...het is mijn mening. En die mening had ik al voordat de Corona er was. Ik vond We All Ride een supergoed initiatief. Dus nu het ook officieel zou gaan kunnen alleen maar goed in mijn ogen. Wedstrijden hoeven niet door te gaan, maar dit initiatief wel vind ik...en dan maar na de crisis, vind ik ook prima.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:33

Ik zie geen beren op de weg, ik vind het gewoon geen vergelijkbare sport en leg uit waarom. Verder ben ik hier wel klaar mee. Ik heb mijn mening en die heb ik gegeven. Wat me vooral tegenstaat is dat jij mensen met een andere mening in een negatieve hoek wil drukken. Dat vind ik gewoon een heel erg nare manier van discussiëren.

Ik zeg ook helemaal nergens dat het initiatief niet door moet gaan. Ik vind het zeker een leuk initiatief, zeker voor mensen die geen vervoer tot hun beschikking hebben en toch een keer hun kunnen onafhankelijk willen laten beoordelen. Maar ik zie het als een aparte discipline. Net zoals dat zaalvoetbal een andere discipline is als veldvoetbal, omdat de omstandigheden en regels net anders zijn. Maar dat is mijn mening. Niet omdat ik star ben, niet omdat ik niet vind dat de regels van het spel niet veranderd mogen worden, maar de regels van het spel moeten wel binnen het spel blijven, anders wordt het een ander spel. Net zoals indoor eventing wedstrijden en eventingderby's. Leuke variaties op de sport, maar telt niet mee voor normale SGW promotie punten.
Laatst bijgewerkt door oji op 08-04-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:36

Ik zie ook geen beren op de weg, want ik heb niets genoemd over alle controle dingen, want die zie je zo op een wedstrijd ook niet.

Nu heb ik nooit een kant en klaar wedstrijd paard gekocht, maar zou dit wel zijn zou ik eentje die alleen maar in zijn eigen bak de wp's gehaald heeft ook niet snel kopen.
Zou ik een wedstrijdpaard met ervaring willen, zou ik er ook 1 willen waarvan ik weet wat die doet op de trailer, wat die doet op vreemd terrein.

We all ride vind ik ook erg leuk.
Daar vind ik de opzet mooi aan.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:47

oji schreef:
Ik blijf het een raar initiatief vinden. Voor alle sporten ligt op het moment de wedstrijdsport stil. Een voetballer kan ook zijn competitie wedstrijd niet spelen op het moment. Waarom zou de paardensport een uitzondering moeten zijn???

En om in corona tijden creatief te zijn, een leuke afleiding en uitdaging te geven, prima. Ik vind het filmen van proef en een jurylid daar commentaar op laten geven, heel leuk en leerzaam. Niets mis mee. Maar ik vergelijk dat met een online training. Ik heb een abonnement bij de ruiterclub met lessen van Rien. Heel leuk en leerzaam, maar in geen geval te vergelijken met real life training van mijn instructrice. Leuk voor erbij, leuk voor bezig blijven op het moment dat real life instructie even niet mogelijk is, maar ook niet meer als dat. Geen vervanging.

Als de KNHS voor dit soort proeven winstpunten gaat uitdelen, gaan veel mensen het wel als vervanging gebruiken. Winstpunten voor een eigen online competitie, prima, maar geen winstpunten om te laten tellen voor de huidige reguliere competitie. Een jury kan op een filmpje nooit zien, wat je in real life ziet. Ik fotograveer en film redelijk vaak proeven en trainingen van mensen, ben daar behoorlijk ervaren in. Maar nooit krijg je een proef net zo op film als dat je hem ter plekke ziet. Ook als je internationale wedstrijden in het echt ziet en vervolgens de beelden op studio sport of internet, dan nog is het beeld vaak vertekend op film. Dat kan zowel een positieve als een negatieve vertekening zijn.

Daarnaast worden een hele hoop andere regels die voor de reguliere dressuursport wel gelden, overboord gegooid. Geen wedstrijd tenue, niet vlechten. Dat soort zaken zijn er niet voor de leuk, dat soort regels zijn er zodat een jury optimaal kan beoordelen. Met vlechten of strakke manen aan 1 kant is de halsbespiering en beweging van een paard veel beter te beoordelen, met een wedstrijd tenue is de zit en inwerking van de ruiter veel beter te beoordelen. Een lichte rijbroek geeft de beenligging, zeker op afstand, veel beter weer. Een getailleerd jasje geeft de zit veel beter weer en noem zo maar op. Daarnaast, heb je toch behoorlijk proffesionele apparatuur nodig wil je de hele proef goed in beeld brengen vanaf de C. Om gehele paard en ruiter volledig in beeld te hebben bij C inclusief de hoeken, moet je een behoorlijk stuk van de bak afstaan of een hele goede wide angle camera hebben. Om dan ook diezelfde combinatie goed in beeld te hebben bij A... Een lens kan nooit vastleggen wat het menselijk oog uit zichzelf kan waarnemen...een huis tuin en keuken lens al helemaal niet.

En dan hebben we het idd nog niet over andere zaken die op film niet of nauwelijks te controleren zijn zoals losrijregels, harnachement, afmeting bak (de bak waar ik rij is bv 40x19, dat zie je echt niet op een filmpje), kwaliteit bodem, plaatsing van de letters etc etc. Alle regels en controles die de sport normaal gesproken eerlijk en vergelijkbaar moeten maken, het raam uit...

Een eigen competitie met een eigen puntensysteem, leuk, maar reguliere winstpunten vind ik echt een devaluatie van de sport. Ik kan me nog voorstellen om iets te doen zoals bij de FNRS proeven, als je in de hoogste klasse bij de FNRS punten hebt, dat je dan op KNHS reguliere wedstrijden in de L1 mag starten ipv de B, zoiets kan ik nog okay vinden, maar verder als dat vind ik dus echt sport onwaardig.


Eerlijk gezegd vind ik wel dat je het allemaal veel te serieus neemt. Het is 'maar' basissport, grootste deel rijdt dit niveau gewoon voor de lol. Er is geen hoog prijzengeld en er worden ook geen predikaten op afgegeven dus ik begrijp niet waarom je je dan zo druk maakt.

Waarom maakt het uit dat de bakafmeting niet klopt? Rijdt je daardoor een oneerlijke proef? Waarom je druk maken over iemand anders bodem? Dat is toch juist niet in het voordeel van diegene dus ik zou zeggen, laat lekker gaan.

En als je je dan druk maakt over welzijn, je kunt mensen ook motiveren door te inspireren in plaats van door alles in regels vast te leggen en te controleren.

Wat maakt het uit met wat voor videomateriaal iemand filmt. De jury kan het goed zien of niet, en in het laatste geval zullen ze het filmpje niet kunnen beoordelen. Klaar.

Ik zou zeggen... Let it goooooo.... Maak je niet zo druk om dingen waar je toch geen controle over hebt en kijk of je het positieve kan zien ervan.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:50

oji schreef:
Ik zie geen beren op de weg, ik vind het gewoon geen vergelijkbare sport en leg uit waarom. Verder ben ik hier wel klaar mee. Ik heb mijn mening en die heb ik gegeven. Wat me vooral tegenstaat is dat jij mensen met een andere mening in een negatieve hoek wil drukken. Dat vind ik gewoon een heel erg nare manier van discussiëren.

Ik zeg ook helemaal nergens dat het initiatief niet door moet gaan. Ik vind het zeker een leuk initiatief, zeker voor mensen die geen vervoer tot hun beschikking hebben en toch een keer hun kunnen onafhankelijk willen laten beoordelen. Maar ik zie het als een aparte discipline. Net zoals dat zaalvoetbal een andere discipline is als veldvoetbal, omdat de omstandigheden en regels net anders zijn. Maar dat is mijn mening. Niet omdat ik star ben, niet omdat ik niet vind dat de regels van het spel niet veranderd mogen worden, maar de regels van het spel moeten wel binnen het spel blijven, anders wordt het een ander spel. Net zoals indoor eventing wedstrijden en eventingderby's. Leuke variaties op de sport, maar telt niet mee voor normale SGW promotie punten.


Dat ligt naar mijn idee dan meer aan jouw interpretatie. Want zo zwaar belegde manubres haar verhaal helemaal niet.

Binnen de bezwaren die jij ziet zijn volgens mij voldoende opties om mee aan de slag te gaan. Beetje omdenken, hoort ook bij het vak toch?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:21

Dat paspoort is bij mij wel een dingetje... Paspoort is aanwezig. Entingen op orde maar de bladzijde van aftekeningen is al 22 jaar leeg

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:20

Janine1990 schreef:
Zitten jullie nu niet gewoon enorm te speculeren op wat eventueel misschien in de toekomst ver weg werkelijkheid zou kunnen worden?
De knhs geeft volgens mij ook aan dat nog niet alles in kannen en kruiken is. Maar geeft tegelijk ook ruimte voor meedenken, maak daar gebruik van. Zit je dichter op het vuur dan in een topic op Bokt.

manubres schreef:
Een aparte competitie vind ik helemaal prima, maar om dit mee te laten tellen in de reguliere competitie is voor mij appels met peren vergelijken. De online Formule 1 wedstrijden tellen ook niet mee voor het reguliere F1 competitie. Leuke afwisseling, wordt misschien in de toekomst een sport op zich, maar dat is wat het is, een sport op zich.

Met deze samenstelling ben ik het volledig eens. Het wordt nu heel erg vergeleken met hoe we onze wedstrijden nu kennen. En dat snap ik ook wel, want dat is wat we kennen. Maar man, als ik enkel die negatieve indrukken en herinneringen lees is het maar goed dat ik zelf beter weet, want anders zou ik al nooit aan wedstrijden beginnen.. De sport kan wel een nieuwe tak van competitie gebruiken in Nederland. Al is het maar omdat je daarmee je paard beter klaarstoomt voor de real life wedstrijden. Maar ook omdat je meegaat met jongere generaties die nu eenmaal gewend zijn meer digitaal te doen. Misschien groeit de sport dan ook weer iets, want cijfers van noc op dat gebied zijn voor de knhs niet al te zonnig. Het is een oubollige bende en ik vind het mooi dat ze daar eindelijk iets aan doen. Serieus goed van ze.

Ik vind iets grappig, een week geleden plaatste en mod en krantenbericht over een team dat een online competitie ging houden voor geïnteresseerden. Nu is het zo dat ik helemaal niks met dat team heb om privé redenen. Maar daar werd het idee de hemel in geprezen door de rest. Mensen wilden diezelfde dag nog naar stal.. Hier bouwen ze aan en groter geheel van dat kleine idee. En is er onwijs veel kritiek, meer zelfs dan positieve ontvangst.. hoe komt dat toch? Want het verwonderd me nogal.. :o

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:36

leonie87 schreef:
Ik heb het volgebde bericht ontvangen van de knhs

Citaat:
..De video moet gestart worden met het opnoemen van de datum, je combinatienummer, het in beeld nemen van het paardenpaspoort (de pagina’s waarop het transpondernummer en de aftekeningen worden weergegeven) en al filmend een rondje om het paard om alle aftekeningen te kunnen zien. De video eindigt met een shot waarbij het gezicht van de deelnemers herkenbaar in beeld wordt genomen na het afgroeten. In de praktijk gebeurt dit op fysieke wedstrijden niet anders. Wordt hier misbruik van gemaakt en wordt dit ontdekt, dan gelden de regels van het Algemeen wedstrijdreglement en wordt hier op gehandhaafd. 

In eerste instantie vertrouwen wij erop dat onze leden, net als wij, veel belang hechten aan paardenwelzijn en fair play. Wij verwachten dan ook dat er verantwoord wordt omgegaan met onze paarden en dat de regels die we met elkaar hebben opgesteld zorgvuldig worden nageleefd. Onze deskundige juryleden hebben een ervaren en geoefend oog. Bij twijfel over zaken als welzijn, harnachement of hulp van derden maken zij melding bij de KNHS en wordt hierop gehandhaafd.

 
In ons reglement hebben we opgenomen dat de video in een keer opgenomen moet zijn. Er mag dus niet in gemonteerd worden. Voor aanvang van de proef moet de ruiter of amazone de datum noemen. De video mag niet ouder dan een week zijn. Wel is het zo dat het jurylid kritisch kijkt naar welzijnsaspecten zoals conditie en uithoudingsvermogen van het paard. Bij twijfel over het welzijn van het paard rapporteert het jurylid dit aan de KNHS en wordt hierop gehandhaafd. Tot slot vertrouwen wij erop dat onze leden, toegewijde paardensporters en liefhebbers, zorgvuldig en eerlijk omgaan met hun paarden en onze mooie paardensport.

 In de resultaten word duidelijk bijgehouden welke winstpunten fysiek en welke online zijn behaald. Deze resultaten zijn altijd op te vragen op onze website wakanditpaard.nl. Het fenomeen dat een paard naar het Z is gereden op eigen erf bestaat al langer, bijvoorbeeld wanneer je op een pensionstal staat waar ook wedstrijden worden georganiseerd. Ook dat is eenvoudig te controleren via watkanditpaard.nl.

 Het inschrijfgeld voor een online beoordeling van een dressuurproef is € 7,50 per proef. Van dit bedrag wordt € 2,50 per proef gestort in een KNHS Corona noodfonds t.b.v. FNRS-Ruitersportcentra en KNHS-verenigingen.


Ik ben hier positief over verrast en vind dat er echt goed over is nagedacht!



Klinkt heel positief! En betaalbaar! *\o/*

Misschien moeten ze (nog) geen reclame, omdat ze bang zijn dat het straks storm gaat lopen!
Als iedereen straks na de start gelijk allemaal filmpjes gaat insturen, krijgen de juryleden ineens wel een grote berg werk.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:39

Dat klinkt goed. Denk dat het met de hoeveelheid werk van juryleden nog wel mee gaat vallen. Je kunt het een keer beoordelen als je het uitkomt.
Ik hoop wel dat de winstpunten gewoon mee gaan tellen.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe dit mee gaat tellen voor de juryleden. Je moet een aantal beoordelingen hebben gedaan en bijscholingen hebben gevolgd om gecertificeerd te blijven. Wellicht wijst de KNHS een paar juryleden aan die alle beoordelingen gaan doen. Ben benieuwd of hier nog iets over gezegd gaat worden.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:17

Ik ben vooral erg benieuwd wanneer er meer informatie over gaat komen :D

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:17

Uhh...Canon...volgens mij heb ik dit niet geschreven...

manubres schreef:

Een aparte competitie vind ik helemaal prima, maar om dit mee te laten tellen in de reguliere competitie is voor mij appels met peren vergelijken. De online Formule 1 wedstrijden tellen ook niet mee voor het reguliere F1 competitie. Leuke afwisseling, wordt misschien in de toekomst een sport op zich, maar dat is wat het is, een sport op zich.

En als dat wel zo is dan ben ik het niet met mezelf eens! :D

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:52

Ik heb er, als jurylid, nog niks van gehoord!
Ik zou het best willen doen, je kan lekker op je gemakje kijken, opname stopzetten en iets opschrijven en zelfs terugspoelen om nog eens te kijken.
Ben erg benieuwd!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:53

Lijkt me ook dat je wellicht nuttigere feedback kan krijgen?

Ik ben echt een voorstander, leuk dat ze dit oppakken!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:59

Tilmar schreef:
Ik heb er, als jurylid, nog niks van gehoord!
Ik zou het best willen doen, je kan lekker op je gemakje kijken, opname stopzetten en iets opschrijven en zelfs terugspoelen om nog eens te kijken.
Ben erg benieuwd!


Klinkt alsof het tegelijk ook nog eens heel leerzaam is voor jullie als jury. Met betrekking tot het herkennen en in de toekomst makkelijker de juiste afweging te maken!

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:51

KNHS-directeur Theo Fledderus heeft aangegeven dat de KNHS niet van plan is om haar actieve wedstrijdruiters te compenseren voor het feit dat ze betaald hebben voor een startpas die in deze coronatijden niet gebruikt kan worden. Kritische KNHS-leden denken daar wellicht anders over. Dat werpt de vraag op hoe we met deze verliespost om moeten gaan. Ligt het risico bij de ruiters, nu de KNHS uit overmacht de wedstrijden heeft stilgelegd? Lees op Horses Premium wat amazone Linda Verwaal, eigenaar Hanneke Hegeman en KNHS-directeur Theo Fledderus daar van vinden.